Киев ни отряза, Варна няма да е транспортен хъб за украински стоки
Износът от Украйна минава през румънското пристанище Констанца
България не може да е транспортен хъб за украински стоки. Това обяви министърът на инфраструктурата на Украйна Александър Кубраков по време на изслушване в Комисията по транспорт и туризъм в Европейския парламент, пише Труд бг.
Кубраков беше попитан от българския евродепутат Петър Витанов как пристанище Варна може да помогне за възстановяване на веригата на доставки. Кубраков отговори, че засега това е невъзможно, защото черноморският ни порт не е свързан с железопътна линия.
Това е и причината украинският износ да се осъществява главно през румънското пристанище Констанца. От думите му стана ясно също така, че опцията стоки да се транспортират през България изобщо не е дневен ред и Украйна търси транспортни коридори през портовете на прибалтийските държави.
Думите на Кубраков пред евродепутатите са в пълен противовес на казаното преди седмици от премиера Кирил Петков.
След визитата си в Украйна, той обяви, че Варна ще стане транспортен хъб, през който ще минава износът на жито.
Оказва се обаче, че властта в Киев действа по съвсем други сценарии за възстановяване на доставките, а липсата на инфраструктура не включва България да има някаква роля в тях.
Освен за затруднените доставки украинския министър говори пред евродепутатите и за пораженията, които са нанесени на страната му към днешна дата.
Войната в Украйна продължава вече трети месец, а инфраструктурата на страната е 70% унищожена.
Директните щети за инфраструктурата към днешна дата се изчисляват на 92 милиарда долара. 500 милиарда долара е загубата за цялата икономика.
Разрушени са напълно 7 летища, 1200 моста, 6000 километра пътища. Блокирани са всички пристанища на Черно и Азовско море, както и транспортът през река Днепър.
Евродепутатите се обединиха около мнението, че загубите не само за Украйна, но и за цяла Европа ще са огромни и войната трябва да приключи по най-бързия начин, защото континентът може да бъде застигнат от невиждана криза.
Асен Василев заплаши с нов протест, този път заради удължения бюджет
Разказ за доброто или как полицаи помогнаха на незрящо момче
Цените на петрола скачат след блокадата на Тръмп върху танкери от Венецуела
Кои са зодиите със силна интуиция
Млади художници от Бургас вдъхват образ поезията на Петя Дубарова
Гъста мъгла по „Тракия“, а видимостта е до 50 м в Старозагорско
Заподозреният за антисемитската атака в Сидни е обвинен в 59 престъпления
Ник Райнер може да получи смъртна присъда, убил е родителите си
Проектът за новия стадион на Левски е временно замразен поради липса на финансова гаранция от инвеститора
Жилищата в България удвоиха цената си за 10 години, но 86% живеят в собствено жилище
Васил Терзиев: Камерите в училищните тоалетни са недопустими, ще има пълно разследване

А инак за Киро си знаем, че е лъжец. Неслучайно името му е Киро Лъжата.
Някой който е ходил в Румъния знае ли че там нямат блиндирани врати по входове и ролетни щори по магазини и офиси откакто е демокрация.
Който не вярва да провери.Всички които искат да инвестират в бизнес в тази част на Европа отиват в Румъния така е било и така ще бъде и за напред.