×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Тръмп ще отбележи първите 100 дни от управлението си с митинг в Детройт
  • Ето какво ще е времето днес
  • Тръмп ще намали въздействието на автомобилните мита
  • След великденската ваканция, депутатите се събират за две заседания, започвайки с извънреден парламентарен контрол днес
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Учени оглавяват борд за иновации, за да превърнат България в богата страна


Учени оглавяват борд за иновации, за да превърнат България в богата страна
Не трябва да мислим как да ни са по-ниски работната заплата и разходите, а да решим как изобретенията да бъдат внедрени на пазара, т.е. да станат иновации, каза Кирил Петков
23 Юли 2021, Петък, 09:39 ч.
Автор: Михаил ДИМИТРОВ

Догодина фирма от Пловдив ще е производител номер едно на електрически велосипеди в Европа, затова заплатите там са високи, каза Кирил Петков

Български учени, които живеят и работят в различни страни по целия свят, ще бъдат привлечени в борд за иновации. Ние имаме малка икономика и единственият начин да превърнат България в богата страна е да стимулираме така научните открития. Това каза икономическият министър Кирил Петков. Той отговаря тази сутрин на живо във Фейсбук на въпроси на граждани. 

„Трябва да сме с висока добавена стойност и много иновативни компании да изнасят на външните пазари. Иновациите са научни изобретения, но внедрени на пазара. Важна е връзката между тях. Има опасност да харчим много пари, но изобретенията да не видят бял свят“, заяви министърът. 

Това би станало, ако учените си правят собствени изобретения без много да се чудят в каква посока да действат или техните мечти се осъществяват, но те не са свързани с българската икономика, добави той.

„От друга страна, ако няма такива изобретения, бизнесът няма как да бъде с иновативни продукти, т.е. влиза в състезание с бедните страни, а ние не искаме това. Не трябва да мислим как да ни е по-ниска работната заплата или разходите, а да решим как тези изобретения да отидат на пазара“, обясни Петков.  

„Магията между двете е, че трябва да дадем стимули, но не финансови задължително, а най-вече да стимулираме интересите на двете страни по правилния начин. Там, където няма наши хора и не се разчита на държавни поръчки, бизнесмените трябва да са по-инициативни в контактите с българските университети и да търсят решение на конкретни проблеми“, добави той.

“Иновациите много трудно стават на плажа. Когато си спокоен и щастлив, шансът да иновираш е почти нула. Това става, когато си с вилица, опряна на врата. Тогава за да оцелееш, трябва да иновираш. Затова с проф. Денков решихме, че е най-добре Агенцията за иновации да влезе в Министерството на икономиката“, коментира министърът. 

„Тази система трябва да започне да работи така, че да финансира и да има средства за иновативните компании. От друга страна с Министерството на образованието, което трябва да дава изобретенията, трябва да имаме общ борд, в който да поканим учените ни от цял свят.  Те трябва да определят посоката за иновации“, добави той.

Такива бордове има в Южна Корея и в Япония. 

„Когато събереш най-добрите хора от целия свят и им дадеш достатъчна тежест за вземане на решения, тогава няма толкова значение кой е министър, защото те дават дългосрочна стратегия за иновации“, заяви Петков. 

„Ония ден отворихме новата фабрика на „Макском“. Тя ще изнася продукция за половин милиард евро от Пловдив към цяла Европа. Догодина ще стане производител номер едно на електрически велосипеди в Европа. Цената, на която те успяват да ги продават на европейските пазари, надвишава 4 000 евро. Затова заплатите в тази фабрика са високи“, добави той.

Той сподели, че е работил за шестмилиардна компания. Неговата роля била да определя къде да има заводи в целия свят. 

„Това се определя от няколко фактора. Най-важният е къде са клиентите. Ако човек иска да привлича чужди инвестиции, трябва да следи дали инвеститорът има локални клиенти, или такива, които са близо. Най-големят страх за бизнеса е дали ще може да продава продуктите, които произвежда“, обясни министърът. 

„Хубавото нещо е, че имаме достъп до целия европейски пазар. Второто най-важно нещо за бизнеса са доставчиците. Когато привличаме инвестиции, трябва да мислим кои са доставчиците, а не да кажем „Ела в България, защото е много красиво“. Например, ако нямахме алуминиевите рамки, които да се произвеждат у нас или кабелите, които се правят в Ямбол и компанията в София, която да прави целия софтуер, IGOL никога нямаше да дойде в България“, добави той. 

Според него, брандът на България трябва да е за нулева корупция. Един от големите страхова на всеки инвеститор от чужбина е, че може да му поискат пари или политици да му създават пречки, заяви Петков. 

 


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Взе награда от 20 бона Взе награда от 20 бона 29/04/2025, Вторник 22:00 0
Флагман.БГ На десния си крак носи бижута за... На десния си крак носи бижута за... 29/04/2025, Вторник 21:03 1
Големи проблеми с водата в...
Големи проблеми с водата в... 29/04/2025, Вторник 20:40 0
Млада жена нападна полицаи
Млада жена нападна полицаи 29/04/2025, Вторник 20:00 0
Флагман.БГ Спечели чисто нова кола Спечели чисто нова кола 29/04/2025, Вторник 19:40 0
Флагман.БГ Каза за българския футбол Каза за българския футбол 29/04/2025, Вторник 19:24 0
9
Коментара по темата
9.
До 8
23.07.2021 16:39:42
0
1
Ми не е така! Цените на колите се изравняват с тези на електрическите велосипеди!!! За 2000 лева можеш да си купиш читава употребвана кола с 4 места. Апък за 2000 лева купуваш много скапан употребяван електрически велосипед с едно място!!! Колата и електрическия велосипед имат почти еднакви разходи за поддръжка, освен таксите за винетките, застраховките и данъците. Как според теб ще свалят хората от евтините четириместни коли и ще ги качат на скъпите едноместни велосипеди? НИКАК! Истината е точно обратната - Мафията иска хората да се движат повече с коли, за да се дават трилиони долари всяка година за ремонти на пътища, за винетки, застраховки, ТОЛ системи, бензин, почистване на улиците от пушилките и прахоляка, и за какви ли не още проблеми и разходи, които създават колите и от които се хранят паразитиращите бизнесмени и политици

На дълги разстояния можеш да пътуваш с автобус, влак, самолет.
8.
до 7
23.07.2021 16:14:37
1
0
Грешиш отвсякъде! Целта е точно обратната - смъкване на хората от колите, осигуряващи им независимост и пътуване на дълги разстояния, и качването им на скапани колелца, за да си стоят само в "смарт"-градовете и да бъдат пържени в собствен сос от 5G! Защо мислиш вече няма мира никъде от колела и всякакви алтернативни тротинетки, които ако не те убият, най-малкото ще те направят клиент на медицинската мафия доживот?!

Не мога да повярвам каква промяна е настъпила в това отношение за 2-3 десетилетия! Българинът като цяло се оказа пълен кретен! Погъделичкаха малко крехкото му подценено его на тема "европеец" и се поддаде на всякаква пропаганда целяща собственото му унищожение!
7.
До 4
23.07.2021 10:44:24
0
3
Не се учудвай, защото бизнесът с велосипеди е политически контролиран. Цените на качествените велосипеди са завишени 10-20 пъти. Например един лек, комфортен и с добър пробег електрически велосипед се произвежда за 1000 евро, а го продават за 10 0000 евро. Ако си четиричленно семейство ще трябва да платиш 40 000 евро за четири велосипеда. Всеки умен човек ще си купи 2 прилични и нови коли за тази сума с по 4 седялки във всяка кола. Целта е хората да купуват евтини велосипеди, които са лоши и некомфортни за дълги разстояния и да стават за разстония не повече от 1-2 километра. Така хората да бъдат принуждавани да си купуват коли, за да правят повече харчове по поддръжка на колата, застраховки, винетки и прочие. Дори обикновен велосипед без електрически двигател се продава за 10 000 евро, а е произведен за по-малко от 1000 евро. Да не говорим , че двигателите на ебайковете след 2-3 години се скапват и са така направени, че трябва целия велисипед да бъде заменен
6.
Ахахаха
23.07.2021 10:34:34
3
4
Макском произвежда най-гнусните велосипеди на планетата!!! Освен , че предлага много ниско качество, велосипедите им са изключително по-скъпи. Чудно ми е кой е този глопак, който ще прави бизнес с Макском. А най ми е чудно, кои са тези глопаци, които купуват техните велосипеди
5.
Макском
23.07.2021 10:09:15
1
10
Нaй-вeроятно стaва дума за Мaкском, кoито прoизвеждат вeлосипеди Спринт. И в мoмента на сaйта им има обявa за мoнтажници на вeлосипеди за 1000-1500лв на мeсец. По-висoките пoзиции са сигурнo над 2-3 хил.лв. Мисля, че тaзи фaбрика е втoра по прoизводство на вeлосипеди в Еврoпа. Тук прaвят рaмките и сглoбяват вeлосипедите на пoточна линия. Акo не се лъжa на гoдина от зaвода излизaт 400 хил. вeлосипеда, кoито са оснoвно за изнoс, кoето е нoрмално защoто нaшият пaзар е в пъти по-мaлък
4.
Алиекспрес
23.07.2021 10:04:04
2
7
4.200$=6700лв струва НОВ китайски е-мобил 12 кW с 4 седалки покрив и врати пробег с 1 зареждане 120 км и ързо зреждане батерия
4000 Е =8000 лв за колело със стоманена рамка седалка и БАТЕРИЯ вероятно 500 W а може би и по малко 350 W
В същото време е-тротинетки 250-350 W китайски масово вървявт /търгуват по 790 лв
Нещо НЕ излаза сметката
3.
До 1
23.07.2021 10:02:35
0
9
Домусчиеви, Бориславова, Прокопиев, етцетера, що така сте ги упущили в поменика?
2.
Marinero
23.07.2021 09:55:55
4
11
От чии "обръчи" е тази фирма, че и правят такава яка безплатна реклама?
1.
Макском
23.07.2021 09:49:34
6
19
Запорират ''нощните шкафчета'' на Бойчето ,Златев,Саздов,Пашата,Котараците,Шиши,Доган,Ментата и кметовете на ГЕРБ и БГто става БОГАТА държава
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Тоби се огъна пред напористия Владов, обеща му вечеря за двама Тоби се огъна пред напористия Владов, обеща му вечеря за двама Отстраненият от шоуто готвач се появи на вечерната резервация с цветя и любовно послание Добра новина за България! Беларуските туристи се завръщат в морските ни курорти Добра новина за България! Беларуските туристи се завръщат в морските ни курорти Вече са договорени първите групи и стартираха резервациите за организираните пътувания Взе награда от 20 бона Взе награда от 20 бона Добрин не завоюва колата от Турнирите, но получи награда за атрактивност Световен шампион пристига в Бургас Световен шампион пристига в Бургас Нафтата със силен трансфер Токът на Иберийския полуостров спрял заради фотоволтаици Токът на Иберийския полуостров спрял заради фотоволтаици 60% дял на ВЕИ в мощностния баланс е критичен, поясни енергийният експерт Иван Хиновски Жечо Станков: Енергийната ни система е добре защитена от удар като този в Испания Жечо Станков: Енергийната ни система е добре защитена от удар като този в Испания Той сподели, че се съмнява кибератака да е причината за аварията на Иберийския полуостров, заради която няколко държави останаха без ток Големи проблеми с водата в... Големи проблеми с водата в... Хората във врачанско село бедстват Заради полицейски чадър ли поевтинява кокаинът? Експерт тръби, че дрогата минава през Бургас и Варна Заради полицейски чадър ли поевтинява кокаинът? Експерт тръби, че дрогата минава през Бургас и Варна Европол казва, че влиза от двете пристанища, поясни бившият секретар на МВР проф. Николай Радулов Промяна в движението по "Тракия" утре Промяна в движението по "Тракия" утре Движението при 251-ви км, в посока Бургас, ще е в активната лента за няколко часа Бургаският ж.к. „Зорница“ ще има още един вход-изход Бургаският ж.к. „Зорница“ ще има още един вход-изход Гражданите настояват за реализацията й от години
Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Терористът е избягал със скутер Медведев отсече: Русия и САЩ са... Медведев отсече: Русия и САЩ са... Политикът счита, че няма да има крайно изостряне на отношенията между Москва и Вашингтон Драмата с тока не спря Григор Димитров Драмата с тока не спря Григор Димитров Българинът победи чисто великобританец Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Знаете ли, това, което правя, е изключително сериозно, заяви президентът на САЩ Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България "Европа трябва да защитава физичната среда, но и мрежовата", каза пък специалистът по киберсигурност Ясен Такев Почина Ирина Мутафчиева Почина Ирина Мутафчиева Тя е автор на множество публикации в централния периодичен печат и в специализирани издания А ако токът спре в такъв момент? А ако токът спре в такъв момент? Хаосът в Испания можеше да е още по-голям Най-малко 26 души загинаха при експлозия Най-малко 26 души загинаха при експлозия Починали са и деца В Мадрид тече грандиозно изкупуване на... В Мадрид тече грандиозно изкупуване на... По неволя: Транзисторите се връщат на мода Защо на Пиренеите останаха без ток? От Лисабон казаха има ли кибератака Защо на Пиренеите останаха без ток? От Лисабон казаха има ли кибератака В Мадрид обаче не бързат с констатациите
Володимир Зеленски, президент на Украйна Володимир Зеленски, президент на Украйна Ние ценим живота на хората, а не парадите Виц на деня Виц на деня Тя разбра, че трябва да си обръсне краката, когато Той я погали и каза:
- Шаро, махай се!
Виц на деня Виц на деня - Като малък исках да стана гробар...
- Защо?
- Спокойна работа, клиентите не се оплакват.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Село - място, където кокошките ходят сурови по улиците.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори