Изборни кампании: Колко пари са похарчили партиите
Данните са за последните 10 години
Между 2013 и 2023 година партиите, които или са минавали бариерата от 4% за парламента, или в дадена кампания са похарчили поне 1 милион лева, общо са изразходвали 68,45 милиона лева.
Това сочи анализ на Мартин Драганов, стажант в Института за пазарна икономика.
Данните, които използва са от Сметната палата, където партиите са длъжни да отчитат направените от тях разходи по време на предизборни кампании, предаде БНР. Близо половината от изразходваните средства - в размер на 33,4 милиона лева, са изхарчени от "партиите на статуквото" - ГЕРБ, ДПС и БСП.
Между 2013 и 2021 година те представляват средно 55,1% от парламента, а след 2021 година – средно 56,7%. Електоралната вълна за "промяна" в последните три години не намалява дела им в спечелените депутатски места.
Същевременно те могат да си позволят значително по-ниски разходи за кампания в изборите след април 2021 година в сравнение с похарченото от тях между 2013 и 2019 година.
В периода само "Обединени Патриоти" постигат завидни резултати с малкото инвестираните средства.
"Високите разходи за кампании не гарантират автоматично успех в изборите, а по-скоро подчертават нуждата от стратегическа иновация и по-добро управление на ресурсите на партиите, стремящи се да постигнат електорално предимство пред дълго управлявалите досега. Изключение са патриотичните партии, които разменят твърд електорат помежду си през осемте разгледани изборни цикъла и предизборни кампании", коментира Мартин Драганов.
Задържаха бившият върховен представител на ЕС Федерика Могерини за измама
Как да осигурите безопасност при работа на височина със стълба?
Три деца и младеж са застреляни по време на детски рожден ден
Ето защо вдовицата на Павароти побесня
Форекс за начинаещи: Трудно ли е да станеш трейдър?
Известна българска певица роди третото си дете
Заради "прегаряне" на работното място се предлага да се стопира стреса и преумората
