Важна промяната за старите коли в центъра на София
Първата нискоемисионна зона се очаква да заработи още в края на тази година
Въвеждат забрана за влизане на стари коли в центъра на София. Първата нискоемисионна зона се очаква да заработи още в края на тази година.
"Проектът за въвеждане на нискоемисионни зони е в две направления - по отношение на транспорта и по отношение на битовото отопление. Наредбата е качена на сайта на Столичната община за обществени консултации в продължение на един месец до 16 юли.
Всички заинтересовани могат да входират своите предложения относно тази наредба", заяви зам.-председателят на Комисията по екология към СОС Ани Стойкова в студиото на "България сутрин".
По думите ѝ основната цел на въвеждането на такива нискоемисионни зони е подобряване качеството на атмосферния въздух.
"Нискоемисионните зони следват своя ход във времето след като цяла година вече се провеждат техническите прегледи по новия начин. То беше необходимо, за да може Столичната община да започне да въвежда нискоемисионните зони по отношение на транспорта", допълни Ани Стойкова.
"Нискоемисионните зони и в двете направления ще бъдат организирани с етапност, а от друга страна има преходен период до 2025 година. По отношение на транспорта в проекта на наредбата се предлагат две зони за ниски емисии - голям и малък ринг.
Малкият ринг е карето затворено между булевардите "Сливница", "Опълченска", Патриарх Евтимий" и "Васил Левски". Големият ринг пак започва от "Сливница", но минава през "Петко Тодоров", посочи зам.-председателят на Комисията по екология към СОС.
Тя каза, че принципът е както за превишената скорост. Нарушителите се снимат и получават съответните санкции, установени със закона.
"От 1 декември тази година се въвежда забрана за преминаване на колите, които са в първа екологична група. Това са колите без еко стандарт в продължение на три месеца. От 2025 година се забранява преминаването на колите от втора екологична група, а от 2028 година - трета. За големия ринг забраните започват от 2025 година", уточни Стойкова.
И заключи, че независимо от двата ринга, ще могат да преминават колите на живущите в тях, както и колите на хората, които са с инвалидност.
"Тези изключения включват и колите със специален режим на действие, както и колите на обществения транспорт", допълни Ани Стойкова.
Кое е детето загубило живота си в атентата на гара Буново през 1985 г.
Тя бе най-личната мома в селото, но ето кой спечели сърцето й
AI очилата на Google ще помнят къде са ви ключовете
Революция на автопазара ще направи старите коли в ЕС много скъпи
Радев иска да ни изкара от ЕС и да ни направи част от Руската федерация, убеден е Росен Плевнелиев
В Сливен е страшно, има ураганен вятър
Коледно чудо във Вълтава: Стотици смелчаци се хвърлиха в ледените води на Прага
Монета от 2 евро може да струва 3000 евро: Ето коя е търсената рядкост
Печалбата от коледната лотария се превърна в кошмар: Мъж в Испания беше отвлечен и измъчван от свои приятели
Жена с рекордно голям бюст във Великобритания разказа за болките и обидите, с които живее всеки ден
52 дни кашлица без диагноза: 13-годишно дете в Турция се бори за живота си
Шефът, който сбъдна коледната мечта: Бонуси по над 440 000 долара за всеки служител
