Имало едно време в училище… Излез на дъската!
Това беше безценен израз и начин на изпитване. Защото ни учеше как да стоим най-отпред. Пред всички. И пред себе си дори!
Излез на дъската!… Колкото и години да са минали от завършване на училище, споменът за този израз не избледнява. Всеки чува строго императивния тон, с който учителят изричаше тези думи при изпитване. Това означаваше – искаш-не искаш – да излезеш не където и да е, а най-ОТПРЕД! Пред целия клас, лице в лице с учителя… И не само – лице в лице с картата на България, с нейното минало, победи и поражения, градове и селца, планини и реки…Лице в лице с голата истина – знаеш ли, или не знаеш урока!…
Там – ОТПРЕД, всеки беше себе си – смел или страхлив, готов или неподготвен. И беше така, защото нямаше зад какво да се скрие, на какво да се опре, на какво да разчита, освен само и единствено на себе си. И на България! На онези малки червени стрелки, които показваха устрема на българските атаки „На нож!“ по картата. На онези кръстосани мечове, обозначаващи битките по бойните полета …Битки, в които някой е бил най-ОТПРЕД! Начело! Колкото и да е бил подготвен или неподготвен..
Ето защо „Излез на дъската!“ беше безценен израз и начин на изпитване. Защото ни учеше как да стоим най-отпред. Пред всички. И пред себе си дори!
Източник: socbg.com
Главен прокурор подаде оставка
Тежък разговор между Винисиус и боса на Реал
Баща и син, обвиняеми за трафик на жени, остават в ареста
Реал Мадрид се извини за огромен гаф
Почина член на легендарната група АББА
Млади лекари отново на протест
Преизбраха Петър Кънев за вицепрезидент на Парламентарната асамблея на Черноморското икономическо сътрудничество
Граждански арест в голям роден град
Китай с позиция относно войната, Си говори с Тръмп
42-годишен удари полицаи
19-годишна българка опита да се самоубие
Бербатов предизвиква възхищение в Леверкузен

Тест с множество опции е в повечето случаи фасулска работа, защото обикновено не е направен качествено - 2 от възможностите отпадат моментално, а и изборът между останалите 2 опции не е труден. Едно време в България нямаше такива тестове, но аз имах един учител по история в гимназията, който си ги правеше сам и бяха изключително трудни. Всички опции изглеждаха толкова подобни и се различаваха в такива нюанси, че нямаше начин да познаеш правилния отговор ако не си слушал в час с двете уши и ако не си прочел и последната запетайка в учебника! Имам чувството, че милият човек всъщност още тогава имаше представа за истинската история на човечеството, но естествено не можеше да я сподели и преподава... Едно нещо обаче можеше да направи и непрекъснато ни го набиваше в главите - че причините и поводът за войните са различни понятия! Опитваше се да ни накара да мислим!