Чай на закуска, зеленчуци на обяд и вино вечер пазят от деменция
Това се дължи на флавонолите, съдържащи се в тези продукти
Чай на закуска, шепа зеленчуци на обяд и чаша вино вечер предпазват от деменция, съобщава БТА като цитира Дейли мейл. Това се дължи на флавонолите, съдържащи се в тези продукти.
Учени от медицинския център „Ръш“ в Чикаго са наблюдавали 1000 души над 80 години в продължение на 7 години. Участниците са давали информация за храненето си и успоредно с това са попълвали когнитивни тестове. Никой от наблюдаваните пациенти не е бил с деменция. Общото между тях се е оказало храненето.
Средният прием на флавоноли е бил 10 мг на ден. Най-ниската консумация била в рамките на 5 мг – еквивалентът на малка купа листни зеленчуци или три-четири чаши чай.
Консумиращите кейл, боб, спанак, броколи и чай имат най-ниските нива на когнитивни нарушения. Но и тези, които обичат домати, ябълки, вино и портокали могат да избегнат риска от деменция.
Томас Холанд, който е сред авторите на проучването, каза: „Вълнуващо е да разберем, че диетата може да предотврати упадъка. Бих искал хората да разберат, че никога не е твърде рано или твърде късно да направят здравословни промени в начина си на живот.“
Според данните от 2016 г. 8,5 процента от хората над 65 години в САЩ страдат от когнитивни нарушения.
Ваканцията в Гърция удря нов рекорд: Бензинът на островите мина 2,50 евро
Стоян Колев отива на съд за екшъна на АМ "Тракия", кокаина и скандала в Съдебната палата
Проучване: Домати всеки ден са свързани с по-малко мазнини в черния дроб
Дават пари от ЕС за работа в малък град или село, плащат наем и транспорт за година
Камион удари мантинела на АМ Тракия и продължи, водачът светна за две дроги
Опасността край ЕМКО остава: Откриха три невзривени боеприпаса извън терена
Девет бомбени заплахи удариха София, сред мишените са NOVA, Сметната палата и детска градина
Изкуственият интелект носи милиарди долари печалба на имотния пазар
Извънредно! Делтапланер се обърна в Несебър, един загина, друг е в критично състояние (ОБНОВЕНА)
Средната заплата в България стигна рекордните 1444 евро, ИТ секторът води с 3079 евро
Плаж „Изток“ в Свети Влас е временно затворен за къпане със заповед на РЗИ-Бургас
Жена е с фрактура на черепа след удар на зебра в Бургас, блъсната е и 82-годишна в Слънчев бряг
