Крах на китайските коли в Русия - над 200 автосалона затвориха за три месеца
Причината не е една – намаляло доверие, лоша поддръжка, проблеми с части и съмнително качество
След като през 2022–2023 г. китайските автомобилни производители буквално завзеха руския пазар в отсъствието на западни конкуренти, началото на 2025 г. донесе обрат. Само за първите три месеца над 200 автосалона са затворени, а продажбите на ключови китайски марки спадат рязко. Причината не е една – намаляло доверие, лоша поддръжка, проблеми с части и съмнително качество.
След напускането на компании като Renault, Volkswagen и Toyota от Русия, китайски марки като Chery, Haval, Geely, Exeed и Tank заеха освободените ниши. Руските потребители първоначално възприеха SUV-тата с ентусиазъм – модерни визии, високо окачване, прилично оборудване, съобщава Лента.ру.
Но с времето се оказа, че китайските коли не отговарят напълно на очакванията. Резервни части се чакат с месеци, сервизната мрежа е слабо развита, а вторичният пазар замръзна, защото купувачите не се доверяват на китайски коли „втора ръка“.
Дилърите са жертва на свръхпредлагане, ниско търсене и спад на потребителските доходи. През 2023 г. са открити много нови представителства, но реализацията на автомобили рязко е паднала още през зимата.
Най-потърпевши са големите градове, където конкуренцията между самите китайски марки е довела до ценови войни и масова обезценка на стоката. Мнозина дилъри връщат ключовете на дистрибуторите, неспособни да покриват разходите.
Експерти отбелязват, че китайците не са успели да изградят доверие и дългосрочна репутация. Автомобилите често се продават с агресивен маркетинг, но след това поддръжката и реалната стойност се оказват разочароващи. Няма ясни гаранции, оторизираните сервизи са малко, а цените на ремонтите често са по-високи от очакваното.
От друга страна, самите потребители вече не могат да си позволят лесно нова кола, а кредитните условия са се влошили.
Въпреки трудностите, китайските производители не се отказват – Geely, Chery и GWM имат амбиции да произвеждат локално в Русия и да предлагат нови модели през 2025 г. Но ако не се подобри качеството на обслужването и не се стабилизира доверието, пазарът ще продължи да се свива.
Ямболски джигит и немски гастрольор паркираха безплатно на ул. "Лермонтов" в Бургас, но кой изтръгна ограничителните колчета
Поставете сол на прозореца тази зима и забравете за влагата и конденза
Шофьор свали сам скоба от колата си и си тръгна
Националният форум „Учители вдъхновители“ събра образователни експерти от цялата страна в Бургас
Зверска катастрофа едва не праща в гроба Веско Маринов – счупени ребра и месеци в болница!
71% подкрепят протестите срещу бюджета, почти 50% искат оставка на кабинета
НИМХ предупреди 4 града за 5 декември
Минус 17° отчетоха термометрите в Североизточна Турция
Магистрати и университетски преподаватели поставиха борбата с киберпрестъпността в центъра на кръгла маса,
"Еконт" се отказва от пощенските услуги и се насочва изцяло към куриерски доставки
Евроизмамниците са по-опасни от левовите: Как да се предпазим от фалшивите банкноти
Караджов отключи мегаплан за Дунав: още два моста, нови коридори и политическа надпревара за свързаността на Балканите
