Ако обичате да консумирате нездравословни храни, това е причината!
Натовареният трафик увеличава консумацията на нездравословни храни
Скорошно проучване разкри, че закъсненията по пътищата, особено неочакваните, могат да имат изненадващо въздействие върху здравето ни. Дори незначително забавяне може да доведе до това, че повече хора ще изберат заведенията за бързо хранене, а по-малко ще отидат до магазина за хранителни стоки.
Този модел се наблюдава през целия ден, но в следобедния час пик се наблюдава по-голям скок на посещенията на заведения за бързо хранене, отколкото при задръстванията по друго време. Проучването, фокусирано върху окръг Лос Анджелис, известен с трафика си, установи, че забавяне от 30 секунди на километър може да увеличи посещенията в заведенията за бързо хранене с 1 %.
Въпреки че този процент може да изглежда малък, увеличението с 1 % се равнява на допълнителни 1,2 милиона души, които избират бърза храна. По същия начин 30 секунди на километър забавяне могат да бъдат разликата между условията на движение в час пик в 10 ч. сутринта и в 17 ч. следобед.
В проучването се отбелязва също, че когато посещенията на заведения за бързо хранене достигат своя връх по време на задръствания, посещенията в магазини за хранителни стоки намаляват. Проучването, публикувано в Journal of Urban Economics, стига до заключението, че хората жертват избора си на здравословна храна заради времето, загубено по пътищата.
Изследователи от Университета на Илинойс в Урбана-Шампейн предлагат нов подход за справяне с епидемията от затлъстяване чрез промени в задръстванията и обществения транспорт като начин за въздействие върху по-добрия избор на храна. Те се надяват, че техните открития ще подтикнат световните правителства да обмислят възможността за преразглеждане на системите за движение в полза на здравето на своите граждани.
Градовете и магистралите често са проектирани така, че да осигуряват удобен достъп до заведения за бързо хранене. Авторът на изследването Ребека Тейлър, асистент в катедрата по икономика на селското стопанство и потреблението в Илинойс, смята, че има какво да се промени.
„Описваме нашите резултати като скромни, но значими по отношение на потенциала за промяна на избора на нездравословни храни“, каза Тейлър.
Изследователският екип предлага алтернативи, като например увеличаване на възможностите за дистанционна работа или гъвкаво работно време, за да се избегнат пиковите часове, и осигуряване на здравословни хранителни продукти, които да са също толкова лесно достъпни, колкото и бързото хранене. Проучването им включва анализ на моделите на движение по магистралите в окръг Лос Анджелис и едновременните мобилни търсения на бърза храна, които разкриват 24-часов цикличен модел.
„Ако има трафик между 17 и 19 ч., което се случва точно по време на вечерното хранене, наблюдаваме увеличение на посещенията на заведения за бързо хранене. Шофьорите трябва да вземат решение дали да се приберат вкъщи и да сготвят нещо, да спрат първо в магазина за хранителни стоки или просто да си вземат бърза храна“, уточни Тейлър.
БГНЕС
Средната заплата в България стигна рекордните 1444 евро, ИТ секторът води с 3079 евро
Плаж „Изток“ в Свети Влас е временно затворен за къпане със заповед на РЗИ-Бургас
Жена е с фрактура на черепа след удар на зебра в Бургас, блъсната е и 82-годишна в Слънчев бряг
Софиянец с Мерцедес удари моторист в Несебър
Тръмп обяви: САЩ имат пълен контрол над Ормузкия проток
Градът на Моцарт, който пленява сетивата, тази вечер е домакин на мача за Суперкупата
Единият от задържаните за побоя над непалците е присъствал и на убийството на Георги Кузев
Фентанил, купен в Дупница, погубил младия шампион по джудо Димитър Главчев
Криминално проявен изхвърли 25 г пико пред църква в Поморие
20-годишен с 1,75 промила блъсна две паркирани коли в Созопол
АЕЦ Черна вода пред спиране: Румъния обяви извънредно положение до края на август
САЩ удариха кораб, Тръмп обяви пълен контрол над Ормуз, а петролът поскъпна
