НАП разкри 20 млн. лева , укрити от назаконните търговци онлайн
Данъкът върху доходите на физически лица от продажби в интернет е със ставка 15%, когато те действат като търговци - системно купуват стоки с цел да ги препродават
С увеличаване на обемите на продажбите в интернет НАП засилва контрола спрямо лицата, които печелят от тази търговия, но пропускат да декларират доходите си от нея, пише СЕГА.
През 2023 г. приходната агенция е стартирала 989 ревизии и 1953 проверки на тази икономическа дейност. В резултат на приключилите през годината 842 ревизии са разкрити допълнително данъчни и осигурителни задължения за над 22.618 млн. лева. Други 4.5 млн. лв. са платени доброволно с корекции в данъчните декларации вследствие на проверките, предава lupa.bg.
Това става ясно от отчета на НАП за дейността й през миналата година.
Информация кой какви доходи от продажби в интернет е реализирал, приходната агенция получава от куриерските фирми на базата на изпратени пощенски пратки с наложен платеж. Именно тези суми НАП посочва в предварително попълнените данъчни декларации, достъп до които имат само данъкоплатците с ПИК. Ако става въпрос за продажба на лично имущество и вещи, закупени за лично ползване, то получените доходи са необлагаеми и трябва да бъдат изтрити от електронния данъчен формуляр.
При миналогодишната данъчна кампания 9 266 физически лица са потвърдили доходите от продажби в интернет в предварително попълнените данъчни декларации. Общата сума на декларираната данъчна основа е в размер на 27.763 млн. лв., а размерът на данъка - 3.667 млн. лв.
Приходната агенция е провела три телефонни кампании през 2023 г., като е прозвънила лицата, за които разполага с информация, че са извършвали търговска дейност в интернет, но реализираните доходи не са декларирани. В резултат на това 2 064 граждани са подали нови или коригиращи декларации, като обявили облагаем доход за малко над 18 млн. лв., а дължимият данък е 1.6 млн. лв. На тези, които не са се отзовали на поканата да подадат доброволно данъчни декларации, са възложени контролни производства.
Ако продавате стоки или услуги в интернет, трябва да знаете, че от гледна точка на данъчното законодателство, тази търговия не се различава съществено от това да продавате в стандартен магазин, посочват от НАП.
Данъкът върху доходите на физически лица от продажби в интернет е със ставка 15%, когато те действат като търговци - системно купуват стоки с цел да ги препродават. Начинът на облагане е като при едноличните търговци - не се облагат доходите от продажбата, а реализираната печалба. Освен това преди да се начисли налогът, тези търговци трябва да приспадат осигурителни вноски като самоосигуряващо се лице. Срокът за деклариране и окончателно плащане на данъка е до 30 юни на следващата година.
В останалите случаи данъкът е 10% върху общата годишна данъчна основа и за внасянето му е до 30 април на следващата година, когато се и декларират в Приложение 3 за доходи от друга стопанска дейност в данъчната декларация.
Закопчаха българин в Халкидики, издирван за присвояване на над 100 000 евро
efbet открива нова игрална зала и букмейкърски пункт в кв. Симеоново в София
Ето го тайното гадже на Симона Загорова: Певицата го показа на юбилея, но скри лицето му
Кой е българският капитан, спасил моряците от „Able“
Румъния разреши отстрела на близо 1000 мечки, президентът подписа спорния закон
Бургас стартира зелено – от климатичните идеи към реални действия
Републиканският шампион по кикбокс Васил Христов срещу Чарли The Bully Дайнес на MAX FIGHT 67
Шеф от НСО се закани, че ще убие жена си, арестуваха го
Краят на евтината работна ръка: Превръща ли се България в по-рискова за инвеститорите?
12 часа няма следа от моряците от потопения кораб „ALFA WATAN”, 18 са в неизвестност
Разследват човешка намеса след огромния пожар край Ивайловград
Турция стигна с 200 км/ч до българската граница: Истанбул вече е на час и половина от Капъкуле
