Важна промяната за старите коли в центъра на София
Първата нискоемисионна зона се очаква да заработи още в края на тази година
Въвеждат забрана за влизане на стари коли в центъра на София. Първата нискоемисионна зона се очаква да заработи още в края на тази година.
"Проектът за въвеждане на нискоемисионни зони е в две направления - по отношение на транспорта и по отношение на битовото отопление. Наредбата е качена на сайта на Столичната община за обществени консултации в продължение на един месец до 16 юли.
Всички заинтересовани могат да входират своите предложения относно тази наредба", заяви зам.-председателят на Комисията по екология към СОС Ани Стойкова в студиото на "България сутрин".
По думите ѝ основната цел на въвеждането на такива нискоемисионни зони е подобряване качеството на атмосферния въздух.
"Нискоемисионните зони следват своя ход във времето след като цяла година вече се провеждат техническите прегледи по новия начин. То беше необходимо, за да може Столичната община да започне да въвежда нискоемисионните зони по отношение на транспорта", допълни Ани Стойкова.
"Нискоемисионните зони и в двете направления ще бъдат организирани с етапност, а от друга страна има преходен период до 2025 година. По отношение на транспорта в проекта на наредбата се предлагат две зони за ниски емисии - голям и малък ринг.
Малкият ринг е карето затворено между булевардите "Сливница", "Опълченска", Патриарх Евтимий" и "Васил Левски". Големият ринг пак започва от "Сливница", но минава през "Петко Тодоров", посочи зам.-председателят на Комисията по екология към СОС.
Тя каза, че принципът е както за превишената скорост. Нарушителите се снимат и получават съответните санкции, установени със закона.
"От 1 декември тази година се въвежда забрана за преминаване на колите, които са в първа екологична група. Това са колите без еко стандарт в продължение на три месеца. От 2025 година се забранява преминаването на колите от втора екологична група, а от 2028 година - трета. За големия ринг забраните започват от 2025 година", уточни Стойкова.
И заключи, че независимо от двата ринга, ще могат да преминават колите на живущите в тях, както и колите на хората, които са с инвалидност.
"Тези изключения включват и колите със специален режим на действие, както и колите на обществения транспорт", допълни Ани Стойкова.
Кейт Мидълтън с неочакван ход
Защо Епъл умишлено премахна нощния режим от Айфон 17 Pro
Идват силни магнитни бури до часове
Напитката, която намалява кръвната захар и е супер за диабетици
Работодателят няма право да ви откаже допълнителен платен отпуск
Осъдиха онлайн казино да върне загуби на мъж, който е бил хазартно зависим
52-годишен мъж загина след удар в дърво на пътя София-Варна
КЗП започва масови проверки за цените на техническите прегледи - глобите стигат до 100 000 лв.
Как да се справим с истериите и свръхемоционалността при малки деца
Как изглежда толкова добре, а е на 79 години
Николета Лозанова все пак вдигна парти, докато свекърът ѝ Боби Михайлов умира
Когато съдът не даде справедлив… Майката, която сама уби мъчителя на детето си
