×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Днес ще има голям митинг "в защита на държавността" в Руен, очаквайте подробности - Флагман.бг ще предава на живо
  • Приходите от нощувки са над 2 млрд. лв. и нарастват с 16,8%
  • Вкарват всички болки в електронна здравна карта
  • Румен Радев се срещна с Карлос Насар
  • Внимание! До часове ни удрят силни магнитни бури
  • ЕС осъди критиките на Илон Мъск, като ги определи като "напълно безумни изявления"
  • Такситата в София поскъпват с почти 20% от 1 януари
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Френски, германски и скандинавски асоциации скочиха срещу източноевропейските камиони


26 Февруари 2021, Петък, 11:26 ч.
Автор: Флагман.БГ

Те се връщат у дома само веднъж или два пъти годишно, смятат западняците

Френски, германски и скандинавски транспортни асоциации заявиха, че резултатите от неотдавнашното проучване на Европейския съюз за ефекта от Пакета Мобилност, са доказателство, че задължителното връщане на камионите до мястото им на установяване е необходимост. Те твърдят, че много източноевропейски компании не прибират камионите си вкъщи повече от веднъж или два пъти годишно.

На 22 февруари Европейската комисия публикува своето проучване относно задължението за връщане на камиони до държавата-членка на установяване на всеки 8 седмици.

След проучване на констатациите от доклада ЕС стигна до заключението, че някои разпоредби на Пакет Мобилност вероятно ще увеличат емисиите на CO2. Следователно ЕС ще започне дискусии с държавите-членки, Европейския парламент и „всички заинтересовани страни“, пише сайтът kamioni.bg.

Френските, немските и скандинавските транспортни асоциации обаче виждат резултатите от проучването по различен начин. FNTR, BGL и NLA смятат, че проучването доказва, че камионите на много източноевропейски компании се връщат само веднъж или два пъти годишно в страната си на установяване. По тази причина организациите твърдят, че регулациите са изключително необходими.

Въпросните асоциации отбелязват, че проучването показва, че 62% от флотите на компаниите работят постоянно извън държавата по уседналост. Това, както се твърди, означава, че някои компании се възползват от външните пазари, като същевременно имат по-ниски разходи за труд в държавата, в която са установени.
Това изявление е пореден пример за атаките срещу превозвачи от Централна и Източна Европа, някои от които се радват на силни позиции на европейския пазар.

Самите западноевропейски компании, както и правителствата в държавите им, често посочват, че ограниченията върху тяхната дейност в ЕС вредят на единния пазар и представляват протекционизъм. В същото време, тези, които подкрепят Пакет Мобилност и други ограничения, твърдят, че са необходими правила, за да се осигурят равни условия.

Изпълнителният директор на френската FNTR Флоранс Бертло казва, че съществуващите изисквания създават по-добри условия за шофьорите на камиони. Според него констатациите от проучването показват, че затягането на критериите за установяване върви в правилната посока и води до по-добри условия на труд за шофьорите.

Ерик Йостергард, директор на Датската асоциация за автомобилен транспорт (DTL), също е възмутен от решението на Европейската комисия да преразгледа промяната на Пакет Мобилност:

Проучването ясно потвърждава проблема с компаниите пощенски кутии и подчертава, че имаме огромен проблем със шофьорите номади. Въведено бе правило за връщане на превозното средство, за да се обърне внимание именно на това. Настоятелно препоръчваме на законодателите да не „люлеят лодката“, а да се придържат към компромисите и значителните резултати, постигнати с Пакет Мобилност.

Проф. Дирк Енгелхард, изпълнителен директор на германската BGL, също смята, че много източноевропейски превозвачи са пощенски кутии:

В рамките на осем седмици преди да се върне у дома в държавата, в която е установен, един камион може да измине лесно до 22 000 км и да обслужва всяка дестинация в ЕС в рамките на двупосочно пътуване от ЕС. Ако източноевропейските компании оперират почти изключително в Западна Европа, то те са компании пощенски кутии, което е неприемливо на пазара на автомобилни превози.

Междувременно германските превозвачи вече обявиха, че на 25 март ще протестират в Берлин срещу чуждестранните превозвачи. Организаторите планират да използват траурни мотиви, символизиращи смъртта на местните превозвачи, убити от чуждестранни конкуренти.


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Автор
Флагман.БГ
4
Коментара
Мария АРНАУДОВА Истината за сините кучета в Чернобил Истината за сините кучета в Чернобил 09/12/2025, Вторник 12:00 0
4
Коментара по темата
4.
да бе
26.02.2021 16:21:43
1
5
Къде остана свободата на придвижване труд и бизнес...Повече работят по добри цени предлагат по добри са....ама те ония са учили само събиране в тяхните училища изваждането е за нас..винаги е било така така и ще бъде...Едно време старият брат вземаше ама и даваше...тия новите господари само вземат...останалото е бош лаф...
3.
Пламен
26.02.2021 12:23:33
0
1
Чудесен момент и повод да ограничат правото на труд на командировани работници. Трябва да решат - ще съхранят ли малкото ценности от начина си на живот, или ще продължатдасе търкалят в урвата. В крайна сметка - "настанало е време, да се ебътроднини"
2.
Европейски капитализъм
26.02.2021 12:00:21
0
26
На никой не му пука за шофьорите, нито за вредните емисии. Искат да принудят големите фирми да си преместят седалището в централна Европа, за да си плащат данъците там. А малките превозвачи които не издържат и фалират, ще освободят работна ръка за недостига на шофьори койъо имат. А със сриването на икономиката на държави роби като нашата, ще осигурят още много евтина работна ръка за всички сектори. Честито живейте сводно в Европа.
1.
Иван
26.02.2021 11:41:41
8
4
Кажи му Тираджия...и повече не казвай...
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Сърдечен жест в духа на Коледа в община Средец Сърдечен жест в духа на Коледа в община Средец Обновените пространства вече са по-цветни, подредени и подходящи за игра и развитие Дядо Коледа пристига в Бургас на 19 декември: голямо празнично шоу и подаръци в Етнографския музей Дядо Коледа пристига в Бургас на 19 декември: голямо празнично шоу и подаръци в Етнографския музей Белобрадият старец ще посрещне децата с музика, а малките бургазлии ще могат да блеснат с любимите си изпълнения 8 г. затвор за бизнесмена, убил с БМВ-то си двама младежи край Пловдив 8 г. затвор за бизнесмена, убил с БМВ-то си двама младежи край Пловдив Достатъчно наказание ли е? Легендата на ФК „Черноморец“ Панайот Димитров Костов - Пано Мотора, навършва 90 години Легендата на ФК „Черноморец“ Панайот Димитров Костов - Пано Мотора, навършва 90 години В играта Пано Мотора е много бърз и борбен, десен, краен защитник, с афинитет към атаката, което е рядко срещано в онези години Цените на панелките растат, но рискът остава: Какво трябва да знаят купувачите Цените на панелките растат, но рискът остава: Какво трябва да знаят купувачите Интересът към панелните жилища се засилва, но експертите предупреждават: цените се покачват, а скритите могат да превърнат „евтиния“ апартамент в скъпа инвестиция Катастрофален спад на обявите за работа – експертите предупреждават за трудно време Катастрофален спад на обявите за работа – експертите предупреждават за трудно време Всички ключови сектори свиват наемането, а ИТ индустрията отчита рекорден годишен спад от 49% SOL Bar & Grill подготвя първото си бляскаво новогодишно парти за 2026 – с Eva-Marty & Live Band и първокласно гурме меню SOL Bar & Grill подготвя първото си бляскаво новогодишно парти за 2026 – с Eva-Marty & Live Band и първокласно гурме меню Една нова бургаска сцена за стил, празничен разкош и кулинарни изкушения, подготвена да посрещне гостите с впечатляваща атмосфера и безупречна организаци SOL Bar & Grill – новият фаворит на Бургас за фирмени коледни тържества през 2025 SOL Bar & Grill – новият фаворит на Бургас за фирмени коледни тържества през 2025 Новата притегателна точка за корпоративни събития в Бургас, където стилът среща изисканата кухня и прецизната организация Защо е грешка да отлагате покупката на имот - цените тръгват нагоре Защо е грешка да отлагате покупката на имот - цените тръгват нагоре Брокери предупреждават - приемането на еврото ще ускори ръста на цените и ще засили конкуренцията между купувачите Младите лекари продължават протестите-бюджетът на НЗОК не дава гаранции, а проблемите се задълбочават Медици предупреждават, че липсва ясна политика за младите специалисти, а обещаните средства са без конкретни гаранции за устойчивост
Истината за сините кучета в Чернобил Истината за сините кучета в Чернобил Ветеринари разкриват причината  Pegasus превзе Европа: Турският гигант купи най-големия чешки авиопревозвач Pegasus превзе Европа: Турският гигант купи най-големия чешки авиопревозвач С придобиването на Smartwings турската Pegasus прави най-смелата си стъпка към разширяване в Централна Европа, превръщайки се в ключов играч на регионалния авиационен пазар Два морски дрона на Украйна са унищожени край България Два морски дрона на Украйна са унищожени край България ВМС имат нужда от още хеликоптери, за да се справят с този тип задачи Световен гигант в брокерския сектор стъпва в България, за да преобърне изцяло пазара Световен гигант в брокерския сектор стъпва в България, за да преобърне изцяло пазара Компанията, създадена през 1983 г. в Остин, Тексас, днес е глобален колос с близо 190 000 брокери в повече от 50 държави , което я превръща в най-мащабната мрежа в своята индустрия Тръмп разреши износ на чипове Nvidia за Китай Тръмп разреши износ на чипове Nvidia за Китай След разговор с президента Си, Доналд Тръмп позволи износа на по-старите чипове H200 за Китай срещу дял за държавата Земетресение с магнитуд 7,5 удари Япония: десетки ранени, вълни от цунами и токови удари в Хокайдо Земетресение с магнитуд 7,5 удари Япония: десетки ранени, вълни от цунами и токови удари в Хокайдо Стотици хиляди без ток, цунами вълни и опасения за нови земетресения – Япония отново е разлюляна от природна стихия Талибаните върнаха шериата: 13-годишно момче екзекутира убиеца на семейството си пред 80 000 души в Афганистан Талибаните върнаха шериата: 13-годишно момче екзекутира убиеца на семейството си пред 80 000 души в Афганистан След завръщането на талибаните на власт, публичните екзекуции в Афганистан отново се провеждат пред хиляди зрители – този път с участието на дете България иска отмяна на забраната за продажба на коли с ДВГ България иска отмяна на забраната за продажба на коли с ДВГ Още 5 евространи са изпратили писмо до Урсула фон дер Лайен  Петте куршума и болезнената обсесия, които слагат край на живота на Джон Ленън Петте куршума и болезнената обсесия, които слагат край на живота на Джон Ленън Физическият убиец беше фен на Бийтълс и мразеше лицемерието    Как „върховният командир“ на ИДИЛ изостави своята жена с трите им деца, за да се занимава с глобален тероризъм Как „върховният командир“ на ИДИЛ изостави своята жена с трите им деца, за да се занимава с глобален тероризъм Новият световен лидер на терористичната мрежа ИДИЛ има британска съпруга, живееща в Слау, която е напуснал, за да преследва терористичната си визия
Володимир ЗЕЛЕНСКИ Володимир ЗЕЛЕНСКИ Лондонските разговори завършиха с оформен 20-точков мирен план Виц на деня Виц на деня Турист в балкана пита местен жител:
- Извинете, как най-бързо мога да изкача баира?
- Ами... да взема да отвържа кучето...
Виц на деня Виц на деня - Капитане, истина ли е, че жена на кораба носи голямо нещастие?
- Не е вярно! Носи абсолютно същото нещастие, каквото и на сушата!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Много грешни отговори са нужни, за да се стигне до верния
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори