Тротинетките - 200 пъти по-рискови от автомобилите, вече са забранени в Париж и Мадрид
Между 30% и 50% от инцидентите с такива скутери водят до черепно-мозъчни травми, като това е главното нараняване при електрическите тротинетки
Тротинетките предпоставят до 200 пъти по-висок риск от нараняване на изминат километър в сравнение с автомобилите. Между 30% и 50% от инцидентите с такива скутери водят до черепно-мозъчни травми, като това е главното нараняване при електрическите тротинетки.
Това бе съобщено на форум “Мозъчното здраве-глобален приоритет”. “Повечето травми с електрически тротинетки се случват при по-висока скорост, при управление по тъмно и след употреба на алкохол. Трябва да се ограничи използването им през тъмната част на денонощието, да се редуцира скоростта им, особено когато са в пешеходни зони”, каза проф. д-р Николай Габровски, председател на Фондация “Съвет за мозъчно здраве” и председател на Българското дружество по неврохирургия.
“Тротинетките доскоро не бяха познати като превозни средства, а травмите, които предизвикват могат да бъдат различни. Това се дължи на голямата мощност и способността им да развиват бързо висока скорост”, смята проф. Габровски.
Според него фокусът трябва да е върху нов тип превенция и да се актуализират регулациите. Проф. Габровски подчерта, че ползата на каските е доказана при велосипедите и моторите. “При по-мощните тротинетки, при възможност е добре да се ползват каски, покриващи цялото лице. Скоростта и липсата на стабилност са основните причини за инцидентите”, посочи още проф. Габровски.
“В Париж и в Мадрид са забранени електрическите тротинетки. Вероятно са имали основание и са решили, че е необходимо. Трябва да има промяна в регулацията и у нас”, каза още неврохирургът.\
В България за първите 7 месеца на миналата година са регистрирани 192 случая на травми и 5 смъртни случая, причинени от електрически тротинетки.
“Основните предизвикателства от електрическите тротинетки са рядката употреба на предпазни средства, високата скорост, която развиват, шофирането в нетрезво състояние и лоша инфраструктура в градски условия. В Германия, Италия, България инцидентите с електрическите тротинетки стават повече”, посочи здравният икономист Аркади Шарков.
“Във Франция има тройно нарастване на смъртните случаи от 2019 г. до днес. Да, в Париж ги забраниха чрез референдум. В Хелзинки пък има ограничение на скоростта през нощта при карането на тротинетка”, отбеляза още Шарков.
Той отчете и добрите практики в Европейския съюз по отношение на тротинетките, сред които са ограничение на скоростта, задължителни каски за непълнолетни, забрана за управление след употреба на алкохол, изискване за застраховка, забрана за каране в градски условия.
Властта се срива, Радев излиза напред
Откраднаха коледна елха от района пред училище в Радомир
Протест в Смолян срещу фотоволтаична централа: Жителите се опасяват за домовете и гората
Как евтините китайски дрехи заляха Европа
Въпросът остава: Кои са били хората, стреляли по деца в Сараево, като на сафари?
Тези хора да забравят за джинджифил, въпреки че се води суперхрана
Нова горивна схема затяга коланите: Бензинът в Иран вече не е даденост
Всички правим тази грешка: Тези ястия, стават по-здравословни, но чак на следващия ден
Взимаме повече пари заради новите ваучери за храна
Даниел Бачорски побесня, изрече гневни думи
Царевичното брашно крие тайна? Здравен ефект, за който малцина подозират
Левът изчезва от банкоматите от 1 януари: Как ще теглим евро през 2026 г.
