Вижте каква е минималната работна заплата в Гърция от вчера
Скочи до 830 евро
От 1 април влеза в сила новата минимална заплата в Гърция, която достига 830 евро бруто от 650 евро през 2019 г. Досега минималното възнаграждение беше 780 евро и за последен път беше увеличено миналия април.
Министърът на труда Домна Михайлиду подчерта, че както великденският бонус, така и обезщетението за отпуск ще се изчисляват на база новата минимална заплата. 13 категории обезщетения също са увеличени. Сред тях е обезщетението за безработица, което от 1 април възлиза на 510 евро, пише Труд.
Премиерът Мицотакис обеща минималната заплата да стигне 950 евро до 2027 г., когато изтича мандатът му, и да увеличи средната заплата с повече от 25% до 1500 евро, както и да увеличи доходите на пенсионерите, работили в публичния сектор.
Премиерът заяви, че вдигането на заплатите е предпочетена антикризисна мярка заради инфлацията, тъй като бюджетът няма възможност да изплати еднократна компенсация за хората с най-ниски доходи.
Икономиката на Гърция нарасна с 2% миналата година, като не можа да достигне прогнозата на правителството, но значително надвиши средния растеж в еврозоната от 0.4%. За тази година правителството е заложило растеж от 2.9%, разчитайки на туризма, инвестициите по плана за възстановяване и вътрешното търсене.
Какво се случва? Къванч Татлъту изчезна от социалните мрежи
„Галъп“: Йотова и Вълчев водят с 44,9%, Гюров и Кандев изостават с 20 пункта
Трагедия на пътя! Жена загина при челен удар между кола и микробус, четирима са ранени
Разследват схема за избягване на глоби в Синя зона с "такса спокойствие"
Костите на цар Самуил разкриват тежки заболявания и стара травма на лявата ръка
Световен шампион по кикбокс срещу претендент за световната титла MAX FIGHT 67
МВнР ще привика Митрофанова, ако се докаже, че атаката срещу корабите е руска
След провала с Криста Пайк: Тексас екзекутира 46-годишен мъж със смъртоносна инжекция
Български лекари ще могат да прегледат Ива Михайлова
Фотографи, модели се събират на есенна фото-разходка в Бургас
До 2 ноември се декларират дължими данъци за третото тримесечие на 2026 г.
