Бадеми и кашу намаляват риска от деменция
Кашуто подобрява функциите на кръвоносните съдове и понижава холестерола
Бадемите и кашуто без сол намаляват риска от развитие на деменция, сочат резултатите от проучване, публикувано в GeroScience, научно списание, фокусирано върху биологията на стареенето.
Анализатори от Испания и Уругвай са направили проучване с над 50 000 участници. Изследването е показало, че редовната консумация на ядки помага за намаляване на риска от развитие на сенилна деменция с 12%.
Ако се консумират редовно от възрастните хора, ядките предпазват от възпаления, причиняващи мозъчни разстройства като деменция и болест на Алцхаймер, предава lupa.bg.
Бадемите са източник и на ниацин, който също стимулира мозъчните функции. Те съдържат и много витамини и минерали. Богати са на фибри, витамин Е, полезни мазнини, магнезий и манган. Също така понижават холестерола и високото кръвно налягане и намаляват риска от инсулт.
Кашуто подобрява функциите на кръвоносните съдове и понижава холестерола.
Лекарите препоръчват да избирате бадеми и кашу, които не са солени. Според доктора на медицинските науки Владимир Захаров халюцинациите и безсънието са сред първите симптоми на деменция. По думите му това заболяване е второто по честота след болестта на Алцхаймер.
Нефтохимик и Созопол в морски сблъсък за Купата на България
Waze с проблем: Сигналите за полиция и мобилни камери изчезват при част от шофьорите
13/08/2026, Четвъртък 17:45
0
Качамак като от бабината печка: Малко продукти, много масло и вкус от едно време
Лесотехническият университет отваря врати в Бургас
Британия полудя - зевзек с кофа за боклук на главата събра 20% подкрепа за депутат
„Събуждат“ ли Тръмп с таен бутон? Мрежата полудя, а мистериозната жена разкри истината
Emporio Armani отвори нов монобранд магазин в Бургас, очаквайте скоро и първото Armani/Caffè в България
Президентът Йотова към Бургас за Евровизия 2027: Покажете любовта към морето и родния бряг
Рекордни 37 955 проверки за еврото: глоби за 3,26 млн. евро, 40 обекта в Бургаско под наблюдение
63 грама канабис в Слънчев бряг, в Созопол намериха още дрога и везна
Утре DJ Lazarony ще подгрее настроението за Sunset Port Festival в Поморие
Бургас е №1 по ново строителство на човек, но сделките с жилища падат с 21,3%
