БДЖ днес: Над 50°C във вагоните, без климатици и масички на ластик
Вижте какъв ад е преживяла Маринела Неофитова, която сподели своята пътна история от 24 юли
Да пътуваш в "бърз" влак, който закъснява 50 минути, и да си платиш за над 50-градусова жега във вагона. Това представлява БДЖ през 21 век. Този ад е преживяла Маринела Неофитова, която сподели в социалните мрежи своята пътна история от 24 юли. За подобен проблем сподели и министърът на транспорта Гроздан Караджов, но явно надежда за българските железници не се вижда.
Ето и историята на г-жа Неофитова:
"Пътувах с "бърз" влак София-Русе 4610 БВ, тръгващ от гара София-Север 15:40 (бърз е в кавички, защото влакът пристигна със закъснение от 50 мин.). Проблемът е, че в тези часове, в които пътувахме, от самото тръгване до пристигането ни бяхме подложени на ад. Адска жега беше във вагоните, не се дишаше, над 50°C.
"Новите" немски вагони, за които толкова се говори са с масички, които са захванати с ластик. Масичката дори падна и удари племенница ми, която беше с мен. Климатиците НЕ РАБОТЯТ. НЯМА прозорец, от който да си поемеш въздух! Деца и възрастни хора пред колабиране, кондуктор, който играе ролята на инженер, за които инженери толкова се говори, че вече трябва да има във всеки влак задължително, за да отстранят повреда при нужда. Кондуктора толкова беше препотен, всякаш току що си е взел душ! Притеснен и объркан, защото не знае къде точно по таблото да пипне, за да задейства климатичната система. Включваше и изключваше, дори замириса на бакелит. Хора, ядосани, готови да се нахвърлят на него, сякаш той е виновен!
Продължавам с разказа, защото този ад няма край. Позвъних на всяка възможна институция, от която можех да получа (или аз поне така се надявах) адекватен отговор за проблема, пред който бяхме поставени. Да! Обаче това не стана! Вместо това ми беше отговорено, че няма коментар и едва ли не да се оправяме, както можем сами. Да се обърна към кондуктора и той да разреши проблема. Що за глупост?! За пореден път се уверявам, че някои служители са поставени на позиция, за която не са готови да реагират адекватно. След 1 час бяхме уведомени и помолени да се преместим в стар български вагон, в който има прозорци, но забележете всички 4 пълни вагона на едно място! Пореден абсурд! В 21 век, 2025 г. сме, не мога да си представя, че сме Европейска държава и не мога да си представя, че се гордеем с това, че са закупени ВАГОНИ ЗА СКРАБ, това ли заслужава българският гражданин?
Кондуктора казваше, че температурата във вагоните е достигнала "58°C". Склонна бях да му вярвам, защото не можеше да се диша! Какво трябва да се случи, за да се задействат адекватни мерки? Някой да почине ли? Моля, с Вашите правомощия да направите така, че българският гражданин да получава европейските условия, които заслужава! Не е нормално да сме поставени в такава ситуация!
Другите две неща, на които бих искала да обърнете внимание са:
Служителите, които отговарят на телефонната линия са до 16 ч. След това как се процедира? Вдигат служители от билетният център, които нямат представа как да реагират. Всеки вдига рамене и казва едва ли не да се оправяме!
Вторият въпрос е, че едни и същи места се продават на няколко човека и сме принудени да се караме помежду си, за да има място където да седнем през 7 часовият престой във влака!

















