Строителството на жп линията до летището в Бургас може да започне през юли 2025 г.
Това става ясно от отговор на транспортния министър по реда на парламентарния контрол
Строителството на жп връзката от гарата до летището в Бургас може да започне през юли 2025 г. Това е очакването на Министерството на транспорта.
Темата е повдигната от бургаския депутат от ПП-ДБ Димитър Найденов по реда на парламентарния контрол. Народният представител е задал въпрос на служебния вицепремиер и министър на транспорта Христо Алексиев.
Дейностите по подготовката за реализиране на строителството се очаква да бъдат приключени и разплатени до края на 2024 г., какъвто е и срокът за допустимост на разходите по Механизма за свързване на Европа, според отговора на министъра от началото на май.
Следващият етап от проекта, свързан с изпълнение на дейностите по изграждане на връзката, е включен в Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. и предстои кандидатстване за финансиране по приоритет 4 „Интермодалност в градска среда“ от програмата. Поради необходимостта от издаване на положително становище по доклада за Оценка на въздействието върху околната среда от компетентния орган и от приключване на отчуждителните процедури, строителството на връзката може да започне през м. юли 2025 г.
Броят и видът на подвижния състав, с който ще се обслужва железопътната връзка между железопътна гара Бургас и летище Бургас, ще бъде определен на следващ етап, като ще бъдат взети предвид всички необходими условия за осигуряване на сигурност и комфорт на предоставяната услуга, посочва още Христо Алексиев.
Revolut закрива левовите сметки: автоматична конверсия в евро от 17 декември 2025 г.
На 17 декември почитаме Свети пророк Даниил - покровител на вярата, дома и благоденствието
Мъгливи сутрини и слънчеви следобеди: Температурите тръгват нагоре до уикенда
Гъсти мъгли, заледени пътища и ограничения по магистралите в навечерието на празниците
МВР предотврати имотна измама за стотици хиляди лева в "Малинова долина"
"Форбс": Илон Мъск е първият човек с нетно богатство от над 600 млрд. долара
Коледната украса крие сериозни рискове за домашните любимци, предупреждават ветеринари
След еврото: Цените на жилищата у нас ще скочат с до 10% още през 2026 година
Пламен Константинов остава в Локомотив Новосибирск до 2028 година
България и още 7 страни обявиха Русия за най-голямата заплаха за сигурността в Европа
Изискана рецепта с яйца и хайвер
Пиян поляк намушка българка след скандал в апартамент в Германия

за един кондуктор питам
Проблема е че у нас железниците 100 години назад и този траспорт е най бавният и малко предпочитан. Обществен ефект няма да има даже ще е отрицателен от сътворените прелези на които ще трябва да се чака. Цялата работа е ясна защо се прави и то е само усвояването.
Вижте входа за Меден Рудник следобеда в час пик. Колоните в двете ленти, които се гъчат в една. Елементарно и ефтино е да се разшири малко пътя и да няма конфликт с лентите за Созопол.
Направиха обхода през Крайезерна от КАТ, обаче пак недомислица. Двете ленти се свиват в една на канала на Вая и пак тапа. Да не говорим, че го пусната 2017 и вече дясната лента е тотал.
Новият път от Джъмбо за Сарафово поредната идиотия. Тези от Бургас се свиват в една лента и пак тежки тапи. Елементарно е да се пусне още една лента. Индустриалният парк. Огромни тревясали и буренясали тротоари и градинки с по 20см почва изсипана върху чакъла със изискване за 60 до 80 % застрояване от инвеститорите и няма къде да спрат работниците. А зоната е наполовина заета с фирми. Не ми се мисли като тръгне всичко.
Имам чуството, че или са тотално некадърни в общината или нарочно го правят за да тормозят и гонят населението от така или иначе умиращият град.
Пак кражда хаха 3 месеца сезон . Тоя влак ще върви празен .
ЗА ГРАБЕЖ,ИЗМАМА И ДАЛАВЕРА
МАМИЦАТА ВИ БОКЛУЦИ МАФИОТСКИ
Ха да видим колко години ще се строи.
Че и този проект!