Напитката, която намалява възпалителните маркери и помага за отслабване
В рамките на изследването специалисти преценили въздействието на 2-процентен екстракт от зелен чай върху организмите на мишки
Учени от университета на Охайо установиха, че зеленият чай помага да се справим със затлъстяването и намалява броя на възпалителните биомаркери, съобщи сайтът MedicalXpress. В рамките на изследването специалисти преценили въздействието на 2-процентен екстракт от зелен чай върху организмите на мишки.
Една група гризачи 8 седмици следвала хранителен режим с високо съдържание на мазнини, докато друга приемала нормална дажба храна. Всяка група била разделена на две части, едната от които приемала екстракт от зелен чай.
Учените изследвали телесното тегло на гризачите, резистентността им към инсулина и други показатели, свързани с транслокацията на ендотоксин в кръвта, количеството мастна тъкан, състава на чревния микробиом и възпалителни процеси в стомашно-чревния тракт.
Оказало се, че консумацията на зелен чай допринесла мишките, които следвали хранителен режим с голямо съдържание на мазнини, да са с 20 на сто по-малко нарастване на теглото си и с по-малка резистентност към инсулина в сравнение с гризачите, които не приели екстракт от зелен чай.
Освен това зеленият чай възпрепятствал проникването на отделяния от някои бактерии ендотоксин в кръвта. Зеленият чай допринесъл също за подобряване здравето на чревния микробиом.
Космически тузар: Знаете ли колко милиона прибира Роналдо на година
Сладкарско съвършенство: Тайните на копринено гладкия крем карамел
Две деца в "Пирогов" след кошмар с ел. тротинетка
12/06/2026, Петък 20:40
1
Зловеща легенда: Древна мумия, потопила "Титаник"
Млад баща вилня в болница
Варненски рибари уловиха и пуснаха 280-сантиметрово "чудовище"
Ефективно почистване: Трикът с лед, който премахва залепнала дъвка от всяка тъкан
Какво похапва Хари Кейн, за да е в супер форма
Зам. областният управител на Бургас Георги Маджаров: Инцидентите с тротинетки изискват незабавни мерки
Шестима се борят за кметския пост на "Средец"
„Хензел и Гретел“ ще очарова децата в събота в Операта
Любимите герои от киното оживяват в пясъчния град на Бургас
