Знаете ли какво означава този символ в колата?
В миналото тази функция беше известна на всеки шофьор
В наши дни стартирането на автомобила се свежда до натискане на съединителя или спирачката и завъртане на ключа или натискане на съответния бутон. В миналото, но не толкова отдавна, тази дейност беше малко по-сложна, тъй като преди да завъртите ключа, трябваше да направите още едно действие.
Понякога, за да стартирате двигателя в кола или мотоциклет през зимата, трябва да работите усилено. Функция, наречена "смукач", която се среща главно в двигатели, оборудвани с карбуратор, се оказва много полезна. В агрегати, оборудвани с по-модерни механизми за подаване на гориво в горивната камера, вече се използват по-автоматизирани решения.
Каква е целта на "смукача" в автомобила?
Засмукването е начин на подаване на по-богата горивно-въздушна смес към студен двигател, т.е. повече бензин спрямо въздуха. При студен двигател изпарението на бензина в сместа е толкова ниско, че искрата не е в състояние да го запали, тъй като съдържанието на пари е под долната граница на запалване.
Следователно "лекарството" е да се увеличи съдържанието на бензин във въздуха, така че въпреки ниската температура концентрацията да се окаже достатъчна за запалване. За да направите това, режимът на засмукване се активираше ръчно.
В кои автомобили трябва да включите тази функция?
При по-старите автомобили обикновено имаше лостче до стартера, което трябваше да бъде издърпано. По този начин беше възможно да стартирате засмукването и едва по-късно да се опитате да стартирате двигателя.
След няколко минути работа на двигателя в режим на засмукване, температурата в цилиндъра се повишава толкова много, че концентрацията на пари с такъв излишък от течен бензин е по-висока от оптималната. Колкото по-близо се приближава до горната граница на запалване, толкова по-трудно е горенето и отделните работни цикли падат.
Трябва ли да изключите "смукача"?
При започване на неравномерна работа в цилиндъра се натрупва все повече неизгорял бензин. Концентрацията на пари се увеличава много бързо и в крайна сметка двигателят може да се задави. Ето защо трябва да изключите засмукването в точното време, пишат експертите от automedia.
Когато двигателят е горещ, сместа може вече да е изчерпана, така че е необходимо да изключите "смукача", защото в противен случай свещите могат да бъдат наводнени с гориво и масленият филм може да се отмие от цилиндърната втулка, което съкрати живота на двигателя. Това обикновено се правеше няколко минути след стартиране.
Кога не е необходимо да използвате тази функция?
След като двигателят загрее, следващото му стартиране не изисква помощта на включено засмукване. В някои случаи външните условия (температура, влажност) са толкова оптимални, че старите карбураторни двигатели стартираха, без да е необходимо да включват "смукача". От друга страна, включването на засмукването в много горещ двигател може да попречи на стартирането му.
Великата китайска стена е българска?
Голямо име в баскетбола хвърли оставка
Какво да направите, ако лостът за скоростите блокира?
Лундгрен пребил истински Сталоун
Немски кон е най-ниският в света
Путин с тежко изказване за Покровск
В Сандански закъсаха
Отиде си легендарна певица
Много грозна кражба в София
Орлин обиди Натали в "Ергенът"
Има ли голям скандал в Реал?
Русия отговори на Калас

⯁ Какво е карбуратор:
https://bg.wikipedia.org/wiki/Карбуратор
Карбураторът е част от системата за захранване с гориво на двигателите с вътрешно горене, работещи по принципа на Николаус Ото. Карбураторът служи за образуване на подходяща по количество и състав и възможно по-хомогенна смес от гориво и въздух при всеки режим на работа на двигателя. Тези системи за захранване с гориво се смятат за остарели. От 80-те години на XX век карбураторните системи постепенно се изместват от инжекциони – системи за непосредствено впръскване на горивото в цилиндрите. Към 2010 г. леки коли с карбураторни двигатели вече не се произвеждат.
da