Министерството на туризма поставя фокус върху регионалната реклама за постигане на устойчиво развитие
Най-голямото предизвикателство, което открихме, е липсата на ясно формулирани визии за популяризиране, реклама и конкретни теми за работа на местно ниво, каза министър Мирослав Боршош
Развитието на туризма в отделните региони в България е сред основните приоритети в работата на Министерството на туризма. По думите на министър Боршош туризмът е пряк път за задържане на хората по родните им места, като едно от възможните решения за излизане на страната ни от демографската криза. Това стана ясно по време на парламентарния контрол, в който министър Мирослав Боршош отговори на два въпроса – за мерките за реклама на регионите и конкретно на област Монтана, както и за напредъка по правилника за пешеходни маршрути и маршрути за планинско колоездене. „Най-голямото предизвикателство, което открихме, е липсата на ясно формулирани визии за популяризиране, реклама и конкретни теми за работа на местно ниво“, подчерта министър Боршош. И допълни още че: „Дори да разполагаме с добри комуникационни канали, общините често нямат необходимите ресурси и специалисти, за да реализират своя туристически потенциал“.
Северозападна България, наравно с другите, е регион, включен в националната стратегия за туристическа реклама за 2025 година. Кампаниите са с широк обхват и покриват различни канали – дигитална реклама в Google и Meta, PR и събитийни инициативи, тематични радио и телевизионни рубрики, участие в туристически изложения с акцент върху местните обекти, както и организиране на опознавателни турове. В ход е и съставянето на подробна карта на културно-историческите обекти и анализ на довеждащата инфраструктура до тях. „Липсата на лесен достъп не само затруднява, но и често отказва туристите да посещават дадени места“, посочи министърът.
По време на отговора си Боршош подчерта, че туризмът е не просто икономически сектор, а възможност за развитие на зелена икономика и задържане на хората по родните им места. „Това е и един от начините да се преборим с демографската криза. Ще продължим да работим активно с местната власт и бранша за изграждането на устойчива туристическа среда в Северозападна България. Рекламата е важна, но само с добра инфраструктура и обща визия ще успеем да превърнем региона в предпочитана дестинация“, каза още министър Мирослав Боршош.
На въпрос от друг народен представител относно регламентирането на Правилника за създаване, маркиране и поддържка на пешеходни маршрути и маршрути за планинско колоездене в Република България, министър Боршош заяви, че Министерството на туризма координира процеса по приемането му от компетентните институции. Документът е подготвен в партньорство с 21 национални и регионални туристически сдружения, но към момента няма правна възможност да бъде приет със заповед на министъра. Поради тази причина, се проучва възможността правилникът да бъде въведен чрез промени в Закона за физическото възпитание и спорта, за което се води активна комуникация с ресорното Министерство на младежта и спорта.
Живот след смъртта: Жена видя Рая, срещна загубеното си дете и се върна да разкаже
Русе грее с 900 метра празнична светлина и нова коледна магия
Лекари без договор, пациенти без сигурност – защо бюджетът за 2026 е решаващ
Открит опасен микроорганизъм в мляко за кърмачета, изтеглят партиди от пазара
Властта се срива, Радев излиза напред
Откраднаха коледна елха от района пред училище в Радомир
Протест в Смолян срещу фотоволтаична централа: Жителите се опасяват за домовете и гората
Как евтините китайски дрехи заляха Европа
Въпросът остава: Кои са били хората, стреляли по деца в Сараево, като на сафари?
Тези хора да забравят за джинджифил, въпреки че се води суперхрана
Нова горивна схема затяга коланите: Бензинът в Иран вече не е даденост
Всички правим тази грешка: Тези ястия, стават по-здравословни, но чак на следващия ден
