Какво се случва, ако индикаторът за пробег на електромобила достигне нула
Тестът е проведен при контролирани условия върху шест модела, от Tesla Model Y до Volkswagen ID.3
Оказва се, че няма нужда да се притеснявате за изтощена батерия в съвременен електрически автомобил. Специалисти от немския клуб ADAC тестваха какво се случва, когато индикаторът за пробег на панела показва нула процента.
Тестът е проведен при контролирани условия върху шест модела, от Tesla Model Y до Volkswagen ID.3. Резултатите са принудили мнозина да преосмислят представата си за „смъртта" на батерията, пише AutoSwiat.
Участниците в експеримента са се качили на писта със заряд от приблизително 20-30 процента и са карали, докато колите са спрели. Първоначално не е имало промени: колите са се движили в нормален режим. Първите предупреждения са се появили, когато пробегът е бил 40-80 км (25-50 мили) – на дисплеите са се появили предупреждения, добавени са звукови сигнали и са се появили препоръки за преминаване в икономичен режим или изключване на климатика.
След това започнали ограниченията. Например, при BYD Seal системата намалява мощността при 6% заряд, докато при Tesla това се случва само при последния процент.
Volvo EX40 и Kia EV6 също са влезли в „намален“ режим, по-близо до нула. В този момент автомобилите са загубили скорост и ускорението ставало бавно.
Но най-интересното се случило след „0%.“ Въпреки нулата на дисплея, и шестте електрически автомобила продължили да се движат. Volkswagen ID.3 изминал 15 км, Tesla Model Y почти 20, Volvo EX40 също изминал около 18, BYD Seal също изминал 18 км след достигане на нула.
„Тези автомобили са проектирани с голям запас от безопасност. Дори когато индикаторът на дисплея показва нула, в нея все още има запас от енергия“, обяснява немският инженер по електрически превозни средства Ханс Бауер.
Той добавя, че това се прави, за да се защитят клетките на батерията, тъй като пълното разреждане може да ги повреди и да намали живота им.
Експертите обаче предупреждават: този експеримент не бива да се повтаря при ежедневно шофиране. В студено време допълнителният „резерв“ може да стигне само за няколкостотин метра и дори тези километри изчезват при изкачване на наклон. Освен това зареждането след пълно разреждане е по-бавно и състоянието на батерията се влошава по-бързо.























