Pfizer поиска разрешение в ЕС за ваксината им за деца от 5 до 11 години
От компаниите са предоставили проучване при повече от 2000 деца на възраст от 6 месеца до 11 години
Фармацевтичните компании Pfizer и BioNTech обявиха, че са поискали ваксината им срещу коронавирус да бъде лицензирана за деца на възраст от 5 до 11 години в целия Европейски съюз. Ако бъде разрешено, това ще бъде първата възможност за по-малки деца в Европа да бъдат имунизирани срещу Covid-19, уточнява АП.
В изявление Pfizer и BioNTech заявиха, че са предоставили данни на Европейската агенция по лекарствата, включително резултати от късен етап от проучване, тестващо тяхната ваксина срещу Covid-19 при повече от 2200 деца на възраст от шест месеца до 11 години, използвайки по-ниска доза отколкото това, което обикновено се дава на възрастните.
Компаниите заявиха, че тези резултати показват "силен имунен отговор" при децата и че ваксината също е безопасна.
Понастоящем няма ваксини срещу Covid-19, лицензирани за употреба при деца под 12 години в Европа или Северна Америка. Ваксините, направени от Pfizer-BioNTech и Moderna, са разрешени за деца над 12 години в ЕС.
По-рано този месец Pfizer и BioNTech поискаха от Американската администрация по храните и лекарствата да даде зелена светлина на ваксината им за деца на възраст от 5 до 11 години.
Самолетът на началника на генщаба на либийската армия се разби край Анкара
Как да избегнем семейни конфликти по време на празниците - съвети за хармония
Доброволци от Айтос зарадваха 100 пенсионери в нужда преди Коледа
Пациентите плащат двойно за жизненоважни медикаменти
Истината за отрязаното ухо на Ван Гог
Катя Илиева напуска телевизията на Слави Трифонов
В сезона на Козирога кой ще се радва на личен растеж
Ето защо обмяната на левове в евро става по-достъпна
Спазвайте тези традиции, за да осигурите щастие и късмет през новата година
Купувачите на имоти в София искат простор, а във Варна залагат на кварталите
Германия се опитва да изправи икономиката си, като същевременно укрепва отбраната
Близо 100 000 автомобила напуснаха София, а АМ „Тракия“ е най-натоварена
