Хартиен гигант от соца фалира, стотици остават без работа
Най-големият завод за производство на хартия у нас, този в Стамболийски, приключва дейност в края на годината
Решението на чуждия инвеститор, който е собственик на завода, ще остави без работа над 300 души от пловдивския регион, още хиляди заети в дърводобива също ще бъдат засегнати, съобщава БНТ.
Синдикатите призоваха държавата да се намеси и да се търси стратегически инвеститор, който да съживи предприятието, което е най-големият данъкоплатец в община Стамболийски. За проблема е информиран и служебният премиер.
В Стамболийски наричат завода за хартия емблема на града. Създаден преди 70 години като Държавен целулозен комбинат след промените е приватизиран и няколко пъти сменя собствениците си.
От Нова година обаче заводът ще затвори. Заради обезщетенията, които вече се договарят, служителите не искат да коментират. Жителите на общината не крият притесненията си.
От ръководството на завода съзнават, че настъпват трудни времена за служителите, които ще бъдат освободени, но друг вариант няма.
Като причина за затварянето на завода те посочват тежките икономически загуби след пожара в края на септември.
По данни на компанията при пожара е унищожена машина за хартия с капацитет 100 000 тона годишно и това е довело до спиране на производствения процес. Според синдикатите обаче причините са други.
"Основният проблем, който те изнесоха, са пазарите и проблемите като цяло на тази продукция, защото тя е по-специфична", заявява Атанас Кръстев, председател на КТ Подкрепа - Пловдив.
"Изпълнителният директор разкри, че във времето са искали да вложат 800 млн. евро в завода. Това значи, че щяха да направят почти нов завод, но явно според него държавата не е дала необходимите гаранции", допълни Петър Неделев, кмет на Стамболийски.
Предприятието е най-големият данъкоплатец в общината и затварянето му ще се отрази и на местния бюджет.
"Ще се наложи да взимаме неприятни решения - увеличение на някои такси", каза още градоначалникът.
Той ще обсъди с областния управител начините да се намери стратегически инвеститор, който да спаси работните места в завода.
Украински войници превърнаха BMW 7-Series в мобилна ракетна установка
Лионел Меси получи часовник за 1,1 милиона долара
Грешката, която качва разхода на гориво през зимата с до 2 литра на 100 км
Четвърти цвят на светофара: бъдещето на трафика с автономни коли
ЕК отстъпва от забраната на ДВГ, но с нови условия, които може да убият автомобилната индустрия
Празниците насаме: как да превърнем самотата в грижа за себе си
2026: Годината, в която Близнаци, Везни и Водолей спират да отлагат съдбата си
Предсрочните избори (не)избежни – 22 март или 5 април са най-вероятните дати
2025: Рекордна година за златото - поскъпване, търсене и интерес от българските инвеститори
Мария Цънцарова не е освободена от работа
РИОСВ потвърди: Производството на „Кроношпан“ е в екологичните норми
Игнажден чука на вратата: Вярвания, ритуали и как да посрещнем късмета

Здраво работещи заводи ги приключиха без капка свян.
Комунизъм ,социализъм не знам си какво лошо било.....я сега яжте бахура на демокрацията!
Да работиш в Социалистическо предприятие , или да бъдеш Демократично безработен до гроб ???