×
Култура Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Сделка за $10 млрд.! САЩ продават ракети, дронове и гаубици на Тайван
  • Гъpция изплaти пpeдcpoчнo чacт oт дългoвeтe cи ĸъм ĸpeдитopитe oт EC
  • ПСЖ стъпи и на световния трон
  • Кокичета цъфнаха в Смолян дни преди Коледа
  • АПС и МЕЧ при президента за консултации
  • Желязков замина за Брюксел за редовното заседание на Европейския съвет
  • България представя първите си осем изтребителя F-16
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Френски, германски и скандинавски асоциации скочиха срещу източноевропейските камиони


26 Февруари 2021, Петък, 11:26 ч.
Автор: Флагман.БГ

Те се връщат у дома само веднъж или два пъти годишно, смятат западняците

Френски, германски и скандинавски транспортни асоциации заявиха, че резултатите от неотдавнашното проучване на Европейския съюз за ефекта от Пакета Мобилност, са доказателство, че задължителното връщане на камионите до мястото им на установяване е необходимост. Те твърдят, че много източноевропейски компании не прибират камионите си вкъщи повече от веднъж или два пъти годишно.

На 22 февруари Европейската комисия публикува своето проучване относно задължението за връщане на камиони до държавата-членка на установяване на всеки 8 седмици.

След проучване на констатациите от доклада ЕС стигна до заключението, че някои разпоредби на Пакет Мобилност вероятно ще увеличат емисиите на CO2. Следователно ЕС ще започне дискусии с държавите-членки, Европейския парламент и „всички заинтересовани страни“, пише сайтът kamioni.bg.

Френските, немските и скандинавските транспортни асоциации обаче виждат резултатите от проучването по различен начин. FNTR, BGL и NLA смятат, че проучването доказва, че камионите на много източноевропейски компании се връщат само веднъж или два пъти годишно в страната си на установяване. По тази причина организациите твърдят, че регулациите са изключително необходими.

Въпросните асоциации отбелязват, че проучването показва, че 62% от флотите на компаниите работят постоянно извън държавата по уседналост. Това, както се твърди, означава, че някои компании се възползват от външните пазари, като същевременно имат по-ниски разходи за труд в държавата, в която са установени.
Това изявление е пореден пример за атаките срещу превозвачи от Централна и Източна Европа, някои от които се радват на силни позиции на европейския пазар.

Самите западноевропейски компании, както и правителствата в държавите им, често посочват, че ограниченията върху тяхната дейност в ЕС вредят на единния пазар и представляват протекционизъм. В същото време, тези, които подкрепят Пакет Мобилност и други ограничения, твърдят, че са необходими правила, за да се осигурят равни условия.

Изпълнителният директор на френската FNTR Флоранс Бертло казва, че съществуващите изисквания създават по-добри условия за шофьорите на камиони. Според него констатациите от проучването показват, че затягането на критериите за установяване върви в правилната посока и води до по-добри условия на труд за шофьорите.

Ерик Йостергард, директор на Датската асоциация за автомобилен транспорт (DTL), също е възмутен от решението на Европейската комисия да преразгледа промяната на Пакет Мобилност:

Проучването ясно потвърждава проблема с компаниите пощенски кутии и подчертава, че имаме огромен проблем със шофьорите номади. Въведено бе правило за връщане на превозното средство, за да се обърне внимание именно на това. Настоятелно препоръчваме на законодателите да не „люлеят лодката“, а да се придържат към компромисите и значителните резултати, постигнати с Пакет Мобилност.

Проф. Дирк Енгелхард, изпълнителен директор на германската BGL, също смята, че много източноевропейски превозвачи са пощенски кутии:

В рамките на осем седмици преди да се върне у дома в държавата, в която е установен, един камион може да измине лесно до 22 000 км и да обслужва всяка дестинация в ЕС в рамките на двупосочно пътуване от ЕС. Ако източноевропейските компании оперират почти изключително в Западна Европа, то те са компании пощенски кутии, което е неприемливо на пазара на автомобилни превози.

Междувременно германските превозвачи вече обявиха, че на 25 март ще протестират в Берлин срещу чуждестранните превозвачи. Организаторите планират да използват траурни мотиви, символизиращи смъртта на местните превозвачи, убити от чуждестранни конкуренти.


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Автор
Флагман.БГ
4
Коментара
Флагман.БГ Защо мъжете харесват ниски жени Защо мъжете харесват ниски жени 18/12/2025, Четвъртък 14:21 5
Михаил ДИМИТРОВ Не давайте пари назаем днес и в не изхвърляйте храна Не давайте пари назаем днес и в не изхвърляйте храна 18/12/2025, Четвъртък 14:10 0
Флагман.БГ По тези признаци разберете дали сте урочасани По тези признаци разберете дали сте урочасани 18/12/2025, Четвъртък 14:00 0
4
Коментара по темата
4.
да бе
26.02.2021 16:21:43
1
5
Къде остана свободата на придвижване труд и бизнес...Повече работят по добри цени предлагат по добри са....ама те ония са учили само събиране в тяхните училища изваждането е за нас..винаги е било така така и ще бъде...Едно време старият брат вземаше ама и даваше...тия новите господари само вземат...останалото е бош лаф...
3.
Пламен
26.02.2021 12:23:33
0
1
Чудесен момент и повод да ограничат правото на труд на командировани работници. Трябва да решат - ще съхранят ли малкото ценности от начина си на живот, или ще продължатдасе търкалят в урвата. В крайна сметка - "настанало е време, да се ебътроднини"
2.
Европейски капитализъм
26.02.2021 12:00:21
0
26
На никой не му пука за шофьорите, нито за вредните емисии. Искат да принудят големите фирми да си преместят седалището в централна Европа, за да си плащат данъците там. А малките превозвачи които не издържат и фалират, ще освободят работна ръка за недостига на шофьори койъо имат. А със сриването на икономиката на държави роби като нашата, ще осигурят още много евтина работна ръка за всички сектори. Честито живейте сводно в Европа.
1.
Иван
26.02.2021 11:41:41
8
4
Кажи му Тираджия...и повече не казвай...
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
„Коледна елха на надеждата“ обедини академичната общност на БДУ в подкрепа на деца от Малко Търново „Коледна елха на надеждата“ обедини академичната общност на БДУ в подкрепа на деца от Малко Търново Организатор на благородната кампания е катедра „Технологии, материали и материалознание“ към Факултета по технически науки Кметът на Поморие Иван Алексиев постигна споразумение с Митко Събев, стадионите отново стават общински Кметът на Поморие Иван Алексиев постигна споразумение с Митко Събев, стадионите отново стават общински Ще бъдат спасени активи за над 10 млн. лева без Общината да плати нито стотинка  Как един 33-годишен идва в София и става директор? Много лесно - назначен е от ППДБ Как един 33-годишен идва в София и става директор? Много лесно - назначен е от ППДБ Цялата образователна система се е наводнила от назначения на лгбт-активисти Община Царево получи авансово плащане за многофункционална спортна зала за 8 млн. лв. Община Царево получи авансово плащане за многофункционална спортна зала за 8 млн. лв. Проектът е част от Инвестиционната програма за общински обекти и цели развитие на спорта и целогодишен спортен туризъм Празничен концерт ви очаква днес в Етно кафене и музей в Бургас Празничен концерт ви очаква днес в Етно кафене и музей в Бургас Входът за събитието е свободен Защо мъжете харесват ниски жени Защо мъжете харесват ниски жени Проучването, в което участват хора от няколко държави, дава нови идеи защо мъжете често предпочитат по-ниски жени, особено в определени контексти на връзките, и защо жените като цяло се ориентират към по-високи мъже Алекс Сърчаджиева: Богаташ поиска да му стана любовница, предложи ми къща Алекс Сърчаджиева: Богаташ поиска да му стана любовница, предложи ми къща Никита Михалков щеше да ме прави звезда, но аз му отказах МВР привика джигита, който летеше с мощното БМВ по улиците на Бургас, скъса го от актове МВР привика джигита, който летеше с мощното БМВ по улиците на Бургас, скъса го от актове Мехмед се яви в Областната дирекция днес в КАТ-Бургас Знаете ли, че вашият умен телевизор има вградена камера и може би ви наблюдават Знаете ли, че вашият умен телевизор има вградена камера и може би ви наблюдават Експерти предупреждават как Smart TV устройствата могат да събират повече информация, отколкото подозираме. Как да се предпазим Служител от намазания с фекалии офис на ДПС ексклузивно: Знаем ги кои са, чакали са да затворя, за да ни атакуват (СНИМКИ) Служител от намазания с фекалии офис на ДПС ексклузивно: Знаем ги кои са, чакали са да затворя, за да ни атакуват (СНИМКИ) Извършителите са на възраст между 11-13 години, вероятно са поръчани от някого, смятат симпатизанти на партията
Revolut премахна лева Revolut премахна лева Какво ще се случи с парите ви Терзиев даде заден за боклука и прие две скъпи оферти Терзиев даде заден за боклука и прие две скъпи оферти "БКС-Чистота" поема две зони на града с 2 пъти по-високи цени от прогнозната на общината Златното момче на Холивуд днес става на 62 години Златното момче на Холивуд днес става на 62 години Брад пит има рожден ден Гей звезда поиска да си застрахова д*пето, отказаха му Гей звезда поиска да си застрахова д*пето, отказаха му Няколко агенции отхвърлили офертата на най-печелившия онлифенсър, позовавайки се на „неконвенционални рискови фактори“ Путин нарече европейските лидери „малки прасета“ Путин нарече европейските лидери „малки прасета“ Руският президент подчерта, че страната му е показала устойчивост въпреки западните санкции – в икономиката, финансите, вътрешнополитическата стабилност и отбранителния си капацитет Тръмп: Наследих бъркотия, сега я оправям Тръмп: Наследих бъркотия, сега я оправям Прессекретарят на Белия дом Каролайн Ливит заяви ден по-рано, че Тръмп ще изтъкне в речта си постиженията на президента от първите 11 месеца на мандата му, както и плановете си да "продължи да работи за американския народ през следващите три години" 5 часа ходене на седмица ни спасяват от рак 5 часа ходене на седмица ни спасяват от рак В продължение на 32 години те са били подлагани на периодични медицински прегледи и са отговаряли на анкети за начина си на живот САЩ продават оръжие на Тайван за $10 млрд. – ракети, софтуер и военна техника САЩ продават оръжие на Тайван за $10 млрд. – ракети, софтуер и военна техника Държавният департамент посочи, че продажбите обслужват националните, икономическите и свързаните със сигурността интереси на САЩ Финансов пробив: Гърция връща дълг от спасителната програма с години по-рано Финансов пробив: Гърция връща дълг от спасителната програма с години по-рано Това си е направо икономическо чудо 3-годишно дете почина от глад Майката на детето е арестувана по обвинения за излагане на малолетен на опасност
Владимир ПУТИН Владимир ПУТИН Eвропейските лидери са малки прасета Виц на деня Виц на деня - И сега не ти ли е тъпо, че жена ти отиде да живее при съседа?
- Не!
- Защо?
- Защото сега аз съм съседа!
Виц на деня Виц на деня - Брат, как се разбираш с жена си?
- Абе мани! Даже поотделно правим с*кс...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Не можем да променим картите, които са ни раздадени, а само начина, по който ще ги изиграем
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори