Осигурени са 22 млн. лева за основен ремонт на пътя от Бургас до Созопол

Ще започнем след няколко месеца, веднага след приключването на реконструкцията на Отманли-Ясна поляна, за да имаме алтернативен маршрут, разясни депутатът от ГЕРБ-СДС
Депутатът от ГЕРБ-СДС Станислав Губеров съобщи вчера, по време на нестинарските игри в Българи, пред Флагман.бг една страхотна новина – има отделени средства за основен ремонт на пътя от Бургас до Созопол. Проектът е част от мащабен план за рехабилитация на пътната инфраструктура по Южното Черноморие, който включва изграждане на ускорителни ленти, пълна рехабилитация на трасето и нова организация на движението.
– Г-н Губеров, има ли заложени средства в бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) за основен ремонт на пътя Бургас – Созопол? Спекулира се за голяма сума – над 22 млн. лева…
– Може тази сума да ви се струва голяма, но няма да е чак толкова внушителна на фона на тази, която сега ще съобщя. Целият път от Бургас до Царево е предвиден да струва около 150 млн. лева. Заради това сега вървим в посока да го разделим на три лота – Бургас–Созопол, Созопол–Приморско и Приморско–Царево. Тъй като след Созопол отсечката ще трябва да се разшири, да се отчуждават имоти, трасето преминава през природен парк и процесът неминуемо се усложни и забави, започваме с Бургас–Созопол, където е нужна само реконструкция. Подчертавам, че не става дума за закърпване, а за основен ремонт.
– Какво ще бъде направено за тези 22 млн. лева, които са заложени в бюджета на АПИ?
– Основен ремонт - премахване на старата настилка и полагане на нова, изграждането на ускорителни ленти на всички изходи към главния път. Визирам – Созопол, Черноморец, Атия, Отманли и Крайморие. В момента, знаете, че няма такива ускорителни ленти. Навсякъде се тръгва със знак СТОП.
– А каква ще бъде организацията на движението при ремонта на този път?
– Засега идеята е да се ремонтира на две части с пълно затваряне – от Бургас до Отманли и след това от Отманли до Созопол. Заради това ни е нужен Отманли до Ясна поляна, за да се използва като обходен маршрут.
– Колко километра е трасето от Отманли до Ясна поляна?
– Около 20 км. Ремонтът в момента върви с добри темпове, защото доскоро изоставаше сериозно. Надявам се до края на годината да приключат, когато се издаде акт 16 веднага пристъпваме към подготовката за реконструкцията на Бургас-Созопол.
– Тоест, преди началото на следващия сезон, ще бъде ли реконструиран четирилентовият път от Бургас до Созопол?
– Вярвам и стискам палци това нещо да се случи. По този проект се работи сериозно, да не кажа всеки ден. Не само от мен, а и от колегите от нашата група, както и изпълнителната власт.
– Намериха ли се средства за надлеза от Черноморие, който е в доста окайвано състояние?
– Намериха се, да. Надлезът за Черноморие ще се ремонтира веднага след летния сезон. Може би през октомври или ноември.
– Тези кърпежи, които сега ги има между Бургас до Царево – с какви финанси се правят?
– Тези кърпежи са от Фонда за поддръжка на пътищата. Това е ежегодна процедура след зимния сезон. Както знаем, зимното поддържане на пътищата е до 15 април. След това започва рехабилитацията на проблемните участъци. Ако трябва да бъдем честни – много по-щедро се полага асфалт и за много по-големи участъци. Кърпежите са много по-обемни, а не, както се правеха през последните няколко години.
– Каква е идеята – да „закърпим“ пътя преди сезона ли?
– Да, точно така, защото, както знаете, това е един изключително натоварен път и трябва да гарантираме някакви стандарти за пътуващите преди да започне големият ремонт.
– Царево и Малко Търново са в готовност да започнат протест, ако не се ремонтира и този път…
– Не е приятно никому, но търсим варианти. Точно за този път сме говорили нееднократно и в Областната управа миналата седмица. Ще дойде времето да направим този път. Но нека се движим крачка по крачка. Живеем наистина в трудни времена. В момента се работи повече от вчера, утре се работи още повече от днес, така че вървим в правилната посока и пътищата още един по един ще ги направим.





















