Темите на Конференцията по транспортна инфраструктура ще са ИИ, дигитализацията и рециклиране
Ще имаме гостуващи международни лектори от Италия, Македония, Румъния, Полша и Турция
Д-р инж. Христо Грозданов е главен асистент към катедра „Пътища и транспортни съоръжения“ в УАСГ. Той е управител и на Института по транспортно строителство и инфраструктура - един от съорганизаторите на Националната конференция по транспортна инфраструктура с международно участие. Форумът ще се проведе в началото на октомври в Несебър
-Д-р Грозданов, каква ще е темата на новото издание на Националната конференция по транспортна инфраструктура?
- Основните направления на Конференцията през тази година са – Стратегическа инфраструктура, Изкуствен интелект и дигитализация, норми и рециклирани материали. За първи път тази година имаме и изцяло научен сборник с доклади от Конференцията, който е индексиран в най-известната световна платформа – Web of science. Получихме 27 доклада, което считаме за много голям успех и се радваме, че науката се развива. Нашата работа е да намерим подходящия път, по който да приложим научното знание в практиката.
- Ще има ли международни лектори, от кои страни ще са и какви доклади ще представят?
- Традиционно имаме много международни лектори, към момента имаме потвърждение от Италия, Македония, Румъния, Полша, Турция. Всеки от тях ще говори на различна тема, колегата от Турция ще бъде в научната ни сесия и ще говори за нормативната осигуреност при изграждане на високи насипи в земетръсни райони, знаете че Турция страда много от земетресения и смятаме, че техния опит ще ни е от полза. Имаме и лектори, които ще споделят опит в пътната безопасност, тунелното строителство, стратегическата свързаност и други.
- Провеждате 16-ото издание на този форум. Какъв е анализа Ви до този момент за конференцията.
- Да, 16 години без прекъсване. Ние сме горди с него и виждаме резултатите, не един път благодарение на Конференцията е имало законодателни и нормативни промени, за първи път на нашата Конференцията се говори за липсващите връзки по направление север-юг, като тогава дадохме и конкретни решения, сега виждаме че всеки говори за тях и се надяваме да започнем да ги реализираме. Новите технологии също намират приложение след представянето им на Конференцията.
- Подобни конференции ли са пътят, за да се събере на едно място науката, бизнеса, изпълнителната и законодателната власт?
- Категорично. Нашата основна цел е да създадем връзка бизнес – наука, администрация. Ние гледаме на науката като необходимото звено, което да покрие нуждите на обществото и бизнеса. Виждате че не винаги обществото е доволно от построеното в транспортната инфраструктура, мисля че точно науката може да подобри процеса на комуникация, така че нуждите на обществото и бизнеса да бъдат удовлетворени.
- Забелязва се ръст на научните доклади. На какво се дължи?
- Както казах имаме 27 научни доклада. Когато планирахме се надявахме да имаме 10, оказа се че има голяма нужда от подобно научна сесия. Поради това променихме първоначалната ни концепция и вместо една ще имаме две научни сесии. Първата ще покрие по-голям спектър от проектиране, през нови технологии до управление и финансиране, втората е по-специализирана - свлачища в транспортната инфраструктура, организирана в партньорство с Българско дружество по земна механика и геотехническо инженерство (БДЗМГИ). Целта ни е да покажем българските и световни научни постижения и да потърсим път за прилагането им в практиката.

Софийският градски съд прекрати делото срещу Благомир Коцев и го прати на ВКС
ЕС надмина очакванията: Икономиката ускорява през 2025 г., въпреки глобалния хаос
Миска на Слави Трифонов от Бургас очаква бебе
Шофьорът, който бяга 100 км от полицията във Варна, има 13 акта и 21 фиша
Джордж Клуни изплаши феновете си: И той ли се разболява от деменция
4 зодии с шанс да променят съдбата си през декември 2025 г.
АПИ търси фирма за ремонт на тунела "Траянови врата" за 79 млн. лв.
Софийският градски съд прекрати делото срещу Благомир Коцев
Халваджиян, Иван и Андрей направиха нова медия
