Димитър Николов отговори на всички въпроси, свързани с ремонтите по инфраструктурата в бургаския кв. Сарафово
Велоалеята, тротоарите, вторият изход и пътя към квартала - вижте кога всичко това ще стартира и защо всъщност е забавянето
Десетки въпроси на граждани получиха отговор днес директно от кмета Димитър Николов, който дойде на пресконференцията, която ГЕРБ-Бургас дадоха по-рано днес в Централата им на ул. „Конт Андрованти”. Питанките бяха основно свързани с благоустрояването на кв. Сарафово и цялата пътна инфраструктура към и в него.
Става въпрос за ремонта на пътя към квартала, за състоянието на крайбрежната алея, за тротоарите и новия изход. Николов си водеше бележки през цялото време и остана до самия край на срещата, за да отговори на въпросите, които са в неговата компетенция. Минути след като градоначалникът пристигна обаче, стана ясно, че присъствието му е нужно на авария, настъпила при строежа на новата Детска болница „Св.Анастасия” - за щастие, маловажна.
По отношение на пътя към и от кв. Сарафово, буден гражданин настояваше да разбере защо той не е стартирал до края на септември. Бургазлията натърти, че днес е „45-и септември” и няма предприети действия.
„Никога не сме казвали, че срокът за старт на ремонта е краят на септември. В момента фирмата чака доставка на нова асфалтополагаща машина, която до няколко дни трябва да получи разрешение за експлоатация. Уверенията, които имаме, са че ремонтните дейности започват най-късно до края на този месец, но отсега сме длъжни да предупредим - ще има задръствания и ще има тапи, защото това е нормално при такъв ремонт”, каза кметът.
За втория изход на кв. Сарафово той разкри, че досега Общината е завършила първи технически проект, който е изготвен преди 6 месеца. Той е съгласуван с ВиК, с „Виваком” и всички останали институции, които имат отношение към дейностите. Проектът е внесен в АПИ още тогава, но за съжаление от там няма отговор и липсва необходимото одобрение. Казали, че им трябвало техническо време.
Тротоарите в кв. Сарафово ще бъдат ремонтирани, каза Николов. „Заданието е възложено на избраната фирма, но имаме редовния проблем - хората протестират против рязането на дървета и събират подписки. Имаме 60-70 съдебни преписки, на част от делата ходя и аз лично. Печелим ги, но това води до забавяния. Хората искат нови тротоари, но протестират срещу дърветата, които пречат на това да ги изградим. Можете да погледнете в жк „Възраждане”, където в момента ремонтираме 5 улици, където ежедневно се режат дървета, чиито корени трябва да се извадят. Винаги в такива ситуации сме засаждали нови дръвчета след това, които са съобразени с градската среда”, обясни той и да де подходящ пример: „Ние не сме Плевен, където кметът им доскоро се хвалеше на всеослушание, че бързо ремонтирал улиците. И ние можем да ги ремонтираме 4-5 пъти по-бързо от сегашните темпове, но на каква цена? Ако не сменим ВиК инфраструктурата отдолу, трябва ли да повтаряме техните грешки. Наскоро зам.-кметът по строителство, инвестиции и регионално развитие инж. Чанка Коралска ми даде статистика за последните 15 години. От 70% загуби по ВиК мрежата, днес Бургас може да се похвали като един от лидерите в страната с едва 26%”.
Кметът засегна и темата с велоалеята, която преди близо 2 години рухна. През това време минаха 4 различни областни управители, в чиято компетенция беше потенциалният ремонт. „Последният областен управител ни прехвърли парцела. Направихме технически проект, който обаче трябваше впоследствие да се модернизира. Имаме избрана фирма, която ще осъществи ремонта. Изпращаме вече второ писмо до Комисията по бедствия и аварии, за да ни се осигури финансиране, но от там ни казват, че средства ще бъдат насочени към други региони, които са по-засегнати. Истината е, и го казвам без да се оплаквам, че държавата се бави с плащанията към нас. Имаме да получаваме 26 млн.лв. от нея, които имаме гаранция, че до края на годината трябва да са при нас, но засега се налага да компенсирам липсата на тези средства с намаляне на други плащания. С парите е трудно, но ще се справим”, категоричен бе Димитър Николов.























