Gen Z не искат да гледат секс във филмите, предпочитат анимации
В края на миналата седмица беше публикуван университетският доклад "Teens & Screens"
Според ново проучване, вулгарните тийнейджърски комедии и сексуално провокативните драми губят популярност сред зрителите от това поколение. Данни от Центъра за учени и автори на UCLA в САЩ сочат, че подобен тип съдържание вече не кореспондира с нуждите на аудиторията, към която видимо е предназначено.
В края на миналата седмица беше публикуван университетският доклад "Teens & Screens" (Тийнейджъри и екрани), озаглавен "Get Real: Relatability on Demand" (Бъди реален: съпричастност по заявка). Той обхваща 1500 младежи и тийнейджъри на възраст между 10 и 24 години.
Резултатите показват следното:
- Поколението Z жадува за съпричастност и автентично представяне, както в медиите, така и на големия екран;
- 59,7% казват, че "имат нужда да виждат повече съдържание, в което основни взаимоотношения са приятелствата";
- 54,1% заявяват, че искат да виждат " сцени с герои, които не се интересуват от романтични взаимоотношения в този момент";
- 48,4% от тийнейджърите казват, че в съвременните филми и телевизионни предавания има "твърде много секс и сексуално съдържание".
За младежите токсичните връзки и любовните триъгълници вече са само досадно клише, а романтиката е на едно от последните места в списъка с теми, които биха гледали на екран.
Докладите показват, че поколението Z предпочита анимацията пред игралните филми - от 42% през 2024 г. до 48,5% през тази година.
Тези резултати не са изненада, тъй като същото проучване от 2023 г. вече показа засилена склонност на поколението Z към истории, фокусирани върху платонични отношения, а не върху експлицитни сексуални контакти.
Изследователите наричат тази развиваща се тенденция "номанс" (nomance), което съвпада с проучвания, показват спад в сексуалната активност сред поколението Z.
Например, проучване от 2021 г. на Центровете за контрол и превенция на заболяванията (CDC) съобщава, че само 30% от тийнейджърите са имали сексуални контакти. Това е значително намаляло спрямо 38% през 2019 г. и над 50% през предходните десетилетия.
Катлийн Етиър от CDC заяви по това време, че спадът може да е нещо добро, ако отразява по-голям брой млади хора, които вземат здравословни решения да отложат секса или да ограничат броя на партньорите си. Тя обаче не изключва, че това потенциално е и отражение на социалната изолация., цитира Euronews.
Миналата година докладът на UCLA "Тийнейджъри и екрани" е озаглавен "Реалността хапе! Повече фантазия, повече приятелство" . Това е индикатор, че по-младата аудитория иска повече филми, фокусирани върху платоничните отношения, като над 62% от хората на възраст 10-25 години са съгласни, че сексуалното съдържание не е необходимо за развитието на сюжета във филмите или телевизионните сериали.
Също миналата година списание "Икономист" установява, че сексуалното съдържание в холивудските филми е с 40% по-малко в сравнение с началото на 2000 г., като приблизително половината от всички филми не съдържат никакво сексуално съдържание.
По-изненадващо и в противоречие със стереотипите, тазгодишното проучване на UCLA показва, че младите хора все още искат да ходят на кино и да гледат филми и телевизионни предавания, готови да обсъждат с приятелите си впечатляващите ги моменти, стига те да не се свеждат само до секс.
бТВ прави нов опит да възроди рейтинга на забравено предаване с тази водеща
Асен Блатечки подкара кола за 120 бона
Едва на 37 години почина бивша общинска съветничка от ГЕРБ
Тези 3 съставки правят чудеса при артрит
Христо Стоичков излиза на концерт
Азис проговори за ужаса от детството си
6 съвета за бърза адаптация към новото време
