Бой за личен лекар в Поморие, вият се дълги опашки за номера
Как ще вземат пари за услуга, за която не се знае дали ще я използваш, попита Йордан Добрев
Дълги опашки се вият всяка сутрин пред регистратурата в болницата в Поморие. Зрители на бТВ сигнализират, че се стигало дори до бой за номерче за преглед при личните лекари.
Само рано сутрин се раздават номерата за преглед в болницата независимо дали лекарите са на работа сутрин или следобед.
Пациенти разказаха, че таксата се плаща предварително за услуга, която още не е получена. Има възможност за връщане на парите, но според хората това не е правилно.
„От сряда се опитвам да си взема медицинско свидетелство, което става за пет минути, но три дена се редях на опашки за номер. Дадоха ми час за 13:15, а трябваше да дойда в 7:00 часа и да чакам половин час“, споделя Йордан Добрев.
„Плащам такса за потребител. Какво става, ако не дойда? Жената на регистратурата ми отговори, че можело да отида, за да ми върнат парите. Добре, но аз мога да мина при лекаря и после да отида при нея, за да си поискам дадените средства. Няма логика. Как ще вземат пари за услуга, за която не се знае дали ще я използваш?“, попита той.
"Това е само в Поморие! Трябва да станеш сутринта в 6:30, да чакаш отвън, в 7:30 ч. започва да работи регистратурата, за да си вземеш номерче, час. И ако докторът ти е следобед, значи, че сутринта трябва да чакаш, а тук е митинг, да си вземеш за следобед час… И който не може да върви, как да дойде сутринта, да си отидеш и пак да дойдеш?!“, коментира пациентка.
"Идвам за трети път. Два пъти чаках - от 7.30 и в 7:40 ми казаха, че номерата за д-р Димитров са свършили. Как може за 10 минути да свършат 20 номера? Или някой взема по 10 или от предния ден са… Има хора от 5:30 чакат", споделя Юлиана Бонева.
Според лекарите в болницата това е единственият начин да създаде ред сред пациентите.
"Те могат и от 4 часа да дойдат да чакат, регистратурата отваря в 7:30 и талоните за лекарите се раздават с часовете за посещение. Така сме решили да е организацията, защото много начини сме отработили, засега този е най-безболезненият", заяви управителят на АПМП "Здраве 2000" д-р Таня Петкова.
Според личния лекар д-р Милена Енева хаосът е създаден от самите пациенти.
"От 1. до 20. номер е струпването тук, между тях идват и нови номера, идват и хора без номера. Кой го създава хаоса, ако не пациентите? Ние ли? … По телефона не става, защото всички искат така и никой не идва тук. Хората от селата като дойдат, се сърдят, че поморийци са запазили вече номерата. Кажете по какъв начин, ще го направим!", зави д-р Милена Енева - личен лекар.
От сдружението на общопрактикуващите лекари в Бургас казаха, че е добра практика, за да не се струпват пациенти, но е нужна оптимизация.
„Трябва да се направи по-добра организация, за да може гражданите да получават по-добра услуга. Ще предложа на Общинския съвет обединяване на Медицинския център с болницата. Ако това не е възможно, ще си пуснем нашия диагностично-конултативен блок, за да може да помогнем на гражданите“, каза пък управителят на МБАЛ Поморие д-р Кирил Хинов.
Защо някои хора виждат "светлина в края на тунела", когато умират
Унгария ще съди ЕС заради руския газ
Голямо разочарование за Мъри Стоилов в Турция
УЕФА зарадва футболна България! Ще сме домакини на голям форум
Български шофьор реши да кара по тротоара
Екшън с морски дрон в Румъния
Знаете ли, че във Формула 1 влиза нов отбор? Пилотите му са познати лица, екипът се цели високо
Мистериозно устройство на пътя върши двойна работа
Европейският главен прокурор Лаура Кьовеши се срещна с Георги Георгиев
Шофьорите, пътуващи към Гърция могат да използват алтернативни трасета през пункт "Илинден"
Натали от "Ергенът": Събуди се, народе

Като си толкова ,,акъллия,, стани министър ,та да те видим и тебе каква ще я свършиш...
Щото е от такива Ганьовци сме на този хал.....
Опашки, чакане, малки прозорчета, сърдити лелки/сестри
В 21 век ни обслужват като в каменната ера
Не думай...