×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Идея: Влаковете от София до Варна и Бургас да станат частни


23 Ноември 2024, Събота, 15:00 ч.

Можели да бъдат печеливши извън БДЖ

 

Бързите и експресни влакове между София и Варна/Бургас трябва да се извадят от договора за обществена услуга и да се развиват на свободен принцип.

Възможно е цената леко да се увеличи с около 20-30%, но това ще зависи от оператора. Един частен оператор ще има много по-ниски оперативни разходи от “БДЖ-Пътнически превози” и рентабилността ще бъде по-висока.

Това коментира пред "Сега" експертът по управление и цифровизация в железопътния транспорт д-р Людмил Иванов, предава dnes.bg.

Под известен натиск от Европейската комисия транспортното министерство предложи да раздели процедурата в три лота. Предвижда се в два отделни лота да бъдат направленията София - Варна през Горна Оряховица и София-Бургас през Пловдив, а в третия лот остава всичко останало.

Това отделяне на дългите рамена, които имат потенциал да бъдат рентабилни, и всичко останало, поражда конспиративни теории, коментира Иванов. Според него е по-добре България да бъде разделена на четири зони - две на север от Стара Планина и две на юг.

Според Иванов не е вярно, че към експресните и бързите влакове по направленията София-Варна и София-Бургас няма да има търговски интерес. “Това, че само един оператор е заявил търговски интерес, не означава, че няма такъв. Много от корпоративните намерения са скрити и ще излязат постфактум”, счита Иванов. Той даде пример с Испания, в която по линията Мадрид-Севиля пътуват няколко частни оператора с много различни цени и качество на услугата.

Иванов е категоричен и че следва да се даде възможност за ревизия на бъдещите договори за обществена услуга на всеки две години, с цел да се отразява актуалният интерес към услугата. “Ще дам пример - линията, по която преминава влакът София-Бургас, в следващите 5 години ще е в реконструкция и ще има по-слаб интерес от страна на пътниците. Около 2030 г. се очаква тя да бъде завършена и влаковете да се движат със скорост от 130-160 км. в час. Това ще повлияе на интереса”, коментира Иванов.

Според него България закъснява много сериозно със съпътстващата инфраструктура, като показателно за това е заделянето на огромен ресурс по новата програма “Транспортна свързаност” за стари забавени и фазирани проекти. Заради това фазиране няма да стартира изграждането на железопътни линии като София-Перник-Радомир, защото парите са използвани за довършване на вече започнали проекти. “Силно закъснява и изпълнението на плана за възстановяване и устойчивост, като накрая може да се наложи да платим новите мотриси с национален ресурс”, коментира Иванов.

 


В категории: Бизнес , Политика


10
Коментара
Флагман.БГ Какво е андропауза и кого засяга Какво е андропауза и кого засяга 05/10/2025, Неделя 11:55 0
Муки минава под венчило?
Муки минава под венчило? 05/10/2025, Неделя 11:14 1
10
Коментара по темата
10.
оффф...
26.11.2024 12:33:51
0
0
Защото:
1. Не са печеливши, иначе нямаше да имат нужда от толкова субсидии
2. Държавата НЕ поддържа релсите.

Ако държавата поддържаше релсите нямаше всяка седмица да има дерейлирали влакове,

Ако държавата поддържаше релсите нямаше влаковете да намалят скоростта на едни и същи отсечки от десетилетия.

Ако държавата поддъжаше релсите Бургас-София стандартен влак нямаше да се изминава за цели 7 часа
9.
Възмутена
25.11.2024 01:06:55
0
1
Защо след като тези линии са печаливши държавата да се лишава от тях? Нима не е тя тази, която поддържа жп релсите? Частници, ами ужас - вижте какво стана с концесията на гара Пловдив - няма пейки за сядане. Един печалбар за сметка на българския народ и бедните възрастни хора. Държавата е в състояние да оправи жп транспорта, но много частни интереси дърпат министрите на транспорта!
8.
ЧЕСТО МИ СЕ
24.11.2024 07:45:29
1
1
Налага да пътувам с БДЖ (баба дере жаби) по маршрут Бургас-Пловдив и обратно.....
Влака ме лангърка 6 часа...???? в едната посока...+ непредвидените спирания и изчаквания ,на други композиции ,стават 7 часа....????
Егати и БДЖ-то и чудото.......
Всеки друг влак или експрес в чужбина,взима това разстояние от 250-26о км. за 50мин. максимум час......!!!!
После...Запада и ЕС били ,,гнили,, и се ,,разпадали,,...???...да...ама ...НЕ....
Доста има да почкаме,докато се разпаднат,па може и да не дочакаме....
7.
С
24.11.2024 04:33:21
1
2
Държавна пита частен помен не се спряха да правят. От Костов насам. Но партиите в НС са заети да си делнат Резрвния фонд, а населението - го приспиват с Биг Брадъри и други чалгаджийници.
6.
Англия
24.11.2024 04:29:01
1
2
Национализира железниците - тукашните сайбии и корумпираната компрадорска администрация не се накрадоха и наядоха. А населението робско не се наспа.
БДЖ са държавни неслучайно от Фердинандово време. Щото война се е задала, бе идиоти тъпи и продажни.
5.
До3
23.11.2024 20:12:34
5
2
По-добре да го вземат частници отколкото да продължава да съществува в сегашното му състояние
4.
оффф...
23.11.2024 18:35:23
6
6
ПРЕКРАСНА ИДЕЯ!
В скандинавските страни работи успешно!

Време е най-после услугите да се предлагат от хора, чиято печалба зависи от това, колко качествени са услугите, а не от държавни служители, които колкото и да съсипват БДЖ, винаги ще имат гарантирана кльопачка от данъците!
3.
Аха!
23.11.2024 16:33:02
3
14
Схемата е позната!
Умишлено неглижираш и съсипваш нещо готово, което нито си строил, нито платил. Обаче си назначен да го съсипеш, за да може да се явят едни излъскани "спасители" и да го вземат на безценица, горките...
Докога?!
2.
0sram
23.11.2024 15:58:14
2
0
Na flagman glupostiti
Qvno mnogo ste gepali vashta partia shtom ima i pari za vlakove da poddarja
1.
Дернев
23.11.2024 15:29:44
2
19
Щом може да е рентабилно при
частника, трябва да може и при държавата. Просто трябва да се спре разграбването на държавата със съдействието и участието на тези, които е представляват. В това министерство е видно, че това е основна линия на поведение, а няма нито един министър в затвора.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Какво е андропауза и кого засяга Какво е андропауза и кого засяга Става въпрос за мъжки еквивалент на менопаузата Радост за шофьорите! Обявиха голяма новина за АМ "Хемус", още утре... Радост за шофьорите! Обявиха голяма новина за АМ "Хемус", още утре... Новото трасе на магистралата започва при 88-и км от п. в. „Боаза“ и достига до пресичането с път ІІІ-307 Луковит – Угърчин, включително пътен възел „Дерманци“ Тази рецепта за картофи взриви нета: По-вкусни от пица, готови за минути само в тиган! Тази рецепта за картофи взриви нета: По-вкусни от пица, готови за минути само в тиган! Тази лесна рецепта за запеканка в тиган ще ви спести време и ще накара цялото семейство да си оближе пръстите Мародери от цялата страна тръгнаха към Царево, за да търсят милионите, полицията отцепи плажа Мародери от цялата страна тръгнаха към Царево, за да търсят милионите, полицията отцепи плажа Единствено собствениците на изгубеното съкровище, техни близки и специално нает екип имат право да претърсват района Вдъхновява ни ска-пънк периода на рожденичката днес Вдъхновява ни ска-пънк периода на рожденичката днес Колоритната Гуен Стефани стартира своята кариера като бунтар в пънк група и достига до поп и модна икона на нашето съвремие.  Половинките им ги придружават на арената Половинките им ги придружават на арената Водещите на „Игри на волята“ нямат време за сватби Подадените заявления по проекта „Избирам България“ са вече над 2000 Подадените заявления по проекта „Избирам България“ са вече над 2000 Връщането на нашите сънародници да работят и живеят в родината си е ключово не само за икономиката, а и за справянето с демографската криза Италианец първи скочи да чисти Варна от пороя Италианец първи скочи да чисти Варна от пороя Дино от години живее във Варна Нова опасност! Очакват ни проливни дъждове в началото на седмицата Нова опасност! Очакват ни проливни дъждове в началото на седмицата Причината е нов средиземноморски циклон с името „Барбара“ След репортаж на Флагман: Асфалтираха опасния „кратер“ в бургаския жк „Лазур“ След репортаж на Флагман: Асфалтираха опасния „кратер“ в бургаския жк „Лазур“ Община Бургас реагира незабавно след нашия материал
Лодка с туристи се взриви в известен курорт Лодка с туристи се взриви в известен курорт Трима от ранените са получили сериозни наранявания и са откарани в болница Изгониха бременната от Биг Брадър Изгониха бременната от Биг Брадър Противоречивото поведение и лошите ѝ навици, след като голямата ѝ тайна беше разкрита, са вероятните причини да не получи нужната подкрепа, за да продължи да бъде част от вълнуващия социален експеримент Милиардерът Бабиш спечели изборите в Чехия, какво предстои Милиардерът Бабиш спечели изборите в Чехия, какво предстои Той обеща да намали подкрепата за Украйна, за да постави чехите на първо място Историята на кучето Canis Vertigus и тайните на кучешките породи Историята на кучето Canis Vertigus и тайните на кучешките породи През 16-ти век е имало порода кучета, известна като куче - Canis Vertigus, чиято работа е била да върти месо на шиш, докато се пече Рядък феномен причинил драмата с тока на Пиренеите Рядък феномен причинил драмата с тока на Пиренеите Това е най-сериозното прекъсване на електрозахранването, което Европа е преживяла през последните двадесет години Френският премиер планира нов данък за хора с доходи над 250 000 евро годишно Френският премиер планира нов данък за хора с доходи над 250 000 евро годишно Мярката за холдинговите дружества се очаква да донесе малко над един милиард евро за 2026 г. Откриха нов механизъм за контрол на апетита Откриха нов механизъм за контрол на апетита Откритият механизъм може да формира основата за нови терапии против затлъстяване Премиерът на Франция се появи с коте на ключова среща Премиерът на Франция се появи с коте на ключова среща Котето било част от котило, родило се у дома на Льо Пен Пи Диди влиза в затвора за 4 години Пи Диди влиза в затвора за 4 години Той в обвинен в  превоз на хора с цел сексуална експлоатация Втори ден на парламентарните избори в Чехия Втори ден на парламентарните избори в Чехия Чехите избират 200 депутати в долната камара на парламента по пропорционална система
Васил ТЕРЗИЕВ, кмет на София Васил ТЕРЗИЕВ, кмет на София Точно "Д" като фалит не е удачно да говори кой какво граби, той е най-големият грабител. Виц на деня Виц на деня - Ти, казвал ли си някога на жена си кво мислиш за нея?
- Този белег на челото ми от какво си мислиш че е!?
Виц на деня Виц на деня След с*кс:
- Ще приемеш ли моите дълбоки извинения?
- Е, можеше да са и по-дълбоки...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Един истински габровец кърпи чорапите си с конеца от пакетчето за чай.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори