×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • След забраната за износ дизелът е поскъпнал с 10 ст.
  • Повдигнаха обвинение на рецидивист за шофиране с 4,23 промила алкохол
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

АМ "Черно море" е поредната жертва на зелените: Няма шанс строителството да започне преди 2030 г.


АМ "Черно море" е поредната жертва на зелените: Няма шанс строителството да започне преди 2030 г.
Административните и екологични процедури са толкова тежки, че в България е невъзможно нова магистрала да бъде изградена за по-малко от 10 години
Ключови думи: ам черно море, флагман
04 Ноември 2024, Понеделник, 17:30 ч.
Автор: Флагман.бг

През 2022 г. ръководеното от "зелените" МОСВ отхвърля всички варианти на АПИ за ОВОС

Въпреки твърденията на трима министри, че до края на 2025 или през 2026 г. ще започне изграждането на АМ „Черно море“, това няма как да се случи, пише "Еко Новини". 

Административните и екологични процедури са толкова тежки, че в България е невъзможно нова магистрала да бъде изградена за по-малко от 10 години, се казва в публикацията.

Повече от 7 години Министерството на околната среда и водите не е одобрило нито едно трасе, по което да преминава АМ „Черно море“. През 2022 г. МОСВ отхвърли всички седем предложения на Агенция „Пътна инфраструктура“ за идеен проект на магистралата. Причината е, че трасето минава през зони от Натура 2000 и една защитена територия.

Друг сериозен проблем е, че все още няма изготвено задание за Оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) и оценка за съвместимост със зоните от Натура 2000. Това задание, което не е ясно кога ще бъде готово, може да бъде обжалвано на две инстанции, като процесът отнема минимум една година.

Следващата стъпка е обявяване на конкурс за изпълнител на ОВОС и ОС, който също е обжалваем на две съдебни инстанции. Процесът би отнел поне 1 година, а вероятно и повече.

Следва изработването на самата ОВОС, което отнема минимум година, за да обхване всички годишни сезони. Накрая, когато ОВОС е завършена, еколозите почти сигурно ще я обжалват пред Върховния административен съд на две инстанции – така, както блокираха завършването на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле почти 20 години.

Промените в Закона за защитените територии върнаха двуинстанционното обжалване на ОВОС и екологичните оценки. Така този процес ще продължи поне 2 години, а това означава, че най-рано през 2030 г. може да започне изготвянето на техническия проект. Същинското строителство на АМ „Черно море“ може да започне едва през 2031 г. и така магистрала между Варна и Бургас може да стане реалност след 10–11 години, гласи публикацията.

Сандов отхвърля всички варианти на АПИ

На 22 март 2022 г. Агенция „Пътна инфраструктура“ изпраща уведомление до Министерството на околната среда и водите съгласно Наредбата за извършване на ОВОС. Тогава министерството е ръководено от „зелените“ Борислав Сандов и Тома Белев като министър и зам.-министър. АПИ предлага седем варианта на трасето, наречени зелен, червен, син, оранжев, розов, светлосин и лилав, всеки от които има различно трасе.

Всички предложени варианти са отхвърлени от ръководството на МОСВ, тъй като трасетата преминават през зони от Натура 2000 и защитени територии, където строителството е забранено.

Зоните от Натура в България вече обхващат над 35% от територията на страната, което прави невъзможно магистрала с дължина 114 км да не премине през местообитание на някой животински вид, гнездо на птици или гора.

Екологичните догми за Натура са митове и заблуди – нито в нашето законодателство, нито в европейските директиви има толкова строги ограничения. Проблемът е в тежките и бавни административни процедури, които обвиват екологичното законодателство, посочват авторите.

Няма голям инфраструктурен проект в България, който да не е забавен заради бюрократични изисквания – от магистрали до енергийни проекти като 7-ми реактор на АЕЦ „Козлодуй“ и ПАВЕЦ „Чаира“. Основният проблем е злоупотребата на зелените неправителствени организации с правото им да обжалват обекти от национално значение само срещу съдебна такса от 10 лв.

Колкото и да се опитват министрите на регионалното развитие – Виолета Коритарова, на туризма – Евтим Милошев и на околната среда – Петър Димитров, да ускорят сроковете за строителството на АМ „Черно море“, докато Народното събрание законодателно не облекчи административните и екологични процедури за одобрение на пътната инфраструктура, това няма как да се случи. В обозримо бъдеще няма да има и завършени докрай магистрали.

Другата изключително важна мярка е, че ако по най-бързия начин не отпадне, наложеното от зелените неправителствени организации двуинстанционно съдебно обжалване на ОВОС на обектите от национално значение, както и на тези от енергетиката и сигурността, всички проекти ще останат в сферата на обещанията и илюзиите, констатират от "Еко Новини". 


В категории: Политика


Флагман.БГ Автор
Флагман.БГ
33
Коментара
Изненадите започват с efbet!
Изненадите започват с efbet! 12/11/2025, Сряда 16:12 0
33
Коментара по темата
33.
Красимира
10.11.2024 10:56:53
0
2
Не е само тя. Какво ли не в страната стана жертва на техните желания и за власт и пари. Не спират да блокират всякакви проекти само и само да изнудват държавата да им плаща за безумни глупости като броене на мухи и комари.
32.
Пацо
09.11.2024 20:02:41
0
0
Аз не мога да разбера прокуратурата къде спи
31.
Чука
07.11.2024 08:30:52
1
0
До 4
Що ти откраднаха па на тебе от Тракия бе, миризливо Ако?!
30.
Сикиша
06.11.2024 23:07:55
1
0
"Мечът" ще ви разпори гъзягите!
29.
Асен
06.11.2024 08:55:11
0
11
Зелените до един са за прокуратурата, не може да търпим повече това безобразие
28.
Кольо
05.11.2024 22:15:44
1
17
Тия зелени по-добре да се хванат и спрат сечта на българските гори. Къде бяха когато промениха проекта на магистрала Хемус, която вървеше по чукарите а сега унищожава милиони декари чернозем. Къде са сега когато ще строим реактори без да има къде да държим отработеното гориво. Това са мафиотски организации.
27.
Димо
05.11.2024 21:40:16
1
11
Тамън приключи сагата с магистрала Струма и пак почнаха да правят мизерии
26.
То
05.11.2024 21:19:52
3
2
Требе бавно да се бърза защото има поговорка-бързата работа е срам за майстора
Ф
25.
То
05.11.2024 21:19:49
2
1
Требе бавно да се бърза защото има поговорка-бързата работа е срам за майстора
Ф
24.
Радиот182
05.11.2024 19:05:23
4
3
То па са се засилили да я строят, че зелените виновни!
23.
Селянина
05.11.2024 18:10:53
2
4
"Черно море" ще е само името и, изобщо няма да обслужва Черноморието, а е коридор на 0тан!
22.
*********
05.11.2024 12:43:42
1
3
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
21.
Владислав
05.11.2024 11:49:01
1
25
Отдавна е известно, че еколозите са мутри с зелени якички
20.
Сергей
05.11.2024 11:20:47
0
24
Цирковете на зелените започват и тук
19.
Ева
05.11.2024 11:10:35
0
15
И там ли налазиха???
18.
Люси
05.11.2024 10:13:17
3
7
Пътят да стане частен както е в Швейцария.
17.
Menahem
05.11.2024 09:03:56
0
21
Eto tezı spırat razvıtıeto na Bg
16.
Гого
05.11.2024 08:54:23
25
2
А стига ревахте! Това журнализъма е много теШко заболеване. Все зелените пречат - да се крадат пари. Примери безброй.
15.
Дедо
05.11.2024 05:23:33
0
9
Пари, пари, джобни
14.
ОПГ
05.11.2024 05:03:22
19
9
Боко ще я построи без овос и т.н. щом е краварска поръчка - първо строим -после що така - и накрая още с построяването -ремонт
13.
Arhangela
04.11.2024 23:00:09
0
33
Те от Кошарица до Обзор да направят пак ще е добре… само да прескочим завоите от там е лесно
12.
Мишо
04.11.2024 21:44:04
3
56
Зелените са напаст!
11.
Кочо
04.11.2024 20:13:01
13
53
Зелени сделки, зелени организации, зелена енергия, а сега и Зеленски със зелена фанелка.... а стига бе! Позеленяхме!
10.
Сериозни ли сте?
04.11.2024 19:13:45
5
74
Преди години лелями имаше земя която тези зелени обявиха че влиза в Натура 2000. Принудихая да е продаде буквално без пари защото там няма да разрешат да се строи. Познайте кой е купи и с чие разрешение построи едни блокове и хотелска част.
Същите тези зелени ни управляват от 2020г. заедно с ППДБ.
Знаете ли че разрешиха строителството на Аркутино и ще се строи като на Буджака до Созопол?
Ако тези са добрите сили ще ме извинявайте ама българина е или изключителна куха лейка или от злоба не знае какво прави.
Така че магистрала ще има но след като построят мостовете над Дунав и някакви тунели които и те не знаят за къде и защо!
9.
До 3
04.11.2024 18:38:27
18
8
ХАХАХАХАХХАХАХАХ рева браво бе, велик си. МАФИСТРАЛА не пътека до външнията тоалетна, и ти като всеки бАлгарин на приказки лесно, хаххахахахаххахахахаххахаха.
8.
1. merd
04.11.2024 18:33:55
5
18
Нищо не ти разбираме бе смешник, ако пишеш нещо смилено пиши като хората ако не допивай си ракията и лягай.
7.
ИЗМАМНИЦИ
04.11.2024 18:30:45
4
59
Засадили с помощта на стотици доброволци няколко хиляди дръвчета, една част закупени от спонсори и добросъвестни граждани не ги прави БЛАГОРОДНИ. Те са измамници на хранилка активират се когато и където има схема за пари.
6.
тезии зелените
04.11.2024 18:25:25
7
78
Това са едни хрантутници които не са свършили работа за две стотинки. Тези са шепа бездарници които изнудват държавата, бизнеса и Европа и не само за пари. Тези всички смешници половината пияници трябва да се разследват кои от къде колко пари е изхарчил и за какво, бизнеса да си признае че ги е подхранвал за да си мълчат. Най- мръсната държава в Европа и най-корумпираните "зелени"
5.
лъжливото магаре
04.11.2024 18:17:43
35
17
АМ Черно море е краварска поръчка и няма да има пречки а това за зелените е само дъвка.
4.
Ако
04.11.2024 17:59:48
28
48
ще е същата кражба като Тракия, по-добре да не почва.
Докато не вкарат в затвора крадците от Тракия, няма нужда да строим други магистрали!
Трябват чужди строители и инвеститори!
Нашите са крадци!
Жалко, че нямаме прокуратура!
Много жалко!
3.
Da
04.11.2024 17:40:20
7
40
И какво пречеше досега да се направи някакъв ремонт на съществуващият път?Става въпрос за прохода от Обзор до Слънчака.Откакто го направиха македонската фирма през 98 г. нищо освен кръпки.
2.
!!!!!
04.11.2024 17:39:49
6
77
Зелените що не вземат да попасат малко трева?
1.
merd
04.11.2024 17:33:57
31
19
Ама защо зелените у нас ви пречат, уе пичове? Зелуените еуглени в целия ЕС го правят това навсякъде!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Мощен, удобен и лек партньор в ежедневието – новият 5G таблет на Vivacom Мощен, удобен и лек партньор в ежедневието – новият 5G таблет на Vivacom Новият Vivacom 5G Tab комбинира мощност, лекота и интелигентен дизайн – устройство, което заменя лаптопа и смартфона в динамичното ежедневие Пригответе този десерт без печене само за 30 минути Пригответе този десерт без печене само за 30 минути Достоен конкурент е на класическия „Наполеон“ Гръцки търговци укривали данъци чрез българска фирма при внос на луксозни коли Гръцки търговци укривали данъци чрез българска фирма при внос на луксозни коли Разкрита схема с фалшиви документи ощетила гръцкия бюджет с над 200 хиляди евро – разследването обхваща и предходни години Изненадите започват с efbet! Изненадите започват с efbet! Efbet празнува 35 години с най-голямата си промоция досега – изненади без депозит и специални бонуси за лоялните клиенти Затварят улица в ж.к. „Зорница“ заради ВиК ремонт Затварят улица в ж.к. „Зорница“ заради ВиК ремонт Ето кога Google предупреждава: избягвайте обществени Wi-Fi мрежи – крадат банкови данни Google предупреждава: избягвайте обществени Wi-Fi мрежи – крадат банкови данни 94% oт пoтребителите нa Android сa излoжени нa риск oт aтaки чрез съoбщения, отбелязва гигантът Как да запечатате прозорци и да запазите 55% от топлината Как да запечатате прозорци и да запазите 55% от топлината Ще ви кажем как да запечатате прозорци, за да предотвратите течение, и как да ги изолирате допълнително Почти 1,9 милиона души в България са без достъп до аптеки Почти 1,9 милиона души в България са без достъп до аптеки Най-често те живеят в райони без удобен достъп до аптеки – сочи анализ на Института за пазарна икономика 11-годишно дете е блъснато от трамвай в София 11-годишно дете е блъснато от трамвай в София Инцидентът се е случил на ул."Граф Игнатиев" От днес Благомир Коцев ще изпълнява задълженията си на кмет от ареста От днес Благомир Коцев ще изпълнява задълженията си на кмет от ареста Временно изпълняващият длъжността Павел Попов заяви, че вече няма да заема длъжността
Засилени мерки за сигурност преди мача Турция-България заради очакваното присъствие на Ердоган Засилени мерки за сигурност преди мача Турция-България заради очакваното присъствие на Ердоган Възможно е и президентът Румен Радев да е на двубоя Почина Стефан Генчев - знаков кадър на БНР Бургас Почина Стефан Генчев - знаков кадър на БНР Бургас Погребението ще бъде утре - 13.11 2025 г. от 12 часа на бургаските гробища Ето кой подобри рекорда по приходи на Серина Уилямс Ето кой подобри рекорда по приходи на Серина Уилямс Това е американската тенисистка, която е спечелила 11 титли, включително Откритото първенство на Франция, Откритото първенство на САЩ и финалите на WТА Румъния арестува ексдепутат за трафик на оръжие и замеси българин Румъния арестува ексдепутат за трафик на оръжие и замеси българин Румънският военен министър обяви, че е имало опит да се купи влиянието му за 1 млн.долара, но той отказал Това е новата Алиса в страната на чудесата Това е новата Алиса в страната на чудесата Не е оповестено каква роля точно ще изиграе провокативната певица Сабрина Карпентър Пъф Деди се уреди с престижна работна позиция в затвора Пъф Деди се уреди с престижна работна позиция в затвора Рапърът влиза в интересна роля - духовен асистент Какво не трябва да правите за нищо на света днес Какво не трябва да правите за нищо на света днес Човек не бива да започва кавги или конфликти Колко са българските проститутки в Германия Колко са българските проститутки в Германия Те имат нужда от помощ, не от наказание, заяви Варкен, като подчерта необходимостта от всеобхватни програми за излизане от този бранш Това бе последното им пътуване Това бе последното им пътуване Злополучното "Турне на единството“ в Южна Корея през 1992 г. – се превърна в повратната точка, която окончателно разруши брака им Не оставяйте да ви глобяват за това, че не сте със зимни гуми на 15 ноември, съветва инструктор Не оставяйте да ви глобяват за това, че не сте със зимни гуми на 15 ноември, съветва инструктор Законът изисква единствено гуми за зимни условия или такива с минимум четири милиметра дълбочина на протектора
Доналд Тръмп Доналд Тръмп Длъжен съм да съдя Би Би Си, осакатиха моята красива и успокояваща реч Виц на деня Виц на деня - Коле, много яки ракиени чаши имаш!
- Абе Пешо, това е вазата!
- Сипвай бе, не ми се обяснявай!
Виц на деня Виц на деня Между блондинки:
- Муцка, чу ли, бедствено положение, 7 сантиметра сняг!?
- 7 сантиметра е бедствено положение, ама не за сняг!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук В една къща, колкото е по-често, толкова е по-чисто.

Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори