×
Избори 2026 Практично Култура Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управители:
Веселин Василев, email: [email protected]
Катя Касабова, еmail: [email protected]


Главен редактор:
Иван Колев, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Един загинал и девет ранени при катастрофа на българска кола с мигранти в Хърватия
  • Американски военни конвои ще преминат през България на път към учение в Румъния
  • От днес влиза в сила Пактът за миграцията и убежището в ЕС
  • Цените на петрола достигнаха най-ниското си ниво от два месеца насам
  • Порой заля международния път между Русе и Букурещ
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Яжте по толкова яйца на седмица и ще се предпазите от смърт


13 Февруари 2025, Четвъртък, 13:40 ч.
Автор: Флагман.бг

Това показва ново изследване на учени от Австралия, в което взели участие над 8700 възрастни

Ново изследване на учени от университета Монаш в Австралия показва, че редовната консумация на яйца може да бъде свързана с по-нисък риск от смърт, причинена от сърдечносъдови заболявания при възрастни хора.

Според изследването, публикувано в списание Nutrients, възрастните хора, които ядат между 1 и 6 яйца седмично, имат значителни ползи за здравето.

Проучването, в което са наблюдавани над 8700 възрастни на възраст над 70 години, показва, че хората, които консумират яйца редовно, имат 15% по-нисък риск от смърт по всякакви причини в сравнение с тези, които ядат яйца по-малко от два пъти месечно. Рискът от смърт, свързана със сърдечносъдови заболявания (ССЗ), при тях е с 29% по-нисък.

Холи Уайлд, преподавател по епидемиология и превантивна медицина в университета Монаш, заявява: „Нашите резултати показват, че консумацията на до 6 яйца седмично може да намали риска от смърт, свързана със сърдечносъдови заболявания, при възрастните хора.“ Тя допълва, че тези открития могат да бъдат от полза при разработването на нови насоки за хранене на възрастни хора, базирани на доказателства.

Яйцата са богати на протеини, витамини от група В, фолат, холин, мастноразтворими витамини (E, D, A, K) и минерали, което ги прави важен елемент в диетата на възрастните хора. Въпреки това, яйцата често са били свързвани с повишаване на холестерола, което може да увеличи риска от сърдечни заболявания.

Според екипа на изследването, консумацията на яйца може да има положителен ефект дори за хора с клинично диагностициран висок холестерол (дислипидемия). Учените установяват, че при участниците с дислипидемия, които ядат яйца всяка седмица, рискът от смърт, свързана със сърдечносъдови заболявания, е с 27% по-нисък в сравнение с тези, които ядат яйца рядко или никога. Това предполага, че наличието на дислипидемия не оказва сериозно влияние върху ползите от консумацията на яйца.

Американската асоциация по сърдечни заболявания е публикувала преглед през 2020 г., в който се заключава, че здравите хора могат безопасно да консумират до седем яйца седмично. Въпреки това, в европейските насоки съществуват различия между страните, като те се променят в зависимост от специфичните хранителни препоръки и здравни изследвания.

Консумацията на до 6 яйца седмично може да бъде полезна за възрастните хора, намалявайки риска от смърт по всякакви причини и от сърдечносъдови заболявания. Тези резултати подчертават важността на балансираната диета и потенциала на яйцата като част от здравословния режим на хранене за възрастните хора./Zdrave.to
 


В категории: Здраве


Флагман.БГ Автор
Флагман.БГ
1
Коментара
Тервел ИЛИЕВ Млад баща вилня в болница Млад баща вилня в болница 12/06/2026, Петък 20:00 0
1
Коментара по темата
1.
Няма начин
13.02.2025 13:52:37
0
9
От смъртта досега никой не се е предпазил
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Ще бъде ли Дара звездата на София прайд, финансиран от враговете на България Ще бъде ли Дара звездата на София прайд, финансиран от враговете на България Организаторите призоваха последователите си във Фейсбук, ако я искат на сцената, да я тагнат, но все още не са обявили официално дали ще пее утре „Бангаранга“ Километрично задръстване край Бургас заради необичайна спасителна операция Километрично задръстване край Бургас заради необичайна спасителна операция Униформени спряха стотици коли, за да спасят обитателите на „Пода“ от сигурна смърт под гумите на туристите Шестима се борят за кметския пост на "Средец" Шестима се борят за кметския пост на "Средец" Общо 28 009 души имат право на глас „Хензел и Гретел“ ще очарова децата в събота в Операта „Хензел и Гретел“ ще очарова децата в събота в Операта Сцената на Държавна опера – Бургас ще се превърне във вълшебна гора, в която всичко е възможно – дърветата шепнат, курабийките танцуват, а доброто намира пътя към дома Любимите герои от киното оживяват в пясъчния град на Бургас Любимите герои от киното оживяват в пясъчния град на Бургас С много въображение, талант и хиляди тонове пясък скулпторите ще вдъхнат живот на темата „Пясъчни герои от екрана“ Черна вест затвори делото срещу Индиана Джоунс от Обзор: Илия Дочков отнесе тайните си в гроба Черна вест затвори делото срещу Индиана Джоунс от Обзор: Илия Дочков отнесе тайните си в гроба Внезапната кончина на уредника изпревари съда в Бургас, магистратите конфискуваха над 340 безценни антики в полза на държавата Илия Луков дари музикални инструменти на български деца в Молдова Илия Луков дари музикални инструменти на български деца в Молдова Народният певец осъществи каузата заедно с Васил и Емил Янакиеви от „Форте Мюзик“ ООД Благоевград, за да помогне на млади таланти от Тараклия Прибраха в ареста Иван Костов от Бургас и Румяна Кузманова - готвели пико в хотел в Слънчев бряг Прибраха в ареста Иван Костов от Бургас и Румяна Кузманова - готвели пико в хотел в Слънчев бряг В обекта са намерени пликчета фосфор, стъклена колба, ел.везна и марихуана Пълен абсурд: Планови ремонти блокират сектора, който храни националната икономика през лятото Пълен абсурд: Планови ремонти блокират сектора, който храни националната икономика през лятото Удобният достъп до морските и планинските курорти е компрометиран от безумни графици, алармират предприемачи Крайморие ще танцува, пее и твори: „Крайморски фестивал“ събира близо 600 участници край морето Крайморие ще танцува, пее и твори: „Крайморски фестивал“ събира близо 600 участници край морето На 20 и 21 юни 2026 г. там ще се проведе дългоочакваното второ издание, което обещава да донесе много емоции, музика и танци
Путин: Русия ще има система като Старлинк, никой не може да й нанесе поражение Путин: Русия ще има система като Старлинк, никой не може да й нанесе поражение Според него не Москва е започнала войната в Украйна. Той изтъкна, че осем години се опитвал да убеди противника за мирно решение на проблема в Донбас Исторически пробив или крехко примирие: САЩ и Иран приели текста за мирното споразумение Исторически пробив или крехко примирие: САЩ и Иран приели текста за мирното споразумение Новината обяви пакистанският премиер Шехбаз Шариф, а иранският му колега Арагчи потвърди, че Меморандумът за разбирателство „никога не е бил по-близо“ "Абсолютна" тапа на магистрала "Тракия" "Абсолютна" тапа на магистрала "Тракия" Освен плановите ремонтни дейности, има и пътен инцидент с аварирал ТИР в тунела "Траянови врата" Почина Дейвид Хокни - икона на попарта и съвременното изкуство Почина Дейвид Хокни - икона на попарта и съвременното изкуство Хокни е признат като един от най-значимите творци на XX и XXI век ЕС въвежда по-строги правила за контрол и прием на мигранти ЕС въвежда по-строги правила за контрол и прием на мигранти Рязко се увеличава ролята на граничните държави Ариана Гранде забрани на Белия дом да използва нейни песни в политически видеоклипове Ариана Гранде забрани на Белия дом да използва нейни песни в политически видеоклипове Поп звездата реагира остро срещу озвучаването на правителствени кадри за имиграцията с нейния хит от 2024 година Германка роди близнаци за трети пореден път без асистирана репродукция Германка роди близнаци за трети пореден път без асистирана репродукция Изключително редкият медицински феномен е регистриран в баварския град Фюрт, като семейството вече отглежда шест деца Русия гори, искаме да гори още повече: Украйна поиска спешни 20 милиарда долара от Запада Русия гори, искаме да гори още повече: Украйна поиска спешни 20 милиарда долара от Запада Киев постави ултиматум пред съюзниците за огромни нови траншове, преди Москва да е прегрупирала силите си 30 години затвор за бившия президент на Южна Корея 30 години затвор за бившия президент на Южна Корея Според прокуратурата операцията с безпилотните летателни апарати е била част от по-широк план на тогавашния държавен глава за консолидиране на властта чрез създаване на извънредна ситуация в отношенията с Пхенян Идва Супер Ел Ниньо! Климатично чудовище от Тихия океан преобръща времето и у нас Идва Супер Ел Ниньо! Климатично чудовище от Тихия океан преобръща времето и у нас Забравете за кучия сибирски студ: Природата ни готви необичайно мека, но брутално кална и дъждовна зима с риск от наводнения
Доналд Тръмп Доналд Тръмп Обичам инфлацията! Много я обичам! Виц на деня Виц на деня В градският транспорт:
- Госпожице, ще ми отстъпите ли мястото си, че съм много уморен?
- Ами ако съм бременна?
- Няма как да сте бременна, крокодилите снасят яйца.
Виц на деня Виц на деня - Защо краката на човека миришат?
- Защото излизат от задника.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Истинският мъж не обича тежкия, силен грим. Той носи лек, дневен грим.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори