×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Честваме паметта на свети Амфилохий Иконийски и на свети Александър Невски
  • ОИК-Варна отложи решението за мандата на Благомир Коцев за друг ден
  • Циклонът „Фина“ остави хиляди австралийци без ток
  • Сняг заваля на Витоша
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

АМ "Черно море" е поредната жертва на зелените: Няма шанс строителството да започне преди 2030 г.


АМ "Черно море" е поредната жертва на зелените: Няма шанс строителството да започне преди 2030 г.
Административните и екологични процедури са толкова тежки, че в България е невъзможно нова магистрала да бъде изградена за по-малко от 10 години
Ключови думи: ам черно море, флагман
04 Ноември 2024, Понеделник, 17:30 ч.
Автор: Флагман.бг

През 2022 г. ръководеното от "зелените" МОСВ отхвърля всички варианти на АПИ за ОВОС

Въпреки твърденията на трима министри, че до края на 2025 или през 2026 г. ще започне изграждането на АМ „Черно море“, това няма как да се случи, пише "Еко Новини". 

Административните и екологични процедури са толкова тежки, че в България е невъзможно нова магистрала да бъде изградена за по-малко от 10 години, се казва в публикацията.

Повече от 7 години Министерството на околната среда и водите не е одобрило нито едно трасе, по което да преминава АМ „Черно море“. През 2022 г. МОСВ отхвърли всички седем предложения на Агенция „Пътна инфраструктура“ за идеен проект на магистралата. Причината е, че трасето минава през зони от Натура 2000 и една защитена територия.

Друг сериозен проблем е, че все още няма изготвено задание за Оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) и оценка за съвместимост със зоните от Натура 2000. Това задание, което не е ясно кога ще бъде готово, може да бъде обжалвано на две инстанции, като процесът отнема минимум една година.

Следващата стъпка е обявяване на конкурс за изпълнител на ОВОС и ОС, който също е обжалваем на две съдебни инстанции. Процесът би отнел поне 1 година, а вероятно и повече.

Следва изработването на самата ОВОС, което отнема минимум година, за да обхване всички годишни сезони. Накрая, когато ОВОС е завършена, еколозите почти сигурно ще я обжалват пред Върховния административен съд на две инстанции – така, както блокираха завършването на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле почти 20 години.

Промените в Закона за защитените територии върнаха двуинстанционното обжалване на ОВОС и екологичните оценки. Така този процес ще продължи поне 2 години, а това означава, че най-рано през 2030 г. може да започне изготвянето на техническия проект. Същинското строителство на АМ „Черно море“ може да започне едва през 2031 г. и така магистрала между Варна и Бургас може да стане реалност след 10–11 години, гласи публикацията.

Сандов отхвърля всички варианти на АПИ

На 22 март 2022 г. Агенция „Пътна инфраструктура“ изпраща уведомление до Министерството на околната среда и водите съгласно Наредбата за извършване на ОВОС. Тогава министерството е ръководено от „зелените“ Борислав Сандов и Тома Белев като министър и зам.-министър. АПИ предлага седем варианта на трасето, наречени зелен, червен, син, оранжев, розов, светлосин и лилав, всеки от които има различно трасе.

Всички предложени варианти са отхвърлени от ръководството на МОСВ, тъй като трасетата преминават през зони от Натура 2000 и защитени територии, където строителството е забранено.

Зоните от Натура в България вече обхващат над 35% от територията на страната, което прави невъзможно магистрала с дължина 114 км да не премине през местообитание на някой животински вид, гнездо на птици или гора.

Екологичните догми за Натура са митове и заблуди – нито в нашето законодателство, нито в европейските директиви има толкова строги ограничения. Проблемът е в тежките и бавни административни процедури, които обвиват екологичното законодателство, посочват авторите.

Няма голям инфраструктурен проект в България, който да не е забавен заради бюрократични изисквания – от магистрали до енергийни проекти като 7-ми реактор на АЕЦ „Козлодуй“ и ПАВЕЦ „Чаира“. Основният проблем е злоупотребата на зелените неправителствени организации с правото им да обжалват обекти от национално значение само срещу съдебна такса от 10 лв.

Колкото и да се опитват министрите на регионалното развитие – Виолета Коритарова, на туризма – Евтим Милошев и на околната среда – Петър Димитров, да ускорят сроковете за строителството на АМ „Черно море“, докато Народното събрание законодателно не облекчи административните и екологични процедури за одобрение на пътната инфраструктура, това няма как да се случи. В обозримо бъдеще няма да има и завършени докрай магистрали.

Другата изключително важна мярка е, че ако по най-бързия начин не отпадне, наложеното от зелените неправителствени организации двуинстанционно съдебно обжалване на ОВОС на обектите от национално значение, както и на тези от енергетиката и сигурността, всички проекти ще останат в сферата на обещанията и илюзиите, констатират от "Еко Новини". 


В категории: Политика


Флагман.БГ Автор
Флагман.БГ
33
Коментара
Флагман.БГ Грешки, които допускаме с кърпите за баня Грешки, които допускаме с кърпите за баня 23/11/2025, Неделя 21:59 0
Флагман.БГ Роклята – същата, а мъжът  друг Роклята – същата, а мъжът  друг 23/11/2025, Неделя 20:40 0
33
Коментара по темата
33.
Красимира
10.11.2024 10:56:53
0
2
Не е само тя. Какво ли не в страната стана жертва на техните желания и за власт и пари. Не спират да блокират всякакви проекти само и само да изнудват държавата да им плаща за безумни глупости като броене на мухи и комари.
32.
Пацо
09.11.2024 20:02:41
0
0
Аз не мога да разбера прокуратурата къде спи
31.
Чука
07.11.2024 08:30:52
1
0
До 4
Що ти откраднаха па на тебе от Тракия бе, миризливо Ако?!
30.
Сикиша
06.11.2024 23:07:55
1
0
"Мечът" ще ви разпори гъзягите!
29.
Асен
06.11.2024 08:55:11
0
11
Зелените до един са за прокуратурата, не може да търпим повече това безобразие
28.
Кольо
05.11.2024 22:15:44
1
17
Тия зелени по-добре да се хванат и спрат сечта на българските гори. Къде бяха когато промениха проекта на магистрала Хемус, която вървеше по чукарите а сега унищожава милиони декари чернозем. Къде са сега когато ще строим реактори без да има къде да държим отработеното гориво. Това са мафиотски организации.
27.
Димо
05.11.2024 21:40:16
1
11
Тамън приключи сагата с магистрала Струма и пак почнаха да правят мизерии
26.
То
05.11.2024 21:19:52
3
2
Требе бавно да се бърза защото има поговорка-бързата работа е срам за майстора
Ф
25.
То
05.11.2024 21:19:49
2
1
Требе бавно да се бърза защото има поговорка-бързата работа е срам за майстора
Ф
24.
Радиот182
05.11.2024 19:05:23
4
3
То па са се засилили да я строят, че зелените виновни!
23.
Селянина
05.11.2024 18:10:53
2
4
"Черно море" ще е само името и, изобщо няма да обслужва Черноморието, а е коридор на 0тан!
22.
*********
05.11.2024 12:43:42
1
3
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
21.
Владислав
05.11.2024 11:49:01
1
25
Отдавна е известно, че еколозите са мутри с зелени якички
20.
Сергей
05.11.2024 11:20:47
0
24
Цирковете на зелените започват и тук
19.
Ева
05.11.2024 11:10:35
0
15
И там ли налазиха???
18.
Люси
05.11.2024 10:13:17
3
7
Пътят да стане частен както е в Швейцария.
17.
Menahem
05.11.2024 09:03:56
0
21
Eto tezı spırat razvıtıeto na Bg
16.
Гого
05.11.2024 08:54:23
25
2
А стига ревахте! Това журнализъма е много теШко заболеване. Все зелените пречат - да се крадат пари. Примери безброй.
15.
Дедо
05.11.2024 05:23:33
0
9
Пари, пари, джобни
14.
ОПГ
05.11.2024 05:03:22
19
9
Боко ще я построи без овос и т.н. щом е краварска поръчка - първо строим -после що така - и накрая още с построяването -ремонт
13.
Arhangela
04.11.2024 23:00:09
0
33
Те от Кошарица до Обзор да направят пак ще е добре… само да прескочим завоите от там е лесно
12.
Мишо
04.11.2024 21:44:04
3
56
Зелените са напаст!
11.
Кочо
04.11.2024 20:13:01
13
53
Зелени сделки, зелени организации, зелена енергия, а сега и Зеленски със зелена фанелка.... а стига бе! Позеленяхме!
10.
Сериозни ли сте?
04.11.2024 19:13:45
5
74
Преди години лелями имаше земя която тези зелени обявиха че влиза в Натура 2000. Принудихая да е продаде буквално без пари защото там няма да разрешат да се строи. Познайте кой е купи и с чие разрешение построи едни блокове и хотелска част.
Същите тези зелени ни управляват от 2020г. заедно с ППДБ.
Знаете ли че разрешиха строителството на Аркутино и ще се строи като на Буджака до Созопол?
Ако тези са добрите сили ще ме извинявайте ама българина е или изключителна куха лейка или от злоба не знае какво прави.
Така че магистрала ще има но след като построят мостовете над Дунав и някакви тунели които и те не знаят за къде и защо!
9.
До 3
04.11.2024 18:38:27
18
8
ХАХАХАХАХХАХАХАХ рева браво бе, велик си. МАФИСТРАЛА не пътека до външнията тоалетна, и ти като всеки бАлгарин на приказки лесно, хаххахахахаххахахахаххахаха.
8.
1. merd
04.11.2024 18:33:55
5
18
Нищо не ти разбираме бе смешник, ако пишеш нещо смилено пиши като хората ако не допивай си ракията и лягай.
7.
ИЗМАМНИЦИ
04.11.2024 18:30:45
4
59
Засадили с помощта на стотици доброволци няколко хиляди дръвчета, една част закупени от спонсори и добросъвестни граждани не ги прави БЛАГОРОДНИ. Те са измамници на хранилка активират се когато и където има схема за пари.
6.
тезии зелените
04.11.2024 18:25:25
7
78
Това са едни хрантутници които не са свършили работа за две стотинки. Тези са шепа бездарници които изнудват държавата, бизнеса и Европа и не само за пари. Тези всички смешници половината пияници трябва да се разследват кои от къде колко пари е изхарчил и за какво, бизнеса да си признае че ги е подхранвал за да си мълчат. Най- мръсната държава в Европа и най-корумпираните "зелени"
5.
лъжливото магаре
04.11.2024 18:17:43
35
17
АМ Черно море е краварска поръчка и няма да има пречки а това за зелените е само дъвка.
4.
Ако
04.11.2024 17:59:48
28
48
ще е същата кражба като Тракия, по-добре да не почва.
Докато не вкарат в затвора крадците от Тракия, няма нужда да строим други магистрали!
Трябват чужди строители и инвеститори!
Нашите са крадци!
Жалко, че нямаме прокуратура!
Много жалко!
3.
Da
04.11.2024 17:40:20
7
40
И какво пречеше досега да се направи някакъв ремонт на съществуващият път?Става въпрос за прохода от Обзор до Слънчака.Откакто го направиха македонската фирма през 98 г. нищо освен кръпки.
2.
!!!!!
04.11.2024 17:39:49
6
77
Зелените що не вземат да попасат малко трева?
1.
merd
04.11.2024 17:33:57
31
19
Ама защо зелените у нас ви пречат, уе пичове? Зелуените еуглени в целия ЕС го правят това навсякъде!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Грешки, които допускаме с кърпите за баня Грешки, които допускаме с кърпите за баня Ето къде не бива да ги държим Ето защо Папи Ханс подари последната си песен на Деси Слава Ето защо Папи Ханс подари последната си песен на Деси Слава "Махнах гласа си от нея, за да бъде изпята от някого, който познава една от формите на домашното насилие от първа ръка" коментира българският изпълнител Опасен е занаятът на българския карикатурист Опасен е занаятът на българския карикатурист Авторите на сатирични рисунки са гонени, бити и съдени Премахнете тези предмети от дома си за да не блокират спокойствието Премахнете тези предмети от дома си за да не блокират спокойствието Поддържайте дома си визуално чист – безпорядъкът създава дисбаланс и стрес Боби Михайлов похарчи 100 бона за рождения ден на Мария Петрова Боби Михайлов похарчи 100 бона за рождения ден на Мария Петрова Златното момиче на българската художествена гимнастика Мария Петрова преди дни отпразнува своя 50-годишен юбилей Топ 8 грешките, които родителите правят при наказанията Топ 8 грешките, които родителите правят при наказанията Къде грешим, когато се опитваме да дисциплинираме децата си, и защо подходът „по-строго е по-добре“ често води до обратен ефект Изненада с малката потребителска кошница през октомври Изненада с малката потребителска кошница през октомври Наблюдението обхваща 21 основни стоки, сред които 20 хранителни продукти и бензин, като проучването е проведено в над 600 търговски обекта в 81 общини 8 супер ползи от райската ябълка 8 супер ползи от райската ябълка Райската ябълка е богата на витамини, антиоксиданти и фибри. Защо е добре да присъства в дневното меню? Димо Алексиев потъна в дългове Димо Алексиев потъна в дългове Бившият водещ на "Игри на волята" едва свързва двата края в последните месеци, след като всички се отрекоха от него заради шофирането в нетрезво състояние Бургазлии: Хората от тези професии скоро може да останат без работа Бургазлии: Хората от тези професии скоро може да останат без работа Програмисти, обущари и дори учители са сред най-честите посочени отговори в анкетата на Флагман.бг
Роклята – същата, а мъжът  друг Роклята – същата, а мъжът  друг Анистън с копие на роклята, която е носила с Брад Пит, на първата си поява с Джим Къртис Истината е някъде там — и покойният президент Джордж Буш явно я е знаел Истината е някъде там — и покойният президент Джордж Буш явно я е знаел Имало е три космически кораба, които са се приближили до базата и че от един от корабите е излязло междузвездно същество Граждански организации: Не купувайте AI играчки за децата си тази Коледа Граждански организации: Не купувайте AI играчки за децата си тази Коледа Граждански организации в САЩ призовават родителите да не купуват на децата си играчки, захранвани от изкуствен интелект по време на празничния сезон Русия съобщи, че напредва на фронта Русия съобщи, че напредва на фронта Сочи се, че е превзела няколко населени места Любима актриса на косъм от смъртта, претърпя тежка катастрофа с децата си Любима актриса на косъм от смъртта, претърпя тежка катастрофа с децата си Турската звезда тръгнала за работа с личния си автомобил, управляван от шофьора й, били блъснати от друга кола Доналд Тръмп: Киев не прояви благодарност относно предложения план за мир Доналд Тръмп: Киев не прояви благодарност относно предложения план за мир Американски и украински политици са в Женева за преговори Спортна двойка чака бебе Спортна двойка чака бебе Щастие за баскетболист и волейболистка Зеленски зове за още помощ Зеленски зове за още помощ Президентът на Украйна иска засилване на противовъздушната отбрана От дете-звезда до една от най-успешните изпълнителки празнува днес От дете-звезда до една от най-успешните изпълнителки празнува днес Най-младата легенда на Дисни става на 33 години Почина любимият моден дизайнер на принцеса Даяна Почина любимият моден дизайнер на принцеса Даяна Пол Костел  изживя забележителен живот като водеща фигура в ирландската, британската и международната мода и бизнес в продължение на десетилетия
Венци Стефанов, президент на Славия Венци Стефанов, президент на Славия Забранявам ви да говорите против Георги Иванов Виц на деня Виц на деня - Тате, как се казва жена, която не я боли главата?
- Любовница, сине...
Виц на деня Виц на деня - Скъпа, виж какъв прекрасен ден е!
- Е, и?
- Ами нали каза, че един прекрасен ден ще ме зарежеш...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Малко мъже знаят как да впечатлят жена, която не се впечатлява от пари.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори