×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Шантавата Луна от "Хари Потър" идва в София
  • Блокадите в Белград продължават
  • Полицията отбелязва професионалния си празник
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Този доклад съсипа Борис Бонев


10 Януари 2025, Петък, 13:41 ч.
Автор: Флагман.бг

"Спаси София" и Борис Бонев разобличени със скандални нарушения

Скандален документ за нарушенията на "Спаси София" огласиха общинските съветници от ГЕРБ. Всеки, който поне веднъж е решил да премине през трасето, обхващащо бул. „Патриарх Евтимий“ и „Витошка“ в центъра на столицата, се е запитал: „На кого му хрумна тази реорганизация на движението, обричаща стотици столичани да висят в тапи и изпарени газове от автомобили.“

Отговорът вече е ясен – лидерът на „Спаси София“ Борис Бонев, неговите приближени общински съветници Андрей Зографски и Стефан Спасов. И най-вече – заместник-кметът с ресор „Транспорт и градска мобилност“, също издигнат от „Спаси София“ – г-н Илиян Павлов, пише Епицентър.бг.

Всички подробности около редицата нарушения, свързани с реализирането на безумната реорганизация, са описани в подробен доклад, изпратен в края на 2024 година, включително и до кмета на София Васил Терзиев. В доклада е ясно записано, че „действията и бездействията на заместник-кмета на Направление „Транспорт и градска мобилност“ водят до финансови щети за СО, както и до умишлено укриване на данни и/или въвеждане в заблуда, както на кмета на Столична община, така и на общинския съвет на СО и гражданите на града.“

Документът изобличава зам.-кмета Илиян Павлов и общинския съветник Стефан Спасов като преки ръководители на процеса по изготвяне на проектната документация и нейната реализация, довело до нарушения на съгласувателните процедури. Записано е, че на първата среща през месец април 2024 година, свикана от Илиян Павлов, са присъствали лично Борис Бонев, Андрей Зографски и Стефан Спасов. Въпреки възраженията на ОП „София проект“ и експертите от Столична Община лично Андрей Зографски се разпорежда, че „няма шанс“ да се отлага реализацията на проекта и трябва същият да се извърши като всеки друг текущ ремонт.

Авторът на доклада посочва, че именно това е първото нарушение на процедурите – липсата на изготвени и съгласувани проекти за временна организация на движението за реализация на целия обект, които са с период много по-дълъг от 48 часа: “Липсата на тези проекти, в момента е причината и за „висящото“ положение на организацията на движение на бул. „П. Евтимий“, в условията на съдебно разпореждане за спиране на въвеждането на ПОД, но и нямайки проект на ВОД (временна организация на движението), се получава практическа липса на законосъобразна организация на движението.“ Според официалния документ договорните отношения между Столична община и изпълнителя на договора също са били грубо нарушение от зам.-кмета Илиян Павлов, който възлага дейности на фирма, която няма договорни отношения на съответните пътни участъци. Същият възлага изпълнението на проекта за организация на движението, които не са съгласувани нито от СДВР-ОПП, нито от Дирекция „Управление и анализ на трафика“, каквито са изискванията по закон. Това е и нарушение на Наредбата за организация на движението на пътищата на МРРБ. Авторът на доклада многократно посочва, че не са проведени никакви съгласувателни процедури. Нещо повече – когато все пак бива поискано съгласуване на предадения проект в ОПП-СДВР Илиян Павлов разпорежда това да НЕ бъде извършено: „Със своите умишлени или не действия, Илиян Павлов е допуснал липсата на писмена документация, относно изпълнението на разпореждането на Административен съд София-град.“

Чрез действията си зам.-кметът и общинските съветници от „Спаси София“ въвеждат кмета, Столичния общински съвет и гражданите в заблуда. Това е един от изводите в документа. В него е посочено още, че поради създалото се напрежение и протести на гражданите и живущи в района на бул. „П. Евтимий“ е предложен „Комитет за наблюдение и анализ на въведената временна организация на движението на бул. „Патриарх Евтимий“, бул. „Витоша“ и ул. „Ф.Нансен“. Въпреки че всички предложени за включване институции, граждански организации и експерти са потвърдили и определили техен представител, заместник-кметът по „Транспорт и градска мобилност“ спира процеса, като не издава и не изготвя заповед за официалното формиране на комитета по наблюдение:

„Още към 15-20.05.2024 г. Илиян Павлов УМИШЛЕНО укрива данните от видеонаблюдението на Столична община, като същевременно УМИШЛЕНО забавя и прекратява процеса по създаване на Комитет за наблюдение;“

„На извънредното заседание на СОС на 23.05.2024 г. зам.-кметът Илиян Павлов и общински съветници от Спаси София УМИШЛЕНО укриват данните от системата за следене на движението на превозните средства на градския транспорт и предоставени на Илиян Павлов данни от видеонаблюдението на СО, относно множеството задръствания, образувани по бул. „П. Евтимий“, извън часовете на провеждане на протестни действия.

На същото заседание, от страна на общинските съветници на Спаси София и Илиян Павлов, се защитава тезата, че проектът е изготвен през 2021 г., което е абсолютно НЕВЯРНО, като се укриват възлагателни писма към ОП „София проект“, с които се възлага изготвянето на проектна документация. Освен това, се укрива и наличието на разработвани различни варианти на организация на движение по бул. “П. Евтимий“, в които се изгражда велосипедна инфраструктура, но се запазва по-голям брой от парко местата, като същевременно не се обособява и БУС лента.

Обръщам внимание, че Илиян Павлов и представители на Спаси София укриват тези варианти за организация на движението и данни от въведената вече такава, като същевременно изместват фокуса от математически и технически необоснованото решение за обособяване на „БУС“ лента, при липсата на генерирани закъснения на превозните средства на градския транспорт, в рамките на разглеждания участък.

Нещо повече, данните за ДОПЪЛНИТЕЛНО ГЕНЕРИРАНИ ЗАКЪСНЕНИЯ на градския транспорт, също биват укривани. Данните са от системата за проследяване на движението на градския транспорт, които в рамките на заседанието и на предходни заседания на Комисия по „Транспорт и пътна безопасност“ към СОС, са изискани от общински съветници.

Въпреки това, данните са укрити и не са предоставени на общинските съветници.“

В края на доклада, посветен на реорганизацията на движението на „Патриарха“, авторът подчертава, че незачитането на изказваните технически мнения и становища е било мотивирано с разбирането от страна на Павлов, че това е ПОЛИТИЧЕСКО, а не техническо решение.

Всички тези детайли разкриват как ексцентричният Борис Бонев и "Спаси София", които години наред драпаха за властта, се компрометираха брутално за месеци. Техническият анализ показва, че „реализирането на меки и начини за решаване на конкретен транспортен проблем - без наличието на такъв, води до създаването на транспортни проблеми; с други думи – изграждането на БУС-ленти следва да бъде адресирано и реализирано на местата, където се констатира генериране на закъснения на градския транспорт, а не самоцелно – с цел постигането на краткотрайни ПР цели.“

В официалния документ, изпратен и до кмета на София, се посочват още фрапиращи данни за действията на „Спаси София“:

„Залагането на технически решения, като платформи за повдигане на велосипедни алеи, в рамките на спирките на градския транспорт, допълнително оскъпи проекта с около 300 000 лева, като същевременно решението НЕ кореспондира и не отговаря на разпоредбите на член 67 и приложение номер 9 от Наредбата за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии.“

Изводите от доклада показват, че „Спаси София“ и ексцентричният Борис Бонев са подвели както кмета, така и гражданите на София, със своите непрозрачни и неефективни решения, които доведоха до финансова загуба и неудобства за столичаните.


В категории: Животът


Флагман.БГ 4 причини да не се отказвате от брака си 4 причини да не се отказвате от брака си 05/07/2025, Събота 22:00 1
4
Коментара по темата
4.
Бургазлия
10.01.2025 15:36:32
3
8
А защо тук в Бургас показват за корупцията в София? В Бургас няма ли корупция? Толкова ли е чист Бургас от корупция? А защо ние от Бургас трябва да научаваме все от Софийски журналисти за корупцията в Бургас. За болницата от морският град, която източвала здравната каса, София каза!!! За отвлечено и пребито момче преди 2 години в Лазур пак София каза и София не си трият публикациите? А за блъснатата и убитата жена зад Краставица и кой е човекът с лъскавият джип пак София каза! А за данъчни измами в Бургас само Сашо Диков излезе в национален ефир и каза! А в Поморие продавали скъпи джипове на цена от 900 лв. ? "Няма корупция" или наведена глава сабя не я сече! Клъопаме заедно!
3.
МОЛИ
10.01.2025 14:54:09
1
3
ПОЛОВИН СОФИЯ НЯМА ПАРНО,ДРУГАТА ПОЛОВИНА,ТУ ИМА,ТУ НЯМА.ТЕЗИ ИДИОТИ НАРОЧНО ЛИ ГО ПРАВЯТ???САМО, ЧЕ НЕ СЕ ЗНАЕ ДОКОГА ЩЕ ИМАМЕ ТЪРПЕНИЕ!!
2.
МДА
10.01.2025 14:29:11
0
7
Сайтче, то накрая Господ тегли чертата и всички горят. Нали се възмущавате от джендърите в управата на Лос Ажлелис, тук са 2 пръста над тях... Но винаги има ден за разплата.
1.
така така
10.01.2025 14:25:52
0
8
Флегмите лижат.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Нашествие от насекоми порази живописната велоалея край Бургас Нашествие от насекоми порази живописната велоалея край Бургас Граждани алармират за дискомфорт и риск за здравето по един от най-популярните маршрути за спорт и отдих Уморителна жега в следващите дни, живакът скача над 40 градуса Уморителна жега в следващите дни, живакът скача над 40 градуса Кулминацията на настоящия горещ цикъл ще е в началото на предстоящата седмица 4 причини да не се отказвате от брака си 4 причини да не се отказвате от брака си Комуникацията е жизненоважната артерия на всяка връзка Най-големите грешки, които майките на момчета допускат Най-големите грешки, които майките на момчета допускат Ето кои са те  Най-добрите мъже любовници според зодията им Най-добрите мъже любовници според зодията им Мъжете, родени под знака на зодия Дева, управлявани от Меркурий, са ориентирани към детайлите и много внимателни любовници Уникален кадър от Китен през 70-те взриви нета Уникален кадър от Китен през 70-те взриви нета Ето как изглеждаха жените на плажа по времето на соца! Всички ще го харесат: мързелив чийзкейк, готов само за 40 минути Всички ще го харесат: мързелив чийзкейк, готов само за 40 минути Ето каква е рецептата Никога не трябва да се сваля брачна халка, защото.... Никога не трябва да се сваля брачна халка, защото.... Най-често той се носи на безименния пръст на лявата ръка – традиция, която идва още от древността Внимание! Опасни високооволтови кабели стърчат край детска площадка в ж.к. „Братя Миладинови“ Внимание! Опасни високооволтови кабели стърчат край детска площадка в ж.к. „Братя Миладинови“ Живущи в района сигнализират за необезопасени електрически проводници до детска площадка Камено с крачка напред: Започна енергийното обновяване на порутения блок 9 Камено с крачка напред: Започна енергийното обновяване на порутения блок 9 С над 323 хил. лева инвестиция сградата ще бъде модернизирана до енергиен клас „А“ до юни 2026 г.
Доналд Тръмп заяви, че през следващата седмица може да има споразумение за спиране на огъня в Газа Доналд Тръмп заяви, че през следващата седмица може да има споразумение за спиране на огъня в Газа "Хамас" предаде на посредниците положителния си отговор на най-новото предложение Арестуваха кметовете на три големи града, заради измама и изнудва Арестуваха кметовете на три големи града, заради измама и изнудва Опозицията обвинява Ердоган в саморазправа с неудобни опоненти Как организираната престъпност вербува малолетни Как организираната престъпност вербува малолетни Те имат проблеми в семейството или пък са натрупали дългове и стават лесна плячка на криминални банди Звездите на Ливърпул отдават последна почит на Диого Жота Звездите на Ливърпул отдават последна почит на Диого Жота Арне Слот, Върджил ван Дайк, Хендерсън и още пристигнаха в Португалия Обмислят въвеждане на данък за граждани, които не са сключвали брак Обмислят въвеждане на данък за граждани, които не са сключвали брак Според премиера на РСМ Мицкоски демографската криза не е проблем само за страната, но и за цяла Европа Холивуд скърби! Напусна ни още една голяма звезда Холивуд скърби! Напусна ни още една голяма звезда Именитият актьор бе едва на 56 години Петролен магнат падна от прозорец в Москва Петролен магнат падна от прозорец в Москва Тялото на Андрей Бадалов е намерено до високата сграда на Рубльовско шосе, в която е има апартамент Морето зове: „Ветроходство и приятели“ се завръща в Сарафово Морето зове: „Ветроходство и приятели“ се завръща в Сарафово Сарафово се превръща в сцена на ветроходен празник без състезателен натис к Арестуваха известен политик - набил жена си, но първо й изневерил Арестуваха известен политик - набил жена си, но първо й изневерил Според запознати жената на Маринчешки го е изловила в изневяра и оттам е тръгнал скандалът Защо жегата мъчи най-много мъжете Защо жегата мъчи най-много мъжете Вижте каква е разликата между слънчев удар и слънчасване
Илияна ЙОТОВА, вицепрезидент Илияна ЙОТОВА, вицепрезидент Правителство ще има, докато каже г-н Пеевски Виц на деня Виц на деня 40 годишен девственик се жени. Видял се на другия ден с приятели, и започнали да го разпитват:
- Кажи ся, кажи... как беше първата брачна нощ!?
- Мани, мани. Чисто нов х*й, в гъ*а си го навря!
Виц на деня Виц на деня Полицай разпитва шофьор:
- Сега ми обяснете как ударихте пешеходеца?
Шофьорът:
- Господин полицай, изобщо не съм го удрял! Аз спрях за да му дам предимство и той припадна от изненада...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Според изследвания на учените, жените прекарват средно по 7 години от живота си в банята, а мъжете 3 години пред вратата, питайки я "Кога ще бъдеш готова?"
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори