×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Френски, германски и скандинавски асоциации скочиха срещу източноевропейските камиони


26 Февруари 2021, Петък, 11:26 ч.
Автор: Флагман.БГ

Те се връщат у дома само веднъж или два пъти годишно, смятат западняците

Френски, германски и скандинавски транспортни асоциации заявиха, че резултатите от неотдавнашното проучване на Европейския съюз за ефекта от Пакета Мобилност, са доказателство, че задължителното връщане на камионите до мястото им на установяване е необходимост. Те твърдят, че много източноевропейски компании не прибират камионите си вкъщи повече от веднъж или два пъти годишно.

На 22 февруари Европейската комисия публикува своето проучване относно задължението за връщане на камиони до държавата-членка на установяване на всеки 8 седмици.

След проучване на констатациите от доклада ЕС стигна до заключението, че някои разпоредби на Пакет Мобилност вероятно ще увеличат емисиите на CO2. Следователно ЕС ще започне дискусии с държавите-членки, Европейския парламент и „всички заинтересовани страни“, пише сайтът kamioni.bg.

Френските, немските и скандинавските транспортни асоциации обаче виждат резултатите от проучването по различен начин. FNTR, BGL и NLA смятат, че проучването доказва, че камионите на много източноевропейски компании се връщат само веднъж или два пъти годишно в страната си на установяване. По тази причина организациите твърдят, че регулациите са изключително необходими.

Въпросните асоциации отбелязват, че проучването показва, че 62% от флотите на компаниите работят постоянно извън държавата по уседналост. Това, както се твърди, означава, че някои компании се възползват от външните пазари, като същевременно имат по-ниски разходи за труд в държавата, в която са установени.
Това изявление е пореден пример за атаките срещу превозвачи от Централна и Източна Европа, някои от които се радват на силни позиции на европейския пазар.

Самите западноевропейски компании, както и правителствата в държавите им, често посочват, че ограниченията върху тяхната дейност в ЕС вредят на единния пазар и представляват протекционизъм. В същото време, тези, които подкрепят Пакет Мобилност и други ограничения, твърдят, че са необходими правила, за да се осигурят равни условия.

Изпълнителният директор на френската FNTR Флоранс Бертло казва, че съществуващите изисквания създават по-добри условия за шофьорите на камиони. Според него констатациите от проучването показват, че затягането на критериите за установяване върви в правилната посока и води до по-добри условия на труд за шофьорите.

Ерик Йостергард, директор на Датската асоциация за автомобилен транспорт (DTL), също е възмутен от решението на Европейската комисия да преразгледа промяната на Пакет Мобилност:

Проучването ясно потвърждава проблема с компаниите пощенски кутии и подчертава, че имаме огромен проблем със шофьорите номади. Въведено бе правило за връщане на превозното средство, за да се обърне внимание именно на това. Настоятелно препоръчваме на законодателите да не „люлеят лодката“, а да се придържат към компромисите и значителните резултати, постигнати с Пакет Мобилност.

Проф. Дирк Енгелхард, изпълнителен директор на германската BGL, също смята, че много източноевропейски превозвачи са пощенски кутии:

В рамките на осем седмици преди да се върне у дома в държавата, в която е установен, един камион може да измине лесно до 22 000 км и да обслужва всяка дестинация в ЕС в рамките на двупосочно пътуване от ЕС. Ако източноевропейските компании оперират почти изключително в Западна Европа, то те са компании пощенски кутии, което е неприемливо на пазара на автомобилни превози.

Междувременно германските превозвачи вече обявиха, че на 25 март ще протестират в Берлин срещу чуждестранните превозвачи. Организаторите планират да използват траурни мотиви, символизиращи смъртта на местните превозвачи, убити от чуждестранни конкуренти.


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Автор
Флагман.БГ
4
Коментара
Флагман.БГ Полицията иззе 8 килограма марихуана Полицията иззе 8 килограма марихуана 07/12/2025, Неделя 13:15 0
4
Коментара по темата
4.
да бе
26.02.2021 16:21:43
1
5
Къде остана свободата на придвижване труд и бизнес...Повече работят по добри цени предлагат по добри са....ама те ония са учили само събиране в тяхните училища изваждането е за нас..винаги е било така така и ще бъде...Едно време старият брат вземаше ама и даваше...тия новите господари само вземат...останалото е бош лаф...
3.
Пламен
26.02.2021 12:23:33
0
1
Чудесен момент и повод да ограничат правото на труд на командировани работници. Трябва да решат - ще съхранят ли малкото ценности от начина си на живот, или ще продължатдасе търкалят в урвата. В крайна сметка - "настанало е време, да се ебътроднини"
2.
Европейски капитализъм
26.02.2021 12:00:21
0
26
На никой не му пука за шофьорите, нито за вредните емисии. Искат да принудят големите фирми да си преместят седалището в централна Европа, за да си плащат данъците там. А малките превозвачи които не издържат и фалират, ще освободят работна ръка за недостига на шофьори койъо имат. А със сриването на икономиката на държави роби като нашата, ще осигурят още много евтина работна ръка за всички сектори. Честито живейте сводно в Европа.
1.
Иван
26.02.2021 11:41:41
8
4
Кажи му Тираджия...и повече не казвай...
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
16-годишно момиче скочи от висок етаж на блок, в критично състояние е 16-годишно момиче скочи от висок етаж на блок, в критично състояние е Драма в Пловдив Вертолет "Пантер" ще помогне на моряците от бедстващия танкер "Кайрос" Вертолет "Пантер" ще помогне на моряците от бедстващия танкер "Кайрос" Две родни министерства синхронизират действията по спешна помощ   Извънредно заседание на НОИ: Какво се променя за пенсиите и осигуровките Извънредно заседание на НОИ: Какво се променя за пенсиите и осигуровките Днес ще се обсъдят важни теми за бюджета 20 коли спукаха гуми за броени часове на натоварен път в страната 20 коли спукаха гуми за броени часове на натоварен път в страната Бъдете особено внимателно ако пътувате между Враца и Монтана Такси услугите поскъпнаха - как изглежда тарифеният скок в големите градове и какво се случва в Бургас Такси услугите поскъпнаха - как изглежда тарифеният скок в големите градове и какво се случва в Бургас Повишението на цените на такситата в София, Пловдив и други градове вече е факт, а в Бургас се готви ново вдигане - ето какви са ставките Какво ще се случи, ако не влизате в социалните мрежи няколко дни Какво ще се случи, ако не влизате в социалните мрежи няколко дни Според проучаване, това е полезно за психиката Скръбна вест: Почина основателят на хипермаркетите „Фантастико“ Скръбна вест: Почина основателят на хипермаркетите „Фантастико“ Основателят на „Фантастико груп“ Валери Николов е издъхнал след дълго боледуване Наводнения в Бургаско принудиха евакуация на 12 семейства и задействаха BG-ALERT Наводнения в Бургаско принудиха евакуация на 12 семейства и задействаха BG-ALERT Частично бедствено положение в Созопол и опасност от преливане на язовири държат местните власти в пълна мобилизация Блокираният танкер край Ахтопол остава под наблюдение, операцията се отлага заради бурно море Блокираният танкер край Ахтопол остава под наблюдение, операцията се отлага заради бурно море „Кайрос“, попаднал в български води при неизяснени обстоятелства, не представлява пряка опасност, но остава закотвен до подобряване на времето Корнелия Нинова си показа шарана за Никулден (ВИДЕО) Корнелия Нинова си показа шарана за Никулден (ВИДЕО) Кулинарни спецове споделиха, че рецепната е типична за Врачанския край
Япония в битка с деменцията: Как технологиите се превръщат в последна надежда Япония в битка с деменцията: Как технологиите се превръщат в последна надежда Над 18 000 възрастни се изгубват годишно в Япония, а страната залага на роботи, AI и GPS, за да овладее кризата САЩ - Европа се разпада икономически и може да се срути цивилизационно до 20 години САЩ - Европа се разпада икономически и може да се срути цивилизационно до 20 години Американската стратегия за национална сигурност очертава мрачен анализ: спад на раждаемостта, масова миграция, икономическа стагнация и политическа криза застрашават бъдещето на континента Булката беглец и в реалния живот - ето кои звезди избягаха пред олтара Булката беглец и в реалния живот - ето кои звезди избягаха пред олтара Сватбата на Суифт и Келси е най-чаканото светско събитие в САЩ и е нормално да има промени в редица детайли по самата брачна церемония Може ли работодателят да те уволни, ако си в болничен Може ли работодателят да те уволни, ако си в болничен Срокът за изпитване не може да бъде по-дълъг от 6 месеца, а когато за работата е определен срок, по-кратък от една година – срокът за изпитване е до един месец Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат „ ЕС трябва да бъде премахнат, а суверенитетът да бъде върнат на отделните страни, за да могат правителствата да представляват по-добре своя наро д“, написа Мъск на страницата си в социалната мрежа Х Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат Бюрокрацията на ЕС бавно до смърт задушава Европа, коментира предприемачът Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция Шофьорът на камиона е задържан от полицията САЩ предложили на Полша 250 бронетранспортьора Stryker за 1 долар САЩ предложили на Полша 250 бронетранспортьора Stryker за 1 долар Варшава обаче не бърза да приеме подаръка Унгария блокира резервния план на Еврокомисията за финансиране на Украйна Унгария блокира резервния план на Еврокомисията за финансиране на Украйна Будапеща е отхвърлила идеята за емитиране на съвместни облигации, обезпечени с пари от седемгодишния бюджет на ЕС Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден От Украйна обвиняват Русия за атака с дрон, Москва отрича
Бойко Борисов Бойко Борисов Изнасям три деца по комшиите. Те комшиите се възмущават вече. Виждам, че другите партии мълчат, но животът е колело и ще дойдат и пред техните къщи Виц на деня Виц на деня - Защо червенокосите са по-страстни?
- Защото, под ръждив покрив, в мазето винаги е мокро.
Виц на деня Виц на деня Събужда се мъж с махмурлук, гледа се в огледалото и казва:
- Не те знам кой си, но мисля да те обръсна!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Хубавите неща стават бавно. Затова толкова трудно ставам сутрин!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори