×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Идея: Влаковете от София до Варна и Бургас да станат частни


23 Ноември 2024, Събота, 15:00 ч.

Можели да бъдат печеливши извън БДЖ

 

Бързите и експресни влакове между София и Варна/Бургас трябва да се извадят от договора за обществена услуга и да се развиват на свободен принцип.

Възможно е цената леко да се увеличи с около 20-30%, но това ще зависи от оператора. Един частен оператор ще има много по-ниски оперативни разходи от “БДЖ-Пътнически превози” и рентабилността ще бъде по-висока.

Това коментира пред "Сега" експертът по управление и цифровизация в железопътния транспорт д-р Людмил Иванов, предава dnes.bg.

Под известен натиск от Европейската комисия транспортното министерство предложи да раздели процедурата в три лота. Предвижда се в два отделни лота да бъдат направленията София - Варна през Горна Оряховица и София-Бургас през Пловдив, а в третия лот остава всичко останало.

Това отделяне на дългите рамена, които имат потенциал да бъдат рентабилни, и всичко останало, поражда конспиративни теории, коментира Иванов. Според него е по-добре България да бъде разделена на четири зони - две на север от Стара Планина и две на юг.

Според Иванов не е вярно, че към експресните и бързите влакове по направленията София-Варна и София-Бургас няма да има търговски интерес. “Това, че само един оператор е заявил търговски интерес, не означава, че няма такъв. Много от корпоративните намерения са скрити и ще излязат постфактум”, счита Иванов. Той даде пример с Испания, в която по линията Мадрид-Севиля пътуват няколко частни оператора с много различни цени и качество на услугата.

Иванов е категоричен и че следва да се даде възможност за ревизия на бъдещите договори за обществена услуга на всеки две години, с цел да се отразява актуалният интерес към услугата. “Ще дам пример - линията, по която преминава влакът София-Бургас, в следващите 5 години ще е в реконструкция и ще има по-слаб интерес от страна на пътниците. Около 2030 г. се очаква тя да бъде завършена и влаковете да се движат със скорост от 130-160 км. в час. Това ще повлияе на интереса”, коментира Иванов.

Според него България закъснява много сериозно със съпътстващата инфраструктура, като показателно за това е заделянето на огромен ресурс по новата програма “Транспортна свързаност” за стари забавени и фазирани проекти. Заради това фазиране няма да стартира изграждането на железопътни линии като София-Перник-Радомир, защото парите са използвани за довършване на вече започнали проекти. “Силно закъснява и изпълнението на плана за възстановяване и устойчивост, като накрая може да се наложи да платим новите мотриси с национален ресурс”, коментира Иванов.

 


В категории: Бизнес , Политика


10
Коментара
10
Коментара по темата
10.
оффф...
26.11.2024 12:33:51
0
0
Защото:
1. Не са печеливши, иначе нямаше да имат нужда от толкова субсидии
2. Държавата НЕ поддържа релсите.

Ако държавата поддържаше релсите нямаше всяка седмица да има дерейлирали влакове,

Ако държавата поддържаше релсите нямаше влаковете да намалят скоростта на едни и същи отсечки от десетилетия.

Ако държавата поддъжаше релсите Бургас-София стандартен влак нямаше да се изминава за цели 7 часа
9.
Възмутена
25.11.2024 01:06:55
0
1
Защо след като тези линии са печаливши държавата да се лишава от тях? Нима не е тя тази, която поддържа жп релсите? Частници, ами ужас - вижте какво стана с концесията на гара Пловдив - няма пейки за сядане. Един печалбар за сметка на българския народ и бедните възрастни хора. Държавата е в състояние да оправи жп транспорта, но много частни интереси дърпат министрите на транспорта!
8.
ЧЕСТО МИ СЕ
24.11.2024 07:45:29
1
1
Налага да пътувам с БДЖ (баба дере жаби) по маршрут Бургас-Пловдив и обратно.....
Влака ме лангърка 6 часа...???? в едната посока...+ непредвидените спирания и изчаквания ,на други композиции ,стават 7 часа....????
Егати и БДЖ-то и чудото.......
Всеки друг влак или експрес в чужбина,взима това разстояние от 250-26о км. за 50мин. максимум час......!!!!
После...Запада и ЕС били ,,гнили,, и се ,,разпадали,,...???...да...ама ...НЕ....
Доста има да почкаме,докато се разпаднат,па може и да не дочакаме....
7.
С
24.11.2024 04:33:21
1
2
Държавна пита частен помен не се спряха да правят. От Костов насам. Но партиите в НС са заети да си делнат Резрвния фонд, а населението - го приспиват с Биг Брадъри и други чалгаджийници.
6.
Англия
24.11.2024 04:29:01
1
2
Национализира железниците - тукашните сайбии и корумпираната компрадорска администрация не се накрадоха и наядоха. А населението робско не се наспа.
БДЖ са държавни неслучайно от Фердинандово време. Щото война се е задала, бе идиоти тъпи и продажни.
5.
До3
23.11.2024 20:12:34
5
2
По-добре да го вземат частници отколкото да продължава да съществува в сегашното му състояние
4.
оффф...
23.11.2024 18:35:23
6
6
ПРЕКРАСНА ИДЕЯ!
В скандинавските страни работи успешно!

Време е най-после услугите да се предлагат от хора, чиято печалба зависи от това, колко качествени са услугите, а не от държавни служители, които колкото и да съсипват БДЖ, винаги ще имат гарантирана кльопачка от данъците!
3.
Аха!
23.11.2024 16:33:02
3
14
Схемата е позната!
Умишлено неглижираш и съсипваш нещо готово, което нито си строил, нито платил. Обаче си назначен да го съсипеш, за да може да се явят едни излъскани "спасители" и да го вземат на безценица, горките...
Докога?!
2.
0sram
23.11.2024 15:58:14
2
0
Na flagman glupostiti
Qvno mnogo ste gepali vashta partia shtom ima i pari za vlakove da poddarja
1.
Дернев
23.11.2024 15:29:44
2
19
Щом може да е рентабилно при
частника, трябва да може и при държавата. Просто трябва да се спре разграбването на държавата със съдействието и участието на тези, които е представляват. В това министерство е видно, че това е основна линия на поведение, а няма нито един министър в затвора.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Министерството на енергетиката поема управлението на новата Програма „Енергийна сигурност“ Министерството на енергетиката поема управлението на новата Програма „Енергийна сигурност“ Предвидената до 2028 г. финансова подкрепа е в размер на 25 млн. евро Задържаха близо 12 000 "маркови" стоки на Митница Русе Задържаха близо 12 000 "маркови" стоки на Митница Русе Ментетата са открити в камион, пътуващ от Турция за Полша Официално: МС реши 31 декември и 2 януари да са неработни дни Официално: МС реши 31 декември и 2 януари да са неработни дни Новината съобщи финансовият министър Теменужка Петкова Ванга със зловещо предсказание: Канибалска буря идва към Земята Ванга със зловещо предсказание: Канибалска буря идва към Земята Българската пророчица е предсказала мощна слънчева буря с опустошителни последици Румен Радев: Решението на КС е победа на правото, депутатите да внесат предложението ми за референдум за еврото Румен Радев: Решението на КС е победа на правото, депутатите да внесат предложението ми за референдум за еврото Държавният глава определи решението на Конституционния съд по казуса като победа на правото над произвола на политическата класа Синоптичката Гери Малкоданска нямала време за сватба Синоптичката Гери Малкоданска нямала време за сватба С годеника й Алекс са заедно от 10 години, но нямат намерение да се венчаят Арестуваха 72-годишен дядо с наркотици Арестуваха 72-годишен дядо с наркотици Варненецът е стар познат на служителите на реда и е осъждан С подкрепа на 119 държави: Избраха Мира Райчева-Шекерджиева за съдия в Трибунала на ООН С подкрепа на 119 държави: Избраха Мира Райчева-Шекерджиева за съдия в Трибунала на ООН За петте вакантни места в Трибунала се конкурираха десет кандидати от различни държави В „Терма Нумера“ се провежда първото в България професионално обучение за сауна специалисти В „Терма Нумера“ се провежда първото в България професионално обучение за сауна специалисти Какво е Aufguss и как да се практикува безопасно, разкриват ексклузивните партньори на хотелския комплекс и Deutsche Sauna-Akademie 5 автобуса, 2 буса и 2 коли станаха на пепел - каква е причината? 5 автобуса, 2 буса и 2 коли станаха на пепел - каква е причината? Към момента се извършват огледи в Костинброд, не се изключва умишлен палеж
Зеленски пристигна в Турция: Подновяват преговорите за мир в Украйна Зеленски пристигна в Турция: Подновяват преговорите за мир в Украйна Все още не е ясно дали специалният пратеник на САЩ Стив Уиткоф ще присъства Тръмп каза, че Саудитска Арабия ще инвестира 600 млрд. долара в САЩ, Мохамед бин Салман обещава 1 трилион Тръмп каза, че Саудитска Арабия ще инвестира 600 млрд. долара в САЩ, Мохамед бин Салман обещава 1 трилион Това е първото посещение на престолонаследника в Белия дом от повече от седем години и той беше посрещнат от Тръмп с помпозна церемония на Южната морава Защо Кристиано Роналдо присъства на вечерята в Белия дом? Защо Кристиано Роналдо присъства на вечерята в Белия дом? На трапезата бяха още "бъдещи трилионери“ - престолонаследникът Мохамед бин Салман, предприемачът Тим Кук и технологичният маг Илон Мъск Тръмп обяви Саудитска Арабия за основен съюзник на САЩ Тръмп обяви Саудитска Арабия за основен съюзник на САЩ Двете страни поддържат перфектни отношения Атака по военни обекти в Русия с американски ракети АТАКМС Атака по военни обекти в Русия с американски ракети АТАКМС Властите в Киев настояват САЩ да им предоставят и "Томахок", чиито обсег е около 2500 километра  50 см сняг в Турция 50 см сняг в Турция Кога ски сезонът там ще бъде открит? Кремъл обвини Полша, че се поддава на русофобия Кремъл обвини Полша, че се поддава на русофобия Експлозията по линията Варшава – Люблин, която свързва полската столица с украинската граница, последва поредица от палежи, саботажи и кибератаки в Полша Глобален срив заради Cloudflare остави света без новини Глобален срив заради Cloudflare остави света без новини Мащабното прекъсване, което продължава през последните часове, със сигурност е попречило на мнозина от вас да сърфират спокойно в мрежата За първи път в Европа: Влакове ще летят с 350 км/ч За първи път в Европа: Влакове ще летят с 350 км/ч Влаковете по линията Мадрид-Барселона превозват по 15 млн. души годишно Пикап, пълен с диви маймуни и дрога, бе заловен при акция в Тайланд Пикап, пълен с диви маймуни и дрога, бе заловен при акция в Тайланд Местните власти разкриха два свързани случая на трафик на макаци, подчертавайки ролята на страната като ключов център в глобалната незаконна търговия
Асен ВАСИЛЕВ Асен ВАСИЛЕВ Да спрат парите за касички и бухалки, вместо да вдигат данъци и осигуровки Виц на деня Виц на деня - Иванчо, кой материал е по-твърд - дървото или желязото?
- Дървото, госпожо. Никой не казва, пипни да видиш как съм го нажелязил.
Виц на деня Виц на деня Мъж към жена си:
- Как така майка ти се е почувствала по-добре? Аз вече се уговорих с гробарите!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако мъж е на колене пред жена, значи и прави предложение. Ако жената е на колене пред мъжа, значи е приела предложението.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори