Колко антитела трябва да имам, за да се сдобия със зелен сертификат
Ще е необходимо да имате 10 пъти над минималните референтни стойности
До два дни тестовете за антитела ще осигуряват зелен сертификат. Това стана ясно днес след извънредна пресконференция на здравния министър д-р Стойчо Кацаров. Десетски, а може би и стотици хиляди българи са преболедували безсимптомно или не са се регистрирали в системата, което в момента ги постави в неудобна ситуация.
От четвъртък обаче системата на Министерството на здравеопазването ще бъде надградена и ще издава сертификат за антитела, който ще е с валидност 90 дни, само за територията на България.
Проверка на Флагман.бг в медицинска лаборатория "ЛИНА" показа, че тестът за антитела струва 21 лева. Взема се кръвна проба, анализира се от специална машина - апарат LIAISON XL, с който лабораторията разполага.
Резултатът се измерва в международно признати единици – BAU/mL, които дават яснота дали организмът има защитни механизми срещу вируса. Приемат се само IgG показателите, които имат референтни минимални стойноти, под които тестът се води „отрицателен‘.
Такива към момента, според МЗ, са 15 BAU/mL. За да се води изследвалият се „сертифициран“ той или тя трябва да има 10 пъти над тези минимални референтни стойности – в случая 150 BAU/mL.
Какво се случва? Къванч Татлъту изчезна от социалните мрежи
„Галъп“: Йотова и Вълчев водят с 44,9%, Гюров и Кандев изостават с 20 пункта
Трагедия на пътя! Жена загина при челен удар между кола и микробус, четирима са ранени
Разследват схема за избягване на глоби в Синя зона с "такса спокойствие"
Костите на цар Самуил разкриват тежки заболявания и стара травма на лявата ръка
Световен шампион по кикбокс срещу претендент за световната титла MAX FIGHT 67
МВнР ще привика Митрофанова, ако се докаже, че атаката срещу корабите е руска
След провала с Криста Пайк: Тексас екзекутира 46-годишен мъж със смъртоносна инжекция
Български лекари ще могат да прегледат Ива Михайлова
Фотографи, модели се събират на есенна фото-разходка в Бургас
До 2 ноември се декларират дължими данъци за третото тримесечие на 2026 г.
