МОН предлага социално-емоционалното учене за развитие на децата до 3 години

Важната концепцията е публикувана за обсъждане
МОН предлага социално-емоционалното учене да влезе в комплексната грижа за най-малките, за да се осигури по-плавен преход към детската градина
Концепцията за стандартите за развитие на децата до три години е публикувана за обсъждане, а Министерството на образованието и науката (МОН) предлага социално-емоционалното учене да влезе в комплексната грижа в ранното детство, съобщават от МОН на сайта си.
Четири области на ранно учене и грижи предлага МОН за стандартите за развитие на децата от три месеца до три години, за да се въведе интегриран подход за подкрепа, който, освен на физическия, познавателния и езиковия напредък на детето, акцентира и върху личностно-емоционалното и социалното му развитие. Тези предложения са разписани в концепция, публикувана за обществено обсъждане. След като визията бъде широко дискутирана, ще се подготвят и предложения за промени в нормативната уредба, които отново ще бъдат публикувани за обсъждане. Целта е да се намерят най-добрите предложения, които да залегнат като стандарти за развитието на децата в тази важна възраст, поясняват от МОН.
В концепцията са представени ключови принципи, които да бъдат основа при разработването на стандартите в съответствие с Националната рамка за качество на образованието и грижите в ранна детска възраст. Предложението на МОН е тези стандарти да включват постиженията на децата като очаквани резултати от комплексните грижи – отглеждане в добро здраве, възпитание, социализация и обучение. Прилагането им ще осигури баланс между здравни грижи, игра, хранене, почивка и свободни дейности и ще допринесе за по-плавен преход към предучилищното образование.
В публикуваната концептуална рамка е представен примерен вариант за разпределението на очакваните резултати в съответствие с периода на поява на определени умения у децата, като са предложени и насоки за тези, които осигуряват грижите, възпитанието, социализацията и обучението им. Предложението предвижда и включване на общи насоки за осъществяване и съчетаване на здравните грижи и педагогическата дейност в яслените групи, както и насоки за взаимодействие с родителите. Именно екипната работа между медицински специалисти, педагози и възпитатели и осигуряването на качествено образование в ранна детска възраст ще позволят на родителите по-добре да съвместят задълженията вкъщи с професионалните, отбелязват от МОН.
На форума директорът на Института по образование проф. д-р Галин Цоков представи концепция за учебен план за специалността „Учене и грижи в ранна детска възраст за деца от 0 до 3 години“.
Министър Красимир Вълчев отбеляза, че водещата роля в най-ранната детска възраст е на медицинските грижи и тя е при децата от 0 до 3 години. Затова се предлага и тази нова специалност, която не е от професионалното направление „Педагогика“, а от професионалното направление „Здравни грижи“. Тя ще бъде хибридна специалност, цитирано от NOVA.




















МОН да разреши основният проблем, а да не лекува симптоматично. ВСИЧКИ знаем, че две поколения родители са тотал щета с ярки изключения.
Хайде, МОН да работят на първа линия с лигави и СОП- аджии ВСЯКАКВИ, да ги видим как и колко ще издържат? И какви трайни травми ще получат?
Учил си класическа педагогика и ти пращат в групата или класа деца извън норма- диагностицирани и неосвидетелствани, но с ясно изразена клинична картина. Пита се: ти учител- високообразован специалист ли си, т.е. това, което си избрал да учиш? Или те подвеждат и ти вменяват отговорности, и "задължения" към деца, различни от нормата?! КОЙ лъже и злоупотребява със специалистите - класически педагози?!
Защото на всички ни е известен сценарият за поредния "лош" и "некадърен" учител, който "няма подход" и "педагогически умения", за да овладее клас или група със "специални" деца.. После идва следващият "лош" учител, "лошите" съседи, "лошите" хора и т.н. нормални хора, които ИМАТ КОНСТИТУЦИОННО ПРАВО на нормален живот, без вменени им клишета за някому угодна робия и стрес, да не обидят онзи не в нормите, който така си живее в райската градина, че всички ще му се въртят на пета и всичко му е позволено, защото "горкият той много важният"...
Такъв до 18 годишен е "горкото дете", което образува стрес и комплекс за малоценност (нечовечност) у другите деца, че са се родили в норма. След 18 годишен е пенсионер по болест. Такъв нито ще може да даде качествено потомство, нито ще допринесе за цялото общество и брутния вътрешен продукт. КПД- ядене от помощите, ср@не, спане, буйстване, жалване.
Има си естествен подбор и е нормално да се прилага осъзнато и в човешките общества, за да не страдат нормалните с отговорност и от безконечните права на онези, извън норма.
Нека родителите на деца извън норма не търсят под вола теле, а да си върнат лентата и да си отговорят:
Алкохол, наркотици, други стимуланти, слабителни, филъри, татуировки, бои, гел лакове слагаха ли преди и по време на бременността си? Всякакви "разкрасителни" идиотщини правиха ли? Здравна хигиена и лична отговорност проявиха ли?
Зародишът рядко оцелява, ако е формиран изначално с дефект. Организмът е перфектна, инженерна структура и изхвърля зле формираната яйцеклетка или зигота с цикъл или спонтанен аборт.
Другото е ЛИЧНА ОТГОВОРНОСТ! Зародишът няма щитовидна жлеза в първия триместър и си набавя хормони от майчиния организъм. Чакай ти нормално дете от майка с автоимунното, придобито от разкрасителни процедури...
Лична отговорност са поели с избора си на начин на живот, лична отговорност ще носят докрай. Споделена не е коректно да натоварват обществото, което предостатъчно им плаща помощите от данъците си.