×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Георги Илиев отново ще е кмет на "Слатина", в "Искър" ще има балотаж
  • Димитър Маринов ще снима филм със Скарлет Йохансон
  • Шефът на Renault подаде оставка
  • Печки, перални и хладилници поскъпват с до 1000%
  • МВР се събира на национално съвещание
  • Над 50 хил. десетокласници се явяват на НВО по математика
  • В Източните Родопи се родиха три нови зубърчета
  • Официално: Стартират разговорите между Филипов и Зингаревич за ПФК Ботев
  • Смърт на пътя затапи движението на важен участък на магистрала Струма
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Обсъждат специални шофьорски книжки за джипове и коли на ток


02 Октомври 2023, Понеделник, 18:40 ч.
Автор: Флагман.бг

Друг основен момент в непрекъснатото нарастване на теглото на автомобилите се отнася до ограниченията, наложени от шофьорската книжка

Ако Европа въведе нови специални шофьорски книжки за джипове, то такива трябва да се изискват и за по-голямата част от електрическите автомобили. Френската евродепутатка Карима Дели, която е и председател на транспортната комисия към Европарламента, разбуни шофьорските духове с внасянето на предложение за въвеждане на специален лиценз В+ за водачите на големи автомобили, тежащи над 1800 кг. Това автоматично означава, че в “тежката” категория ще попаднат и поне 2/3 от колите на ток, обобщи "24 часа".

Една кола днес тежи средно 1,4 тона. Чисто електрическите превозни средства, от друга страна, тежат средно 1,9 тона, като само батерията може да достигне до 750 килограма.

Според депутатката от една от водещите “зелени” партии големите SUV модели не само консумират повече гориво, но и заемат повече място. Сблъсъкът със SUV също би довел до много по-тежки наранявания, отколкото при по-леките автомобили. Всичко това може да се прочете в проектодоклада на Дели. Тя ръководи Европейския парламент по реформата на правилата на ЕС за шофьорските книжки. Миналата пролет Европейската комисия представи предложение за модернизиране на директивата за европейската шофьорска книжка. Сега зависи от Европейския парламент и от държавите - членки на ЕС, да договорят окончателните европейски правила, пише "24 часа".

Според французойката шофьорска книжка B, която в момента се изисква за управление на леки и лекотоварни автомобили, не е съвсем подходяща за най-тежките леки коли. Вместо това зелената депутатка иска да се въведе шофьорска книжка B+ за леки и лекотоварни автомобили с тегло над 1800 кила. Шофьорите обаче ще могат да я получат само след двегодишен изпитателен срок с нормална шофьорска книжка B.

Минималната възраст за получаване на шофьорска книжка за SUV трябва да бъде 21 години според нейното предложение.

Това означава, че шофьорите на популярни тежки джипове като Audi Q7, Volvo XC90, Mercedes G-Class или BMW X5 ще трябва да имат адаптирана шофьорска книжка. Но тъй като предложението не се отнася до конкретна форма на конструкцията на автомобила, а засяга само теглото, по-голямата част от водачите на електрически автомобили също ще трябва да се сдобият с тази специална шофьорска книжка. Ограничението от 1,8 тона изключва само електромобилите от по-малкия сегмент.

Представителката на партията Europe Ecologie Les Verts не спира дотук. Предлага се също така максимална скорост от 90 км/ч за начинаещи шофьори и книжка с точки за целия ЕС. Освен това шофирането със скорост над 130 км/ч да бъде забранено навсякъде в Европа. Възможните допълнителни мерки ще бъдат в допълнение към предварително обявените промени за шофьорските книжки в ЕС.

Въпреки че повече от половината от всички нови автомобили, продадени в Европейския съюз, са SUV, тези модели са обект на критики от известно време. Критиците често ги смятат за антисоциални коли, които поради допълнителното си тегло и височина гарантират, че в случай на катастрофа жертвите обикновено седят в другите коли. Освен това SUV колите не са добре дошли в много градове поради техния размер и тегло и защото биха били по-опасни за уязвимите участници в движението, като например велосипедистите.

През следващите седмици в ЕП ще се обсъдят и други идеи за реформа на шофьорските книжки, като например книжките на шофьорите над 60-годишна възраст да се подновяват на всеки 7 г., а не на десет. Законодателният процес все още е в начален стадий и едва ли всички предложения за забрани и останалите идеи ще останат в законопроекта.

През годините автомобилите все повече се “тъпчат” с технологии, като се започне от инфоразвлекателната система и се стигне до множество системи за активна и пасивна безопасност. Всички тези модерни и донякъде полезни джаджи доведоха до увеличаване на размера и теглото на съвременните автомобили.

Mercedes 190 от 1982 г., предшественик на сегашната C-класа с 4,42 метра дължина, е с тегло, в зависимост от нивото на оборудване, между 1080 и 1300 кг. 41 години по-късно сегашният Mercedes C-Class достига 4,75 метра дължина и в plug-in версията тежи повече от 2 тона. Повече от първата S-класа, която се доближаваше до тези 2 тона.

Увеличаването на теглото на автомобилите е проблем, който засяга други, още по-важни въпроси като безопасността и шофьорските книжки.

Колкото по-голямо е теглото на автомобила, толкова по-голяма е силата, необходима за спирането му. Елементарна физика. Така че по-тежките автомобили, изискват по-мощни спирачни системи. Но това не е всичко. Всъщност в случай на злополука с увеличаването на теглото и рисковете за пътниците във всички други участващи превозни средства могат да се увеличат.

Именно поради тази причина в доклада за тестовете, извършени през 2022 г., Euro NCAP (европейският орган по безопасност) официално предупреди за проблемите за увеличаването на теглото на новите автомобили, с допълнение от сравнителна таблица между превозните средства, тествани в двугодишен период 2010-2012 г. и 2020- 2022 г.

Почти 100 кг отгоре е теглото само за 10 години за компактните автомобили, повече от 200 за автомобили от D сегмента (като Alfa Romeo Giulia, BMW Серия 3 и т.н.) и повече от 130 за малките SUV модели. При електрическите автомобили средното тегло е над 2 тона за по-високите сегменти, като батериите играят основна роля в това непрекъснато увеличаване на масата.

И ако всички тези килограми, носени наоколо, не влияят на безопасността на пътниците, те имат значение в случай на сблъсък. Опитайте се да си представите джип с тегло над 2 тона, който се сблъсква с малък, тежащ около 1400 кг.

Поради тази причина Euro NCAP подчертава необходимостта от приемане на адекватни структури за поглъщане на удари заедно с все по-ефективни системи за подпомагане на водача, за защита не само на други превозни средства, но и на велосипедисти и пешеходци.

Друг основен момент в непрекъснатото нарастване на теглото на автомобилите се отнася до ограниченията, наложени от шофьорската книжка. Всъщност в момента тези, които имат книжка B, могат да управляват автомобили с маса не повече от 3,5 тона. Все още сме далече от тази граница, но както беше подчертано преди време от Bentley, при тези темпове в бъдеще B лицензът може вече да не е достатъчен.

За да подкрепи своята теория, английската компания произведе дългата версия на своя луксозен джип Bentayga с 2514 кг брутно тегло и увеличаващо се до 3280 кг. при версията с електрическа батерия.

Със сигурност, ако тази тенденция се запази до 2035 г., когато новите автомобили в Европа ще трябва да бъдат само електрически, може да се окаже, че за някои луксозни модели ще трябва професионална книжка за товарни ванове заради високото им тегло.


В категории: Животът


9
Коментара
Показа безкрайни крака
Показа безкрайни крака 16/06/2025, Понеделник 21:57 0
Стегна куфарите за Гърция
Стегна куфарите за Гърция 16/06/2025, Понеделник 21:40 3
Закъса много
Закъса много 16/06/2025, Понеделник 21:20 0
Показа се с лъскаво Ферари и...
Показа се с лъскаво Ферари и... 16/06/2025, Понеделник 20:33 10
Сполетя го голям ужас
Сполетя го голям ужас 16/06/2025, Понеделник 20:00 0
Флагман.БГ Направи разтърсваща изповед Направи разтърсваща изповед 16/06/2025, Понеделник 19:40 3
Див екшън в голям роден град
Див екшън в голям роден град 16/06/2025, Понеделник 19:24 0
Флагман.БГ Кара кола за 500 бона Кара кола за 500 бона 16/06/2025, Понеделник 19:00 14
Заляха я с критики
Заляха я с критики 16/06/2025, Понеделник 18:40 3
9
Коментара по темата
9.
илко
04.10.2023 08:41:43
0
0
големците се чудят какво ново да измислят това е много много тъпо и няма никакъв смисъл от това. да обърнат повече и да търсят тези с купените книжки теса много от тях има много птп та
8.
Герчо
03.10.2023 22:15:31
0
1
Сега нашитедупедавци ще се опитат да изпъкнат като изпълнен памперс. Настимирчо Ананиев ще вземе да измисли още някоя тъпотия в духа на еврогейщината. За да ги изпревари! Глейте само кво се задава!
7.
Петров
03.10.2023 20:44:28
0
2
А защо не приемат и закона да отпаднат дипломите за кандидат шофьори както е на всякаде в Европа
6.
шУфИОр
03.10.2023 19:25:26
0
2
Поредната еврогейска тъпотия! И нашите дупедавци подлагат веднага задните си части, без дори инструмента да се е показал!
5.
Мнкллл
03.10.2023 12:51:33
1
4
Може би предполагам пак ,ЕС се намесва в държавите членки ААА що
4.
Значи
03.10.2023 08:48:39
0
6
Достатъчно е човек да прочете името на въпросната проектовносителка : "Френската евродепутатка Карима Дели"...евродепутатка от африкански произход...
В кат. B си пише,че: "Водачът има право да управлява МПС с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 кг и броят на местата за сядане без мястото на водача не надвишава 8. Към тях може да се прикачва ремарке, чиято допустима максимална маса не надвишава 750 кг. Водачът има право да управлява и МПС от категория "АМ".!
3.
До 2
03.10.2023 07:28:58
0
5
По-скоро еврогейски..
2.
Рачо
03.10.2023 07:27:36
0
3
Европейски ценности,сър ...
1.
Минчо
02.10.2023 19:05:54
4
20
Очаквам скоро да ми казват как правилно да ходя в клозета и как да си трия гъзо след това, което да е в синхрон в природата и с минимален въглероден отпечатък.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Ограничават движението по магистрала „Тракия“ към Бургас, шофьорите да внимават! Ограничават движението по магистрала „Тракия“ към Бургас, шофьорите да внимават! От АПИ предупреждават, че ще се ремонтира надлеза над жп линията за София Показа се с лъскаво Ферари и... Показа се с лъскаво Ферари и... Размаха среден пръст Голямо джакузи с минерална вода ще има в Дома за възрастни край Ветрен, строят го до гората Голямо джакузи с минерална вода ще има в Дома за възрастни край Ветрен, строят го до гората Ще има и допълнителни услуги, за да може в максимална степен да се възползват от екстрите, които безплатно Община Бургас ще им осигури, каза градоначалникът Направи разтърсваща изповед Направи разтърсваща изповед Прея е имала тежко детство "Черноморец" ще домакинства извън Бургас "Черноморец" ще домакинства извън Бургас Преговорите за "Лазур" не са се увенчали с успех Див екшън в голям роден град Див екшън в голям роден град Охранители на дискотека пребиха трима мъже в Русе Ваня Григорова разкри защо напусна групата на БСП, привиждат й се канибали Ваня Григорова разкри защо напусна групата на БСП, привиждат й се канибали Социалистите сами умират и без да правя нова партия, каза тя Кара кола за 500 бона Кара кола за 500 бона Тони Стораро е любител на бързите автомобили Слънчев бряг дава старт на Лято 2025 Слънчев бряг дава старт на Лято 2025 Очаква се да затвърди позицията си на водеща европейска парти дестинация Министър Жечо Станков в Люксембург: Сигурната и достъпна енергия за хората и индустрията остава наш приоритет Министър Жечо Станков в Люксембург: Сигурната и достъпна енергия за хората и индустрията остава наш приоритет Пред колегите си eнергийният министър подчерта важността на баланса между стратегическите цели на ЕС в областта на декарбонизацията и нуждата от сигурни и предвидими доставки на конкурентни цени
Иран ще удря нефтени рафинерии и ядрени обекти на Израел, зове хората да бягат от  Тел Авив Иран ще удря нефтени рафинерии и ядрени обекти на Израел, зове хората да бягат от Тел Авив Израелска атака прекъсна живото предаване на иранската държавна телевизия, а САЩ изпрати три самолетоносача да спасяват съюзниците им от мъстта на Техеран Показа безкрайни крака Показа безкрайни крака Шейк е фина жена Стегна куфарите за Гърция Стегна куфарите за Гърция Сафарова отиде на остров Миконос Закъса много Закъса много Макар и милионер, Джъстин Бийбър не се радва на безоблачни дни Двойка на обща възраст над 200 години се радва на първа рожба Двойка на обща възраст над 200 години се радва на първа рожба Родителите са костенурки Синът й се размина на косъм от смъртта Синът й се размина на косъм от смъртта Твърди се, че мъжът има сериозни проблеми с наркотиците Сполетя го голям ужас Сполетя го голям ужас Прегази симпатична животинка с болида си Заляха я с критики Заляха я с критики тговорът на Парис Джексън обаче не закъсня и е отвъд официалния изказ Ще реставрират знакова сграда в Поморие Ще реставрират знакова сграда в Поморие След преустройството, сградата на Стария съд ще се превърне в „Дом на културата и традициите“ и ще служи като културен център Самолет, прелитащ над България, се върна обратно заради бомбена заплаха Самолет, прелитащ над България, се върна обратно заради бомбена заплаха Полет LH752 е бил на път за Хайдарабад и се е върнал обратно, докато е прелитал над българското въздушно пространство
Никушор Дан, президент на Румъния Никушор Дан, президент на Румъния Единственият език, който Русия разбира, е този на силата Виц на деня Виц на деня - Тате, как се запознахте с мама?
- Язе тогава карах такси, а она немаше пари да си плати...
Виц на деня Виц на деня Редник подмазвач:
- Господин старшина, вие сте гений!
- Ти да не си по-хубав бе?! Два непоряда по служба...!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук За съжаление в Европа сме познати като разбойници, проститутки и рафинирани мошеници
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори