Проучване: Допустима е употребата само на две питиета седмично
Драстичната промяна в указанията - от почти две питиета на ден до две на седмица - е резултат от по-добри изследвания с течение на времето
С поред новите национални препоръки в Канада "сухият януари" трябва да бъде през цялата година, като единственият подход, който не крие рискове е нулевият прием на алкохол.
Ако все пак трябва да пиете, в подкрепените от правителството насоки се счита, че най-много две питиета седмично са с нисък риск.
Препоръката е много по-неблагоприятна от предишната, публикувана през 2011 г, когато се допускаха максимум 10 питиета седмично за жените и 15 питиета за мъжете.
В новия доклад, финансиран от Health Canada, се предлага също така да се поставят задължителни предупредителни етикети на всички алкохолни напитки.
"Основното послание на тези нови насоки е, че всяко количество алкохол не е полезно за вашето здраве", казва Ерин Хобин, старши научен сътрудник в отдела за обществено здраве в Онтарио и член на експертната група, разработила насоките. "И ако пиете по-малко е по-добре."
В доклада от близо 90 страници, изготвен от Канадския център за употреба на вещества и пристрастяване (CCSA), подробно се описват различни рискове за здравето, свързани с това, което досега се считаше за ниска консумация на алкохол, предава vesti.bg.
Според CCSA повече от две стандартни питиета седмично води до увеличаване на негативните последици, включително рак на гърдата и дебелото черво.
Това може да се окаже грубо събуждане за около 80% от възрастните канадци, които пият.
"Новите насоки може би са малко шокиращи", казва д-р Хобин. "Мисля, че това е много нова информация за обществеността, че при три стандартни питиета седмично рискът от рак се увеличава с 15 % и се увеличава допълнително с всяко следващо питие. Три стандартни питиета седмично за повечето канадци не биха се считали за голямо количество алкохол", добави тя.
Канадските експерти казват, че драстичната промяна в указанията - от почти две питиета на ден до две на седмица - е резултат от по-добри изследвания с течение на времето.
"Данните във всички области се подобряват по отношение на това как и какво измерваме", казва Джейкъб Шели, професор по здравеопазване и право в Западния университет.
Новите препоръки поставят страната в неравностойно положение с няколко други западни държави. Националните насоки на Австралия, публикувани през 2020 г., препоръчват максимум 10 стандартни напитки седмично. Франция предлага същото.
САЩ препоръчват не повече от две питиета на ден за мъжете и едно за жените, докато Обединеното кралство предлага не повече от шест чаши вино или халба бира - на седмица.
Канада обаче не е сред отличниците. От 2015 г. Съветът по здравеопазване на Нидерландия препоръчва на хората да се въздържат от алкохол напълно или да пият не повече от една стандартна напитка всеки ден.
Все още е отворен въпросът дали канадците - които обичат бирата си почти толкова, колкото хокея - ще бъдат убедени да пият по-малко заради тези указания.
4 евро за 4 лъжици кисело мляко в Созопол. Нормално ли е?
В петък след 12 часа София пуска три нови метростанции - метрото стига до Левски
Автобус блъсна майка и 3-годишния й син на пешеходна пътека в Свети Влас
Дунав продължава да изчезва при Русе
Украинец с 1,88 промила зад волана на БМВ Х5 в Слънчев бряг, остана без джип
Трагедия в Колумбия: Над 130 жертви след труса от 7,4, близо 190 души са в неизвестност
Брад Пит и немска овчарка в битка за оцеляване: Новият му филм идва през септември
Запален барутен заряд предизвикал взрива в „Емко“? Видяхме как един склад изчезна, каза кметът на Трявна
Внимание, шофьори: Ограничават движението по две магистрали заради подмяна на тол камери
Мистерия след взривовете в ЕМКО: Складът изгоря, разследват откъде е тръгнал огънят
Медицинска сестра от хоспис разкри как тялото подсказва, че краят на живота наближава
Дневен хороскоп за 11 август: Телците срещат сродни души, шанс и за Козирога
