Ако имате такъв смартфон, не го ъпдейтвайте за нищо на света

Уважавана компания на пазара сгафи жестоко с последното си надграждане на софтуера - буквално блокира телефона ви
Уважаван гигант на смартфон пазара изглежда се е запътил към съдебно дело, заведено колективно от хиляди от своите клиенти, след като един от сравнително новите му флагмански телефони се оказа със сериозен проблем, който води до пълната загуба на устройството и всички данни в него. Миналия месец Samsung пусна в експлоатация новия си ъпдейт на софтуера One UI 7 за почти всичките си апарати. Уж добра новина за потребителите, надграждането на софтуера обаче се оказа катастрофално за някои конкретни модели, включително най-скъпите от линията “S(x)Ultra” и „ZFold”.
Какво се случва?
Телефонът ви показва нотификация, че има важен ъпдейт на фърмуеъра, който да подобри цялостната функционалност на операционната система и да добави нови гаранции за сигурност. Звучи прекрасно и това е част от добрата дългосрочната политика на компанията да предоставя безплатна поддръжка на софтуера до 6 години след покупката. За съжаление на много потребители обаче натискането на бутона “Update” бързо се превръща в кошмар.
При някои устройства, веднага след ъпдейта, производителността на телефоните се влошава. В някои случаи това се наблюдава постепенно - стъпка по стъпка устройството става по-бавно, батерията започва да пада по-бързо, накрая не работи power бутонът, после спира да работи и тъч пускането на дисплея. Малко след това телефонът влиза в т.нар. boot loop - състояние, при което каквото и да прави потребителят, устройството просто не спира да се рестартира. Когато това се случи е много вероятно дънната платка да прегрее, а това води до фатални щети по нея и... телефонът, заедно с всичките ви данни, буквално умира. В други случаи просто пропускаме предните стъпки и телефонът директно умира.
Теми за това как потенциално можете да оправите сами проблема, можете да намерите ТУК, ТУК и ТУК. Но не се надявайте.
В мрежата се съобщава, че не е засегнат само S22Ultra. Потребители докладват, че след ъпдейта към One UI 7 по подобен начин страдат и други флагмани от линията “S”, като 23 и 24. Засегнати, според други, са и моделите от линията “Z” - Fold и Flip.
Проблемът е сериозен.
Устройствата стават напълно неизползваеми. Това поведение на апаратите се наблюдава от няколко месеца, но буквално преди 20 дни ситуацията изглежда се е влошила драстично, защото все повече и повече потребители започват да се оплакват от случващото се. В Тик-Ток и другите подобни социални мрежи започнаха да се появяват видеа за това как сами да си оправите проблема, но те не водят до нищо смислено.
Сред предложените решения, колкото и абсурдно да звучи на първо четене, е да се вкара телефонът във фризер за няколко часа, след което да се пусне в режим Safe Mode с натискане на няколко последователни бутона, от там да се изтрие кеш памет и да се ъпдейтне наново. Това, за съжаление, работи само в много частни случаи и не решава цялостно проблема. Всъщност основната функция на този процес е да успеете все пак да пуснете телефона, поне за малко, за да може да си свалите ценната информация от него. При някои това дава достатъчно време за този процес - около 2-3 часа телефонът работи уж безпроблемно след „замразяването”. После всичко се срива отново, което кара мнозина по-опитни потребители да се съмняват, че всъщност проблемът се причинява от прегряване, което буквално разпоява елементи на дънната платка.
А отговор от Samsung в мрежата няма
Компанията не е адресирала този сериозен проблем до момента. Което е по-лошо - засега изглежда, че дори отрича за съществуването му. Гневни потребители в мрежата се оплакват, че при комуникация с фирмата, техни служители искали снимки на телефона и ако устройството имало дори малка външна следа от употребата - драскотина по дисплея или дори по задния панел - считали, че проблемът е причинен от потребителя. Това е в ярък контраст със сериозната реакция, която Samsung имаше през 2016 г., когато флагманското им устройство Galaxy Note имаше сериозен фабричен дефект и батерията му буквално се взривяваше в джобовете на хората. Липсата на адекватна реакция от страна на Samsung сега накара мнозина в мрежата да се запитат дали това не е съвсем умишлено.
„S22Ultra е може би последния стабилен и много добър телефон на компанията. Защо някои, който има такъв телефон, да си купи новите устройства, при положение, че може да продължи да ползва старото в следващите 5-6 години? Затова - „скопяват” го със софтуерен ъпдейт и практически принуждават потребителите да си купят ново устройство”, пише потребител.
Това съвсем не е първият път, когато компания за мобилни телефони прави такъв гаф. Едва миналата година китайският гигант Xiaomi направи подобна грешка, буквално блокирайки голяма част от по-старата си серия апарати след софтуерен ъпдейт. Подобно на Samsung сега, и Xiaomi тогава не излязоха с официална позиция за проблема, макар в мрежата да се появиха решения, които работят. Засега обаче изглежда, че лошата новина за собствениците на S22Ultra няма да се подобри, тъй като единственото решение, което работи в случая, е смяна на цялата дънна платка, пишат потребители в мрежата.





















Ъп мъп
Нищо не се разбира