Всяка година 25-30 деца загиват при катастрофи и една класна стая остава празна
Владимир Тодоров: У нас има 36-40 критични участъка, така наречените черни точки
Всяка година 25-30 деца загиват при катастрофи и една класна стая остава празна. Това коментира пред БНТ Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи по повод тежкия пътен инцидент в Плевенско, при който загина 12-годишното момиче Сияна.
"Ако ме поканите на 3 януари 2026 година, ще ви дам едни цифри, които ще са следните – през 2025 година в България при катастрофи ще загинат около 25 деца. Сега сме още април, има още 8 месеца, но за съжаление до края на годината вероятно ще загинат още 20 деца. Всяка година 25-30 български деца остават по пътищата. Една класна стая остава празна. За съжаление това е едно устойчиво положение, което не се е променило през години – през последните 10 години всяка година по 25-30 деца умират, без да има тенденция за намаляване на броя им", заяви Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи, предава dnes.bg.
Според него у нас е сбъркана концепцията за нашата безопасност. Пътната безопасност е комплекс от фактори – на първо място инфраструктурата, високата скорост, състоянието на автопарка, състоянието на подготовка на младите водачи, политиката на пътна полиция, законодателството.
"Но ние сега говорим само за инфраструктура, защото най-вероятно в този случай има проблем в инфраструктурата. Пътна полиция е подавала сигнали многократно. Те извадиха статистика, че за 5 години там има 30 катастрофи с 5 загинали, тоест имаме повтаряемост. Има безброй пътни участъци, които са в подобно положение. Ние говорим, че при всеки дъжд на АМ "Тракия" поради аквапланинг се обръщат коли. Говорим, че на кръговото при Банкя стават всяка седмица катастрофи, говорим, че на кръговото на Драгичево стават всяка седмица катастрофи. Защо пътната агенция не взима мерки? Първо, през последните 3 години финансирането на пътната агенция е изключително ограничено, второ, там има голямо текучество – през 6 месеца се сменя ръководството. Третият много важен въпрос е, че в държавата има 36-40 критични участъка, така наречените черни точки. КАТ ги знае, общините, всички ги знаят, но нямаме план и подготовка – тази година ще оправим 3 или 4", обясни Владимир Тодоров.
70% от децата, които загиват при катастрофи у нас, са пътници в превозните средства и не са били обезопасени
Когато някой е хванат да шофира пиян или дрогиран, присъдата трябва да бъде ефективна, категоричен е Владимир Тодоров.
Малък самолет падна върху кола на натоварена магистрала във Флорида
Парламентът решава съдбата на кабинета „Желязков“ утре - дебатите приключиха
В столицата се блокира центъра на 10 декември - забранява се престой, паркиране и движение заради антиправителствения протест
МЗ обяви програма за подкрепа на специалистите по здравни грижи: ще стигнат ли обещаните 1550 евро?
Още едно момиче почина след тежката катастрофа между Мартен и Сандрово край Русе
Томас Маркъл след ампутация: „Искам да видя дъщеря си още веднъж, преди да умра“
Италианската кухня получи статут на световно културно наследство от ЮНЕСКО
Изпитана рецепта за кроасани, приготвени с нежно маслено тесто
Мъж почина от бяс след трансплантация на бъбрек от заразен донор в САЩ
Попова от АМБ: препоръчва потребителите да избират българско месо, когато е налично
Протестна вълна в страната на 10 декември
Пада "тайната на заплата" заради директива на ЕС
