МОН предлага социално-емоционалното учене за развитие на децата до 3 години
Важната концепцията е публикувана за обсъждане
МОН предлага социално-емоционалното учене да влезе в комплексната грижа за най-малките, за да се осигури по-плавен преход към детската градина
Концепцията за стандартите за развитие на децата до три години е публикувана за обсъждане, а Министерството на образованието и науката (МОН) предлага социално-емоционалното учене да влезе в комплексната грижа в ранното детство, съобщават от МОН на сайта си.
Четири области на ранно учене и грижи предлага МОН за стандартите за развитие на децата от три месеца до три години, за да се въведе интегриран подход за подкрепа, който, освен на физическия, познавателния и езиковия напредък на детето, акцентира и върху личностно-емоционалното и социалното му развитие. Тези предложения са разписани в концепция, публикувана за обществено обсъждане. След като визията бъде широко дискутирана, ще се подготвят и предложения за промени в нормативната уредба, които отново ще бъдат публикувани за обсъждане. Целта е да се намерят най-добрите предложения, които да залегнат като стандарти за развитието на децата в тази важна възраст, поясняват от МОН.
В концепцията са представени ключови принципи, които да бъдат основа при разработването на стандартите в съответствие с Националната рамка за качество на образованието и грижите в ранна детска възраст. Предложението на МОН е тези стандарти да включват постиженията на децата като очаквани резултати от комплексните грижи – отглеждане в добро здраве, възпитание, социализация и обучение. Прилагането им ще осигури баланс между здравни грижи, игра, хранене, почивка и свободни дейности и ще допринесе за по-плавен преход към предучилищното образование.
В публикуваната концептуална рамка е представен примерен вариант за разпределението на очакваните резултати в съответствие с периода на поява на определени умения у децата, като са предложени и насоки за тези, които осигуряват грижите, възпитанието, социализацията и обучението им. Предложението предвижда и включване на общи насоки за осъществяване и съчетаване на здравните грижи и педагогическата дейност в яслените групи, както и насоки за взаимодействие с родителите. Именно екипната работа между медицински специалисти, педагози и възпитатели и осигуряването на качествено образование в ранна детска възраст ще позволят на родителите по-добре да съвместят задълженията вкъщи с професионалните, отбелязват от МОН.
На форума директорът на Института по образование проф. д-р Галин Цоков представи концепция за учебен план за специалността „Учене и грижи в ранна детска възраст за деца от 0 до 3 години“.
Министър Красимир Вълчев отбеляза, че водещата роля в най-ранната детска възраст е на медицинските грижи и тя е при децата от 0 до 3 години. Затова се предлага и тази нова специалност, която не е от професионалното направление „Педагогика“, а от професионалното направление „Здравни грижи“. Тя ще бъде хибридна специалност, цитирано от NOVA.
Главен прокурор подаде оставка
Тежък разговор между Винисиус и боса на Реал
Баща и син, обвиняеми за трафик на жени, остават в ареста
Реал Мадрид се извини за огромен гаф
Почина член на легендарната група АББА
Млади лекари отново на протест
Преизбраха Петър Кънев за вицепрезидент на Парламентарната асамблея на Черноморското икономическо сътрудничество
Граждански арест в голям роден град
Китай с позиция относно войната, Си говори с Тръмп
42-годишен удари полицаи
19-годишна българка опита да се самоубие
Бербатов предизвиква възхищение в Леверкузен

МОН да разреши основният проблем, а да не лекува симптоматично. ВСИЧКИ знаем, че две поколения родители са тотал щета с ярки изключения.
Хайде, МОН да работят на първа линия с лигави и СОП- аджии ВСЯКАКВИ, да ги видим как и колко ще издържат? И какви трайни травми ще получат?
Учил си класическа педагогика и ти пращат в групата или класа деца извън норма- диагностицирани и неосвидетелствани, но с ясно изразена клинична картина. Пита се: ти учител- високообразован специалист ли си, т.е. това, което си избрал да учиш? Или те подвеждат и ти вменяват отговорности, и "задължения" към деца, различни от нормата?! КОЙ лъже и злоупотребява със специалистите - класически педагози?!
Защото на всички ни е известен сценарият за поредния "лош" и "некадърен" учител, който "няма подход" и "педагогически умения", за да овладее клас или група със "специални" деца.. После идва следващият "лош" учител, "лошите" съседи, "лошите" хора и т.н. нормални хора, които ИМАТ КОНСТИТУЦИОННО ПРАВО на нормален живот, без вменени им клишета за някому угодна робия и стрес, да не обидят онзи не в нормите, който така си живее в райската градина, че всички ще му се въртят на пета и всичко му е позволено, защото "горкият той много важният"...
Такъв до 18 годишен е "горкото дете", което образува стрес и комплекс за малоценност (нечовечност) у другите деца, че са се родили в норма. След 18 годишен е пенсионер по болест. Такъв нито ще може да даде качествено потомство, нито ще допринесе за цялото общество и брутния вътрешен продукт. КПД- ядене от помощите, ср@не, спане, буйстване, жалване.
Има си естествен подбор и е нормално да се прилага осъзнато и в човешките общества, за да не страдат нормалните с отговорност и от безконечните права на онези, извън норма.
Нека родителите на деца извън норма не търсят под вола теле, а да си върнат лентата и да си отговорят:
Алкохол, наркотици, други стимуланти, слабителни, филъри, татуировки, бои, гел лакове слагаха ли преди и по време на бременността си? Всякакви "разкрасителни" идиотщини правиха ли? Здравна хигиена и лична отговорност проявиха ли?
Зародишът рядко оцелява, ако е формиран изначално с дефект. Организмът е перфектна, инженерна структура и изхвърля зле формираната яйцеклетка или зигота с цикъл или спонтанен аборт.
Другото е ЛИЧНА ОТГОВОРНОСТ! Зародишът няма щитовидна жлеза в първия триместър и си набавя хормони от майчиния организъм. Чакай ти нормално дете от майка с автоимунното, придобито от разкрасителни процедури...
Лична отговорност са поели с избора си на начин на живот, лична отговорност ще носят докрай. Споделена не е коректно да натоварват обществото, което предостатъчно им плаща помощите от данъците си.