×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Земетресение от 4.6 по Рихтер удари Турция и Кипър
  • Близките на 27 г. мъж взеха благородното решение да дарят неговите органи, четири трансплантации бяха извършени след донорската ситуация във Варна
  • Над 723 хил. годишни е-винетки изтичат в първите два месеца на 2025 г.
  • Правителството на Нидерландия дава зелена светлина на България за Шенген по суша
  • Вотът на недоверие към кабинета във Франция клати стола и на Макрон
  • Избягвайте планината, не е подходящо за туризъм
  • Възстановено е движението в прохода "Петрохан", който бе затворен заради паднали дървета
  • Тъкър Карлсън ще интервюира руския външен министър Сергей Лавров
  • Днес парламентът ще направи 9-ти опит да избере председател на НС
  • Правителството се събира за редовно заседание
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Първата национална среща на независимите хранителни магазини събра собственици от цялата страна


28 Ноември 2024, Четвъртък, 12:46 ч.
Автор: Флагман.БГ

Традиционната търговия изпреварва по ръст модерната

На 26 ноември в Интер Експо Център се проведе първата по рода си среща на независимите собственици на магазини за хранителни стоки под мотото „Търговия с човешко лице“. В преминалото при голям интерес събитие се включиха над 250 представители на традиционната търговия от над 50 населени места в цяла България, които обмениха опит по главните предизвикателства в своя бизнес и за това как да бъдат по-конкурентоспособни в условията на динамичния пазар на бързооборотни стоки. Срещата, организирана от МЕТРО България, беше безплатна за участниците, а компанията осигури и присъствието на свои експерти като лектори на форума.

На срещата „Търговия с човешко лице“ бяха обсъдени актуални тенденции в поведението на потребителите, развитието на продуктовите категории и потенциалните възможности за растеж. МЕТРО предостави най-нови данни за пазара на бързооборотни стоки у нас. Тази година ръстът на пазара с хранителни стоки възлиза на 9,2%, като традиционната търговия бележи увеличение от 6,9% спрямо 5,2% за модерната търговия.

По време на събитието МЕТРО представи също така решения в подкрепа на собствениците на хранителни магазини, насочени към процъфтяването на традиционната търговия, която остава най-близо до хората. За да бъде атрактивна и конкурентна, традиционната търговия е важно да изгради ценовата политика със стабилни цени. Собствените марки също са важен компонент като диференциация и да предлагат оптимално съотношение цена/качество. Франчайз програмата на МЕТРО „Моят магазин“ дава възможност на независимите магазини за хранителни стоки да се модернизират и израстват.

Магазините за хранителни стоки представляват 1/3 от клиентите на МЕТРО и в тази връзка ние имаме огромна отговорност, бидейки техен партньор“, посочи Димитър Вутков, ръководител сектор „Франчайз“ в МЕТРО България. „И тъй като търговците имат нужда от стабилност и предвидимост на цената, ние поддържаме своя собствена политика под мотото „Цени на ниво“. Това е формулата, която независимите магазини оценяват високо, тъй като включва постоянно валидни отстъпки за количество, стабилен асортимент с над 7000 артикула и по-добри наличности. Това позволява на „малките“ търговци ефективно да управляват оборотните си средства и да пестят разходи. Така ние от МЕТРО имаме съществен принос в поддържането на конкурентоспособността на традиционна търговия в България“, каза в заключение Вутков.

В рамките на събитието се проведе и дискусионен панел с четирима собственици на хранителни магазини в България, част от франчайз програмата на METRO „Моят магазин“, които споделиха как екипът на компанията с опита си им е помогнал да реновират магазините си, да изградят стабилна ценова и продуктова политика. Те подчертаха, че в резултат на предприетите мерки, оборотите им са се повишили значително.

Бяха представени и данни от проучвания, които сочат, че големите магазини от модерната търговия привличат все повече клиенти с промоции и реклами за сметка на тези от традиционната търговия. Делът на промоциите в големите вериги в България е сред най-големите в Европа – над 50%, а в някои продуктови групи достига даже до 80%. Също така, над 10 000 магазина от традиционна търговия, са били закрити през последните 10 години в България, а това прави по два магазина на ден. Добрата новина е, че за първи път за този период, през тази година се забелязва по-бърз ръст в оборотите на малките магазини от традиционна търговия в сравнение с ръста на големите търговски вериги от модерна търговия. Пазарният дял на традиционната търговия в България е около 40-45%, докато в Европа той е не повече от 10-15%.

Данните показват също, че българите пазаруват в традиционната търговия на всеки два-три дни и харчат средно по 12,50 лева на посещение. В същото време в големите обекти на модерна търговия потребителя влиза средно по един път на две седмици, като пазарува средно за 25-30 лева. Около 50% от кошницата на българския потребител е съставена от свежи продукти като месо, колбаси, сирене, кашкавал, прясно мляко, плодове и зеленчуци, хляб. България е на второ място в Европа по най-висок дял на свежата кошница, защото българите традиционно приготвят храната си вкъщи, а ежедневното готвене движи и търсенето на свежи храни.

Ето защо препоръката към собствениците на малки магазини за хранителни стоки е да осигурят тези продукти в своите магазини, като най-важната категория са плодовете и зеленчуците. Хлябът и печивата също са основни продукти и заради това търговските вериги са инвестирали в собствени пекарни, за да привличат клиентите си ежедневно.

Магазините от традиционна търговия играят важна роля далеч отвъд търговския аспект – те поддържат социалния и икономически живот в своите райони. Ето защо един от акцентите на срещата „Търговия с човешко лице“ беше представянето на франчайз програмата на МЕТРО „Моят магазин“, в която към момента са включени 58 магазина. Целта ѝ е „малките“ търговци да запазят своята независимост и същевременно да се възползват от съвременни търговски практики. Чрез този модел МЕТРО предоставя финансова помощ за реализацията на концепция за нова модерна визия на обектите отвън и отвътре, съчетана с ефективна подредба на продуктовите категории. В маркетингов план МЕТРО предлага двуседмични оферти в рекламна брошура, която достига около 1 000 000 домакинства, както и целогодишна реклама на обектите от франчайз програмата, включваща телевизия, радио, дигитални канали и печатни издания.

Устойчивият успех на независимите търговци мотивират МЕТРО да инвестира в образователни програми и практики за професионално развитие на независимите търговци. Намерението на компанията е да превърне срещата „Търговия с човешко лице в регулярно събитие.


В категории: Бизнес


Флагман.БГ "Чашата преля, подигравка" "Чашата преля, подигравка" 04/12/2024, Сряда 15:00 0
Продава ПСЖ
Продава ПСЖ 04/12/2024, Сряда 14:05 0
Това Джина Дейвис ли е
Това Джина Дейвис ли е 04/12/2024, Сряда 13:49 0
България Всички новини
Пулев – ставам световен шампион и чакам Усик Пулев – ставам световен шампион и чакам Усик Кобрата обеща красива и брутална битка в събота "Чашата преля, подигравка" "Чашата преля, подигравка" Мартин от Игри на волята и продукцията търпят критики. Явен обир в ефира? Всички се точат на Натали Трифонова, а той й отказа Всички се точат на Натали Трифонова, а той й отказа Като много млада синоптичката въздишала по Руши Виденлиев ЕК се произнесе относно скандала с животните във Велинград, фермерите ще настръхнат ЕК се произнесе относно скандала с животните във Велинград, фермерите ще настръхнат Българска агенция по безопасност на храните и Брюксел са на едно мнение по казуса, животновъди обаче твърдят, че овцете от въпросните ферми не страдат от чума Студенти питат президента Румен Радев защо не се намеси в разрешаването на политическата криза Студенти питат президента Румен Радев защо не се намеси в разрешаването на политическата криза Този въпрос ми се задава, където и да отида, а това натъжава и притеснява Невзривен боеприпас бе открит в крайпътна канавка в Бургас, ето какво се случи Невзривен боеприпас бе открит в крайпътна канавка в Бургас, ето какво се случи Снарядът е унищожен на място, при стриктно спазване на мерките на безопасност Полиция блокира оживена улица в центъра на Бургас. Вижте причината Полиция блокира оживена улица в центъра на Бургас. Вижте причината Шофирайте внимателно около кръстовището с бул. "Демокрация" Родители с отлична инициатива в Обзор Родители с отлична инициатива в Обзор Получи се чуден кът за детска игра Пътят Пазарджик - Пещера е временно затворен, мъж и жена са в болница Пътят Пазарджик - Пещера е временно затворен, мъж и жена са в болница Движението се пренасочва по обходен маршрут Това ястие е готово за 15 минути, вкусно и икономично е Това ястие е готово за 15 минути, вкусно и икономично е Рецептата си заслужава
Продава ПСЖ Продава ПСЖ Тамим бин Хамад Ал Тани е готов да продаде френския клуб Известна жена си смени лицето? Известна жена си смени лицето? Модна дизайнерка разбуни духовете в мрежата Това Джина Дейвис ли е Това Джина Дейвис ли е С подуто лице и отпусната походка, Дейвис беше неразпознаваема, като това предизвика разнопосочни реакции в социалните мрежи Завлече 20 бона за ремонт Завлече 20 бона за ремонт Тогава вече това лице спира да посещава обекта и започва оправдания – времето е лошо, сега  не може да се работи, тази седмица не се чувствам добре, болен съм и т.н Помните ли този футболист? Натрупа 4 млрд. паунда Помните ли този футболист? Натрупа 4 млрд. паунда През кариерата си Луис Саха се е подвизавал в някои от най-успешните клубове в Европа, сред които са Манчестър Юнайтед, Тотнъм, Лацио, Нюкасъл, Евертън и Фулъм Получиха големи присъди за наркотрафик Получиха големи присъди за наркотрафик Лидерът на групата е българинът Петко Жутев Какво направи с визията си Какво направи с визията си На снимките Цвети показва топ форма, която поддържа със строг здравословен режим и упорити тренировки във фитнеса под зоркото наблюдение на персоналния й инструктор Не може да вижда децата си Не може да вижда децата си Бившата му съпруга не позволява заради новата му любовница Какво се случва с Камила - тежко болна е Какво се случва с Камила - тежко болна е Отмени няколко събития Знаете ли чия съпруга е Знаете ли чия съпруга е Хубавата Елена е жената на Бербатов 
Кирил Петков Кирил Петков Борисов работи за Пеевски и Сарафов Виц на деня Виц на деня - Мили, гола съм и в ръката си държа ракия. Какво ще пожелаеш?
- Овчарска салата...
Виц на деня Виц на деня - Докторе, защо ми смени лекарствата?
- Ти пък как разбра?
- Като хвърлях предишните в тоалетната, потъваха!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук На една жена и трябват точно 5 секунди, за да прецени дали иска да е с теб. Останалото е театър.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори