Италия строи мост за 5 млрд. евро до Сицилия
Транспортното съоръжение между Калабрия и острова ще е дълго 2988 м
Италианското правителство реши да бъде построен бленувания от поколения жители на Апенините мост над Месинския пролив. Той ще свързва континенталната част на страната с остров Сицилия и одобреният проект предвижда да бъде дълъг 2988 м.
Съоръжението ще бъде на две нива, като на долното ще има двойна ЖП-линия, а върху горното ще се разпростира автомагистрала с широчина 7,30 м и четири платна. Мостът ще се проточи на 50 м над морето и под него ще могат да минават всякакви плавателни съдове. Ще го крепят над пролива четири стоманени въжета с диаметър 1,24 м и дължина 5300 м, като те ще бъдат опънати на четири пилона с обща височина 399 м, 70 от които под водата. Според предварителните сметки съоръжението би трябвало да струва между 4 и 5 млрд. евро.
Идеята за мост, който да свързва континента със Сицилия, е стара почти колкото света и над нея са умували не един и двама римски императори. През XIX-ти век по идеята са се палили обединителите на Италия крал Виктор Емануил Втори и Джузепе Гарибалди, не й е бил чужд и фашисткият водач на страната Бенито Мусолини. Но италианските държавници се замислят сериозно по въпроса през 1981 г., когато е основана нарочна строителна компания, съществуваща и до днес.
Като през годините за проучвания, проекти, заплати на 52-ма души персонал и предприемани на няколко пъти ликвидации тя е похарчила над 300 млн. евро пари на данъкоплатците, без да бъде направена и първа копка на моста. Но в стартирането на неговото строителство в най-скоро време е убеден вицепремиерът и министър на инфраструктурата Матео Салвини, който сред ръководителите на страната е най-големият фен на съоръжението.
Украински войници превърнаха BMW 7-Series в мобилна ракетна установка
Лионел Меси получи часовник за 1,1 милиона долара
Грешката, която качва разхода на гориво през зимата с до 2 литра на 100 км
Четвърти цвят на светофара: бъдещето на трафика с автономни коли
ЕК отстъпва от забраната на ДВГ, но с нови условия, които може да убият автомобилната индустрия
Празниците насаме: как да превърнем самотата в грижа за себе си
2026: Годината, в която Близнаци, Везни и Водолей спират да отлагат съдбата си
Предсрочните избори (не)избежни – 22 март или 5 април са най-вероятните дати
2025: Рекордна година за златото - поскъпване, търсене и интерес от българските инвеститори
Мария Цънцарова не е освободена от работа
РИОСВ потвърди: Производството на „Кроношпан“ е в екологичните норми
Игнажден чука на вратата: Вярвания, ритуали и как да посрещнем късмета

У нас щеше да го направим за 20