Бачийски: Бургас може да привлече до 40 млн. лева за летището в Равнец
Тези пари могат да се инвестират в инфраструктурата и така проектът да стартира, смята той
212.5 млн. лева за индустриални зони са предвидени в Плана за възстановяване и развитие. Крайният срок за кандидатстване пред Министерството на икономиката и растежа - 16 ноември наближава и може да бъде изпуснат, съобщава депутатът от СЕК Константин Байчийски.
„Срокът за кандидастване беше удължен благодарение и на личните ми усилия. Но и в първия случай, и сега аз нямам информация община Бургас да е кандидатствала за финансиране на индустриалната зона в Равнец. Стремяхме се срокът да бъде удължен до след местните избори, за да може да подадем искането за финансиране, ако имаше промяна в местната власт, но това за мое съжаление не се случи. Ако общинската администрация подаде навреме документацията за старото военно летище, може да получи до 40 млн. лева, които да инвестира в изграждане на инфраструктура и да стартира проекта. Не бива да се пропуска този уникален шанс, за който кандидатстват десетки общини в страната“, коментира Константин Бачийски.
Той смята, че градът може да получи пари по Плана за възстановяване, с които да превърне старото военно летище в място, което ще създава работни места и ще носи дългогодишно приходи на Бургас.
„През изминалите четири години така и не се отделиха 180 000 лв. от общинския бюджет, които да бъдат инвестирани в поставянето на ограда около бившата авиобаза. Оградата е едно от условията, за да стартира лицензирането на летището. Аз с лични средства наех фирма, която да изготви документацията за лицензирането, въпреки че проектът е общински и сега единственото условие, което трябва да се изпълни, e изграждането на тази ограда“, допълва той.
През последните две години Константин Бачийски се обяви срещу два проекта, които искаха изграждане на соларни паркове на летище Равнец. През март 2022 година „Бургас Хайдръджън“ ЕАД поиска да купи 2000 дка за изграждане на фотоволтаичен парк. Планираната първоначална инвестиция бе 130 млн. лева и откриването на 40 работни места. Година по-късно „Виртус Инвестмънт“ АД също поиска да изгради соларен парк за производство на зелен водород за общо 200 работни места, но проекта на Бачийски предвижда създаване до 8000 работни места.
„Тези зелени заводи за мен са смокинов лист, с който си прикриват намеренията да се строят в Равнец соларни паркове. Такива могат да се правят навсякъде, докато летището в Равнец е само едно“, каза и в първия, и във втория случай Бачийски и предложи инвеститорите да купят общински терени край складовата база „Деспред“ или стария държавен военен полигон до Банево.
„Унищожаване на летателните способности на пистите ще лиши Равнец от най-голямото му предимство - възможността да има летище за обслужване на карго полети, което да бъде най-ценния актив на бъдещата индустриална зона със статут на свободна безмитна зона с капацитет от 8000 работни места“, казва Бачийски.
Той е убеден, че изграждането на соларни паркове тук ще облагодетелства само един инвеститор, а неговата идея е добавената стойност да бъде получавана от 8000 семейства.
„Това бе единствената причина, заради която се кандидатирах за кмет – да променя сегашната икономическа политика на Община Бургас и да наложа моите възгледи. Въпреки резултата не се отказвам и ще продължа да се боря за реализирането на моя план за съживяване на Бургас “, коментира Константин Бачийски.
Живот след смъртта: Жена видя Рая, срещна загубеното си дете и се върна да разкаже
Русе грее с 900 метра празнична светлина и нова коледна магия
Лекари без договор, пациенти без сигурност – защо бюджетът за 2026 е решаващ
Открит опасен микроорганизъм в мляко за кърмачета, изтеглят партиди от пазара
Властта се срива, Радев излиза напред
Откраднаха коледна елха от района пред училище в Радомир
Протест в Смолян срещу фотоволтаична централа: Жителите се опасяват за домовете и гората
Как евтините китайски дрехи заляха Европа
Въпросът остава: Кои са били хората, стреляли по деца в Сараево, като на сафари?
Тези хора да забравят за джинджифил, въпреки че се води суперхрана
Нова горивна схема затяга коланите: Бензинът в Иран вече не е даденост
Всички правим тази грешка: Тези ястия, стават по-здравословни, но чак на следващия ден
