Рибарите притеснени, мините от Украйна взривили бизнеса им
Ако се удари в борда, нямаме шанс да оцелеем, споделя Емил Милев от Варна
За нас реално бизнесът приключи. Това казаха пред Нова телевизия рибари от Варна.
Те споделят, че и друг път са намирали боеприпаси, но досега винаги са били стари.
Вчера бяха получени сигнали за боеприпаси край нос Галата. След оглед на хеликоптер се оказа, че става въпрос за отпадъци. Не така стояха нещата в Турция и Румъния, където се наложи сапьори да обезвреждат мини, попаднали в акваториите им.
Сериозни притеснения от ситуацията изразиха рибари. Много кораби от снощи са се прибрали на пристанищата.
„Ако за големите кораби има шанс за живота на хората, при нас няма. Ако се удари в борда, нямаме шанс. Преди 10 дни не можеха да вземат решение. Всички казваха, че това е фалшива новина от Русия. Доказа се обаче, че е истина. Реална опасност съществува. Време е държавата да вземе адекватни решения за живота и сигурността на рибарите”, заяви Емил Милев.
„Никой не смее да отплава. Прибраха се корабите. Имахме колеги, които все още вярваха, че вестта за мините от Одеса, носени от морските течения, все още вярваха, че това е фалшива новина. Излязоха в морето. Снощи се прибраха след последните новини“, добави той.
По думите му колегите му и друг път са намирали боеприпаси в морето, но досега винаги са били стари.
„Има минни полети край Шабла и нос Галата. Почти не минава сезон, да не хванем стара мина. Това са стари мини, по дъното са. Но сега са нови мини, те плават по повърхността”, каза Милев.
„Нормално е да имаме притеснение, защото след такива информации се страхуваме. Нашият риболов е нощен. Как да се оглеждаме в тъмнината?“, попита един от рибарите.
„Никой не знае точния брой на тези мини. Едва ли през следващите няколко месеца те ще бъдат намерени и унищожени“, добавя той.
„Никой не знае на какво разстояние от мините сме в безопасност. Някои са контактни, а други – магнитни. За нас бизнесът приключи, защото няма човек, който да си рискува живота“, каза негов колега.
„Клечка кибрит“ на дует Paradox не гори, а пламти на върха на БНТ2
Кристиано Роналдо и разбитото Ferrari - инцидентът, който може да промени всичко
Мис Андреа „надебеляла“ за една нощ
Кой поръча Митко Маймуняка и защо убийството още не е разкрито
Цял регион е пред екокатастрофа, голям язовир е на път да пресъхне
Спортно училище „Юрий Гагарин“ отличи своите шампиони за 2025 г.
Вечеряйте между 17 и 19 ч. през зимата, за да сте здрави
Ромина скъса с русото: Вече е фатална брюнетка
Важна новина за тези, които планират да направят инвестиции в имоти
Общински съветник от СДС стана председател на БСП - Видин
Откриха паметник на Левски в Италия
Уникално представление отбелязва 100 години на Георги Парцалев

В трала като влезе калкан какво го правят?Пред Емине хората си пуснаха мрежите те дърпат върху тях трал.
Пред Румъния са 5 не 1 и са за акула,пред Калиакра са 2 и пускат мрежи а пред Емине са за цаца
И още (за все невярващите) - когато турските власти обезвредиха плаваща мина в Босфора, те ИЗРИЧНО не казаха УКРАИНСКА МИНА, а СТАРА СЪВЕТСКА МИНА. А ватенките притежават много повече от украинците СТАРИ СЪВЕТСКИ МИНИ. Да не би нашенските олигофрени-русофили да смятат, че турските военни не знаят какво говорят?
Постоянно им хвърлят бомби ватенките, пияните отрепки, те тръгнали пак да обвиняват Украйна за мини в Черно море.
Коста Копейкин да ходи да вади мините от морето , в Украйна няма да може да стъпи защото е персона нон грата, обвинен за руска агентура.
Израелски командоси са преплували 10 километра под вода в Червено море да прекъснат телекомуникации на арабите, Копейката дали притежава такива умения?
Смърт на Украйна!
Тези които ги нападнаха не затрашават нашите рибари с мини! Войната си е тяхна и никой от тези две воюващи държави няма право да застрашава български граждани и български бизнес! Нашите рибари са си платили лицензи за риболова и сега заради мини не могат да работят!
Заради мините не само риболова е застрашен, кораби няма да има в пристанищата ни с години. Разходка с корабче до света анастасия или до Отманлии, разходка с лодка няма да видим. А се надявахме на круизи и на редовен кораб Бургас -Истанбул
Имаш ли на представа какви загуби за държава и община са това, колко изгубени работни места, колко изгубен туризъм и бизнес?
до 5