Проект отвори бургаското пристанище за големи кораби
Бургас се развива като модерен пристанищен град, обяви зам.-министърът на транспорта и съобщенията Анна Натова
Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) представи днес работата по проекта за удълбочаването на акваторията на пристанище Бургас.
Фирмата-изпълнител направи демонстрация на драгажните дейности, която бе наблюдавана от кмета на Бургас Димитър Николов, зам.-министъра на транспорта и съобщенията Анна Натова, ген. директор на Държавното предприятие „Пристанища инфраструктура“ Ивайло Иванов, депутатите Галя Василева и Андрей Рунчев, изп.директор на „Пристанище Бургас“ Янко Мелконян, Мартин Георгиев, ръководител на управляващия орган на ОП „Транспорт“, представители на Европейската комисия и експерти.
В последните четири месеца бяха извършени мащабни дейности, свързани с капиталното драгиране на басейна между терминал „Запад“ и терминал „Бургас изток 2“, което ще позволи влизането на големи кораби-контейнеровози.
Стойността на проекта е 70 млн.лева, а 63 млн.лева от тях са безвъзмездно европейско финансиране по оперативна програма „Транспортна свързаност“.
„Ползите ще са в няколко направления. На първо място икономически – с достигането на заложените параметри до кота 15,50 ще дадем възможност тук да акостират по-големи кораби и ще увеличат товарообема на пристанище Бургас, което от една страна води до по-високи такси и данъци, а от друга страна ще има наемане на допълнителна работна ръка“, коментира пред Флагман.бг ген. директор на ДППИ Ивайло Иванов.
Той посочи и екологичните предимства, защото с реализирането на проекта, ще се намали срока за маневриране, подход и обработка на товари, а това съкращаване на времето ще доведе до по-малко отделяне на въглеродни окиси.
Реализацията на този проект е свързана и с изграждането на нова кейова стена за корабно място №28 на терминал „Бургас-Запад“, част от пристанище за обществен транспорт Бургас.
„БМФ Порт Бургас“ в момента изгражда дълбоководно корабно място, което ще позволи приемането на голямо тонажни кораби. Към момента изграждането на 28 корабно място е в напреднала фаза. Очакваме до края на годината да завършим и в началото на следващата година да го въведем в експлоатация, заяви от своя страна Иво Наков, юрисконсулт на „БМФ Порт Бургас“.
Зам.-министърът на транспорта и съобщенията Анна Натова подчерта, че това е първият мащабен проект на ДППИ по програма „Транспортна свързаност“.
„Бургас не спира да се развива като един модерен пристанищен град. Радостно е, че министерство на транспорта и съобщения и ДППИ допринася за това развитие на Бургас. Изпълнението на този проект ще отвори врати за приемането на по-големи кораби и увеличи капацитета на пристанището и така той ще стане атрактивно и конкурентно способно“, допълни зам.-министърът на транспортна и съобщенията.
Анна Натова подчерта, че ДППИ има амбициозна програма, те са свързани, както с морските пристанища, така и с речните. Един интересен проект е изграждането на зарядна инфраструктура за алтернативни горива. Има предвидени средства за рехабилитация на вълнолома в Бургас.
Вижте повече във видеото:
Игнажден е, внимавайте кой ще влезе в дома ви
Украински войници превърнаха BMW 7-Series в мобилна ракетна установка
Лионел Меси получи часовник за 1,1 милиона долара
Грешката, която качва разхода на гориво през зимата с до 2 литра на 100 км
Четвърти цвят на светофара: бъдещето на трафика с автономни коли
ЕК отстъпва от забраната на ДВГ, но с нови условия, които може да убият автомобилната индустрия
Празниците насаме: как да превърнем самотата в грижа за себе си
2026: Годината, в която Близнаци, Везни и Водолей спират да отлагат съдбата си
Предсрочните избори (не)избежни – 22 март или 5 април са най-вероятните дати
2025: Рекордна година за златото - поскъпване, търсене и интерес от българските инвеститори
Мария Цънцарова не е освободена от работа
РИОСВ потвърди: Производството на „Кроношпан“ е в екологичните норми
