×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Гледат делото „Корал“ за документна измама срещу Лена Бориславова
  • Над 22 млн. души могат да умрат до 2030 г. заради съкращения на международната помощ
  • Ресорните парламентарни комисии ще разгледат бюджетите на държавата, НЗОК и ДОО
  • Тръмп обяви, че ще продаде изтребители Ф-35 на Саудитска Арабия
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Първата национална среща на независимите хранителни магазини събра собственици от цялата страна


28 Ноември 2024, Четвъртък, 12:46 ч.
Автор: Флагман.БГ

Традиционната търговия изпреварва по ръст модерната

На 26 ноември в Интер Експо Център се проведе първата по рода си среща на независимите собственици на магазини за хранителни стоки под мотото „Търговия с човешко лице“. В преминалото при голям интерес събитие се включиха над 250 представители на традиционната търговия от над 50 населени места в цяла България, които обмениха опит по главните предизвикателства в своя бизнес и за това как да бъдат по-конкурентоспособни в условията на динамичния пазар на бързооборотни стоки. Срещата, организирана от МЕТРО България, беше безплатна за участниците, а компанията осигури и присъствието на свои експерти като лектори на форума.

На срещата „Търговия с човешко лице“ бяха обсъдени актуални тенденции в поведението на потребителите, развитието на продуктовите категории и потенциалните възможности за растеж. МЕТРО предостави най-нови данни за пазара на бързооборотни стоки у нас. Тази година ръстът на пазара с хранителни стоки възлиза на 9,2%, като традиционната търговия бележи увеличение от 6,9% спрямо 5,2% за модерната търговия.

По време на събитието МЕТРО представи също така решения в подкрепа на собствениците на хранителни магазини, насочени към процъфтяването на традиционната търговия, която остава най-близо до хората. За да бъде атрактивна и конкурентна, традиционната търговия е важно да изгради ценовата политика със стабилни цени. Собствените марки също са важен компонент като диференциация и да предлагат оптимално съотношение цена/качество. Франчайз програмата на МЕТРО „Моят магазин“ дава възможност на независимите магазини за хранителни стоки да се модернизират и израстват.

Магазините за хранителни стоки представляват 1/3 от клиентите на МЕТРО и в тази връзка ние имаме огромна отговорност, бидейки техен партньор“, посочи Димитър Вутков, ръководител сектор „Франчайз“ в МЕТРО България. „И тъй като търговците имат нужда от стабилност и предвидимост на цената, ние поддържаме своя собствена политика под мотото „Цени на ниво“. Това е формулата, която независимите магазини оценяват високо, тъй като включва постоянно валидни отстъпки за количество, стабилен асортимент с над 7000 артикула и по-добри наличности. Това позволява на „малките“ търговци ефективно да управляват оборотните си средства и да пестят разходи. Така ние от МЕТРО имаме съществен принос в поддържането на конкурентоспособността на традиционна търговия в България“, каза в заключение Вутков.

В рамките на събитието се проведе и дискусионен панел с четирима собственици на хранителни магазини в България, част от франчайз програмата на METRO „Моят магазин“, които споделиха как екипът на компанията с опита си им е помогнал да реновират магазините си, да изградят стабилна ценова и продуктова политика. Те подчертаха, че в резултат на предприетите мерки, оборотите им са се повишили значително.

Бяха представени и данни от проучвания, които сочат, че големите магазини от модерната търговия привличат все повече клиенти с промоции и реклами за сметка на тези от традиционната търговия. Делът на промоциите в големите вериги в България е сред най-големите в Европа – над 50%, а в някои продуктови групи достига даже до 80%. Също така, над 10 000 магазина от традиционна търговия, са били закрити през последните 10 години в България, а това прави по два магазина на ден. Добрата новина е, че за първи път за този период, през тази година се забелязва по-бърз ръст в оборотите на малките магазини от традиционна търговия в сравнение с ръста на големите търговски вериги от модерна търговия. Пазарният дял на традиционната търговия в България е около 40-45%, докато в Европа той е не повече от 10-15%.

Данните показват също, че българите пазаруват в традиционната търговия на всеки два-три дни и харчат средно по 12,50 лева на посещение. В същото време в големите обекти на модерна търговия потребителя влиза средно по един път на две седмици, като пазарува средно за 25-30 лева. Около 50% от кошницата на българския потребител е съставена от свежи продукти като месо, колбаси, сирене, кашкавал, прясно мляко, плодове и зеленчуци, хляб. България е на второ място в Европа по най-висок дял на свежата кошница, защото българите традиционно приготвят храната си вкъщи, а ежедневното готвене движи и търсенето на свежи храни.

Ето защо препоръката към собствениците на малки магазини за хранителни стоки е да осигурят тези продукти в своите магазини, като най-важната категория са плодовете и зеленчуците. Хлябът и печивата също са основни продукти и заради това търговските вериги са инвестирали в собствени пекарни, за да привличат клиентите си ежедневно.

Магазините от традиционна търговия играят важна роля далеч отвъд търговския аспект – те поддържат социалния и икономически живот в своите райони. Ето защо един от акцентите на срещата „Търговия с човешко лице“ беше представянето на франчайз програмата на МЕТРО „Моят магазин“, в която към момента са включени 58 магазина. Целта ѝ е „малките“ търговци да запазят своята независимост и същевременно да се възползват от съвременни търговски практики. Чрез този модел МЕТРО предоставя финансова помощ за реализацията на концепция за нова модерна визия на обектите отвън и отвътре, съчетана с ефективна подредба на продуктовите категории. В маркетингов план МЕТРО предлага двуседмични оферти в рекламна брошура, която достига около 1 000 000 домакинства, както и целогодишна реклама на обектите от франчайз програмата, включваща телевизия, радио, дигитални канали и печатни издания.

Устойчивият успех на независимите търговци мотивират МЕТРО да инвестира в образователни програми и практики за професионално развитие на независимите търговци. Намерението на компанията е да превърне срещата „Търговия с човешко лице в регулярно събитие.


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Автор
Флагман.БГ
Флагман.БГ Веселин Маринов: Притеснено ми е Веселин Маринов: Притеснено ми е 18/11/2025, Вторник 12:40 0
България Всички новини
Веселин Маринов: Притеснено ми е Веселин Маринов: Притеснено ми е Веселин Маринов се готви за маратон от четири концерта в зала 1 на НДК – на 25, 26, 27 и 28 ноември Ето кой е агресивният криминоген, задържан с 1/2 кило марихуана в Несебър Ето кой е агресивният криминоген, задържан с 1/2 кило марихуана в Несебър Мъжът е заварен от полицаите, докато троши домашното обзавеждане с чук Как ще се извършват плащанията на 1 януари Как ще се извършват плащанията на 1 януари В каква валута ще плащаме от 00:00 ч. на 1 януари и какви ще бъдат лихвите за просрочените заеми? 1972 година е най-дългата в историята, на какво се дължи това? 1972 година е най-дългата в историята, на какво се дължи това? 1972 година се запомня с избухването на скандала "Уотъргейт", излизането на филма "Кръстникът" и последното кацане на Луната по време на мисията "Аполо 17" Гледат делото „Корал“ за документна измама срещу Лена Бориславова Гледат делото „Корал“ за документна измама срещу Лена Бориславова Бориславова може да бъде само глобена България скърби! Отиде си обичан музикант България скърби! Отиде си обичан музикант Поклонението е на 19 ноември в храма „Успение Богородично" на Централните софийски гробища Седем причини защо е добре Шеврон да купи „Лукойл“ Седем причини защо е добре Шеврон да купи „Лукойл“ Експертът Боян Рашев очертава аргументите защо американският енергиен гигант е най-добрият стратегически кандидат за рафинерията в Бургас. Много щастие за 4 зодии днес Много щастие за 4 зодии днес Ангелското число 18 е символ на завършен цикъл, духовно пробуждане и благоприятен нов старт Задължително направете това, преди да похапнете авокадо Задължително направете това, преди да похапнете авокадо Само вътрешността на авокадото е годна за консумация и това е факт, известен на всеки На 70 и след 4 брака тя срещна отново любовта На 70 и след 4 брака тя срещна отново любовта Джейн Сеймур казва, че се чувства "невероятно благословена", че е намерила любовта отново на 70-годишна възраст
За първи път в Европа: Влакове ще летят с 350 км/ч За първи път в Европа: Влакове ще летят с 350 км/ч Влаковете по линията Мадрид-Барселона превозват по 15 млн. души годишно Пикап, пълен с диви маймуни и дрога, бе заловен при акция в Тайланд Пикап, пълен с диви маймуни и дрога, бе заловен при акция в Тайланд Местните власти разкриха два свързани случая на трафик на макаци, подчертавайки ролята на страната като ключов център в глобалната незаконна търговия Бившата жена на  Трюдо проговори за романса му с Кейти Пери Бившата жена на  Трюдо проговори за романса му с Кейти Пери В откровен разговор в подкаст, Грегоар сподели как преживява общественото напрежение и непрестанните заглавия около бащата на трите и деца Ужасяващо убийство: Известен футболен съдия застреля бившата си любима Ужасяващо убийство: Известен футболен съдия застреля бившата си любима Трагедия на Балканите Четирима от всеки петима украинци, призовани в армията...дезертират  Четирима от всеки петима украинци, призовани в армията...дезертират  Около 100 000 млади украински мъже са напуснали страната през последните три месеца, много от които се насочват през Полша към Германия Сделка за ядрено сътрудничество подписват САЩ и Саудитска Арабия Сделка за ядрено сътрудничество подписват САЩ и Саудитска Арабия Рамковият договор ще се затвърди по време на визитата на принц Мохамед бин Салман във Вашингтон Орбан: Изпращаме каса водка на алкохолик и си мислим, че помагаме Орбан: Изпращаме каса водка на алкохолик и си мислим, че помагаме От Будапеща са категорично против предложение на Фон дер Лайен за нова финансова помощ към украинското правителство Напрежението между САЩ и Венецуела расте, обявиха наркокартел за терористична организация Напрежението между САЩ и Венецуела расте, обявиха наркокартел за терористична организация Продължава струпването на US военна мощ в Карибско море „Шеврон“ влиза в надпреварата за активи на „Лукойл“? „Шеврон“ влиза в надпреварата за активи на „Лукойл“? „Карлайл“ също проучва възможности да ги закупи Украйна придобива 100 френски изтребителя Украйна придобива 100 френски изтребителя Днес бяха подписани важни документи за значително укрепване на нашите отбранителни способности, каза украинският президент
Калин СТОЯНОВ, депутат от ДПС-Ново Начало: Калин СТОЯНОВ, депутат от ДПС-Ново Начало: Радев "тактично" замени Шкодата с чисто ново BMW X7 Виц на деня Виц на деня Ядосан мъж се прибира вкъщи и крещи на жена си:
- Всичко знам!
Жена му реагира веднага.
- Така ли?! Я, кажи тогава кой е петият по височина връх в света?
Виц на деня Виц на деня Mъж се прибира в 2 сутринта.
Жена му:
- Най-накрая. Три часа те чакам да се прибереш, за да заспя.
- По дяволите, аз три часа чакам да заспиш, за да се прибера!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Един мъж винаги ще получи от една жена това, което тя иска!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори