Собственици на пунктове за ГТП се оправдават за високите цени - и на тях всичко им поскъпнало
На места в страната задължителните прегледи скочиха двойно, като достигат и до 100 лева
От началото на месеца годишните технически прегледи на автомобилите имат нови цени, като увеличението е между 10 и 50 лева в различните пунктове в страната. Има места, където цената на прегледа достига 100 лева, предава БНТ.
Цените на техническите прегледи варират според пазара, като разликата между сумата, която шофьорите плащат в столицата и в провинцията, според собственици на пунктове, е от порядъка на 10 - 20 и повече лева.
В един от пунктовете в Дупница от началото на месеца цената на техническите прегледи е увеличена само с десетина лева, но прогнозата на собственика е, че до края на годината цената може да се повиши още.
"Минимум 10-12 години се работи на тези цени - 40-50 лева, и цените стоят едни и същи, заплати се увеличават, осигуровки се увеличават, техническо оборудване, всичко се увеличава, а цените стоят едни и същи без да са мърдали, коментира Пламен Иванов, собственик на пункт за технически преглед.
Последната една година станаха много големи скоковете със задължителното оборудване. 20 хиляди лева са едни тресачки, така наречени тресачки, които са за трета категория пунктове. Сега в момента до 22 юли тази година всички пунктове трябва да са вързани, всяка една линия трябва да е вързана към ИА "Автомобилна администрация". Едно връзване струва 4 000 лева", споделя още той.
Според шофьори увеличението е очаквано, но неоправдано.
След промяната в цените на техническите прегледи се очаква да има и промяна в заплатите на техниците, които в момента граничат с минималната за страната, прогнозират от бранша. От там се надяват с по-високи заплати да привлекат повече млади хора за работа в пунктовете, където в момента средната възраст на работещите е 50-55 години.
Украински войници превърнаха BMW 7-Series в мобилна ракетна установка
Лионел Меси получи часовник за 1,1 милиона долара
Грешката, която качва разхода на гориво през зимата с до 2 литра на 100 км
Четвърти цвят на светофара: бъдещето на трафика с автономни коли
ЕК отстъпва от забраната на ДВГ, но с нови условия, които може да убият автомобилната индустрия
Празниците насаме: как да превърнем самотата в грижа за себе си
2026: Годината, в която Близнаци, Везни и Водолей спират да отлагат съдбата си
Предсрочните избори (не)избежни – 22 март или 5 април са най-вероятните дати
2025: Рекордна година за златото - поскъпване, търсене и интерес от българските инвеститори
Мария Цънцарова не е освободена от работа
РИОСВ потвърди: Производството на „Кроношпан“ е в екологичните норми
Игнажден чука на вратата: Вярвания, ритуали и как да посрещнем късмета

Има картелно споразумение и ако държавата иска може да го докаже, че се договарят помежду си. И в автосервизите оборудването поскъпва и се подменя периодично, но една услуга може да я намериш с разлика достигаща до 40-50%.
Парите от един прегледа, които отиват в държавата са не повече от 10-12лв. Останалото е за тях. Толкова години да не можеш да си подменяш оборудването, да отделяш за инвестиции в пункта и т.н. значи си откровено некадърен прахосник!