Кафето става опасно за хората над 40 г.
Изследване на група учени начело с Жули Карие, професор по психология в Университета в Монреал
След 40-годишна възраст избягвайте кафето, ако държите на здравето и съня. Това е изводът от канадско изследване. Особено трябва да внимават хората, които работят през нощта. Изследване на група учени начело с Жули Карие, професор по психология в Университета в Монреал, показва, че ефектът на основната съставка на кафето – кофеина, да пречи на съня се засилва с напредване на възрастта, пише вестник Ретро.
24 мъже и жени участвали в проучването – в едната група са хора между 20 и 30 години, в другата – между 45 и 60. Всеки трябвало да прекара две безсънни нощи в лаборатория. Една част изпили три часа преди сън таблетка от 200 милиграма кофеин, другата – плацебо. При всички, които консумирали кофеин, сънят бил повлиян.
Особено били засегнати по-възрастните участници, които са спали 50% по-малко. „Кофеинът е най-често използваният стимулант за противодействие срещу съня, но има пагубни ефекти при хора, работещи нощни смени, защото те трябва да спят през деня, точно когато техният биологичен часовник изпраща сигнали за събуждане. С напредване на възрастта сънят все повече се влияе от кафето“, заявява Карие пред сп. „Слийп медисин“. Тя препоръчва на хората след 40-годишна възраст да намалят консумацията на кафе.
Дете в болница след смразяваща катастрофа във Варна
Момче от Балканите може да е сензацията на Световното
Кристиан Ериксен с реакция след втория шок на терена
Идеална формула за кремообразна картофена запеканка
Джокович със сензационно предположение за Мондиал 2026
Как се маха мазно петно за 5 минути
Агресивен тип влачи кучето си с кола, полицията го сгащи
Майсторски наръчник за съвършена домашна баница
11/06/2026, Четвъртък 19:21
0
Парламентът с решение за КУБ и незаконния град
11/06/2026, Четвъртък 18:59
2
Почина Алексей Измирлиев
Кънчо Стойчев: Българският производител е роб на веригите, но държавата може да свали цените
Дете в болница след смразяваща катастрофа във Варна
11/06/2026, Четвъртък 18:23
0
