Бъдещето на летище "Пловдив" е под въпрос
Забелязва се тенденция, че в авиационните форуми все по-често участват структури, които представят и промотират регионите като дестинации, за да привлекат вниманието на авиокомпаниите
Три авиолинии до Пловдив са под въпрос. Това е така заради невнасянето на ежегодните вноски от страна на общините, които са членове на Фонда за развитие на летище "Пловдив" – южната врата на България. По този начин основната му задача да открива и развива нови авиолинии става все по-трудна, а привличането на нови авиокомпании се случва бавно през годините.
При годишна вноска от 1 лев на жител в община през календарната 2024 година единствено община Хисаря и наскоро присъединената община Садово са извършили плащане на годишната си вноска. Същата ситуация е наблюдавана и през 2023 година по отношение членските вноски във Фонда, когато коректни са били само общините Чепеларе и Хисаря, въпреки договорените нови въздушни линии от и до летище "Пловдив", чието съществуване е застрашено предвид липсата на финансова стабилност.
Фондът е създаден през 2010 година и благодарение на него са открити съществуващите и до днес средно по 10 полета седмично от Лондон до Пловдив с две различни авиокомпании. След 2013 година обаче всички членове спират да внасят своите вноски и работата на Фонда е била блокирана. В същото време обединението от общини в региона на Бургас е факт, а основната им цел - развитие на Югоизточен регион с помощта на редовни целогодишни полети от и до летище "Бургас".
Предварителните индикации от учредителното събрание сочат, че първоначалният ресурс на нововъзникналия фонд ще е значителен при годишна вноска от 2 лева на брой жител от всяка община. Ресурсът ще позволи разгръщане на преговорите за нови редовни полети пред много и различни по вид авиокомпании, които очакват така наречени "стимули", за да започнат операции от летището в Бургас. Към момента Фондът за развитие на летище "Пловдив" очаква да бъдат възстановени полетите от Манчестър до Пловдив, от ноември да стартират полети от втория по големина английски град Бирмингам, а от началото на следващата година да има и директни полети от южния испански град Малага до Пловдив.
Водят се и преговори за разкриване на директни авиолинии от Виена, Мадрид, Брюксел и Марсилия до Пловдив. "Желанието ни е да има полети до Пловдив от много повече дестинации и преговорите да приключват с успех много по-бързо. Всичко зависи от това дали сегашните членове на Фонда за развитие коректно ще платят членския си внос от 1 лев на жител за година и дали към Фонда ще се присъединят още общини и други частни компании, които подкрепят развитието на региона", заяви изпълнителният директор на летище Пловдив Дойчин Ангелов, който припомни, че летището е държавно и може да инвестира единствено в подобряване на инфраструктурата, но Фондът е този, който може да развива нови линии. Всяка нова дестинация е успешна, когато заедно общини и бизнес намерят начин за представяне на града, курортите и даденостите за туризъм в региона по атрактивен начин.
"Забелязва се тенденция, че в авиационните форуми все по-често участват структури, които представят и промотират регионите като дестинации, за да привлекат вниманието на авиокомпаниите. Това е и успешната формула за привличането на туристи от чужбина в Пловдив и региона.", допълни Дойчин Ангелов.
Интерес има и за полети от Милано, Рим, Кипър, Барселона и Валенсия до Пловдив.
Живот след смъртта: Жена видя Рая, срещна загубеното си дете и се върна да разкаже
Русе грее с 900 метра празнична светлина и нова коледна магия
Лекари без договор, пациенти без сигурност – защо бюджетът за 2026 е решаващ
Открит опасен микроорганизъм в мляко за кърмачета, изтеглят партиди от пазара
Властта се срива, Радев излиза напред
Откраднаха коледна елха от района пред училище в Радомир
Протест в Смолян срещу фотоволтаична централа: Жителите се опасяват за домовете и гората
Как евтините китайски дрехи заляха Европа
Въпросът остава: Кои са били хората, стреляли по деца в Сараево, като на сафари?
Тези хора да забравят за джинджифил, въпреки че се води суперхрана
Нова горивна схема затяга коланите: Бензинът в Иран вече не е даденост
Всички правим тази грешка: Тези ястия, стават по-здравословни, но чак на следващия ден
