Още един голям проблем за нарушителите по АМ "Тракия"
Ще трябва лично да се явят в дирекцията, на чиято територия е заснето нарушението
От тази събота камерите на ТОЛ системата вече ще засичат и шофьори, които карат неправомерно в аварийната лента на магистралите. Нарушителите ще бъдат санкционирани с глоба и отнемане на свидетелството за управление за три месеца. Катастрофите, причинени от неправомерно движение в аварийната лента, "за огромно съжаление в почти всички случаи завършват със смърт". За това предупреди в студиото на "Интервюто в Новините на NOVA“ Илия Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.
Според Илия Тодоров, шофирането в аварийната лента е изключително опасно по две основни причини. Първата е рискът от тежка катастрофа със спрял аварирал автомобил. Втората причина е, че при задръстване, причинено от инцидент, нарушителите в аварийната лента блокират достъпа на линейки, полиция и пожарна до мястото на произшествието.
Тодоров посъветва шофьорите да спират в аварийната лента само в краен случай, като даде пример, че дори разплакано дете в колата не е основателна причина. "По-добре да се намери бензиностанция или отбивка, но наистина в много краен случай да се ползва аварийната лента", заяви той.
От четвъртък започва масово глобяване за каране в аварийната лента на АМ "Тракия"
Въпреки че мярката е стъпка в правилната посока, начинът на прилагането ѝ остава проблемен. Актът ще се връчва в областта, където е извършено нарушението. Това означава, че шофьор от София, заснет да кара в аварийната лента край Бургас, ще трябва да бъде призован до Бургас, за да му бъде съставен акт. Процесът се усложнява допълнително, ако собственикът на автомобила заяви, че друг е управлявал превозното средство, което изисква и извършителят да се яви.
"Действително звучи абсурдно. Аз го чух днес, че ще викат по области", потвърди Илия Тодоров. Той изрази надежда, че това е само временен момент, докато системата се настрои.
Проблем остава и санкционирането на чуждестранни водачи и т.нар. "гастарбайтери“, които преминават транзитно през страната и често напускат територията ѝ преди да могат да бъдат санкционирани. Според Тодоров, трябва да се изчисти механизмът за връчване на актове и налагане на глоби на границата.
В края на разговора той припомни и за друга дългоочаквана мярка – използването на ТОЛ камерите за измерване на средна скорост, която също би допринесла за пътната безопасност.

















