×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Задържаха шофьор на тир, нападнал и ранил полицай край "Капитан Андреево"
  • 16-годишни подадоха фалшив сигнал за бомба в полицията в Харманли
  • Две сгради се срутиха в Мароко, загинаха най-малко 19 души
  • В 18 часа днес в цялата страна започват антиправителствени протести
  • Археолози откриха останки от древен кораб за забавления край Александрия
  • Управляващите изобретиха нов жанр - протест в подкрепа на властта, каза президентът Румен Радев
  • И във Великобритания започва данъчно облагане на пенсиите
  • ЮНЕСКО включи българската гайда в Списъка на нематериалното културно наследство
  • Scorpions отбелязват 60 години на сцена с концерт в София
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Френски, германски и скандинавски асоциации скочиха срещу източноевропейските камиони


26 Февруари 2021, Петък, 11:26 ч.
Автор: Флагман.БГ

Те се връщат у дома само веднъж или два пъти годишно, смятат западняците

Френски, германски и скандинавски транспортни асоциации заявиха, че резултатите от неотдавнашното проучване на Европейския съюз за ефекта от Пакета Мобилност, са доказателство, че задължителното връщане на камионите до мястото им на установяване е необходимост. Те твърдят, че много източноевропейски компании не прибират камионите си вкъщи повече от веднъж или два пъти годишно.

На 22 февруари Европейската комисия публикува своето проучване относно задължението за връщане на камиони до държавата-членка на установяване на всеки 8 седмици.

След проучване на констатациите от доклада ЕС стигна до заключението, че някои разпоредби на Пакет Мобилност вероятно ще увеличат емисиите на CO2. Следователно ЕС ще започне дискусии с държавите-членки, Европейския парламент и „всички заинтересовани страни“, пише сайтът kamioni.bg.

Френските, немските и скандинавските транспортни асоциации обаче виждат резултатите от проучването по различен начин. FNTR, BGL и NLA смятат, че проучването доказва, че камионите на много източноевропейски компании се връщат само веднъж или два пъти годишно в страната си на установяване. По тази причина организациите твърдят, че регулациите са изключително необходими.

Въпросните асоциации отбелязват, че проучването показва, че 62% от флотите на компаниите работят постоянно извън държавата по уседналост. Това, както се твърди, означава, че някои компании се възползват от външните пазари, като същевременно имат по-ниски разходи за труд в държавата, в която са установени.
Това изявление е пореден пример за атаките срещу превозвачи от Централна и Източна Европа, някои от които се радват на силни позиции на европейския пазар.

Самите западноевропейски компании, както и правителствата в държавите им, често посочват, че ограниченията върху тяхната дейност в ЕС вредят на единния пазар и представляват протекционизъм. В същото време, тези, които подкрепят Пакет Мобилност и други ограничения, твърдят, че са необходими правила, за да се осигурят равни условия.

Изпълнителният директор на френската FNTR Флоранс Бертло казва, че съществуващите изисквания създават по-добри условия за шофьорите на камиони. Според него констатациите от проучването показват, че затягането на критериите за установяване върви в правилната посока и води до по-добри условия на труд за шофьорите.

Ерик Йостергард, директор на Датската асоциация за автомобилен транспорт (DTL), също е възмутен от решението на Европейската комисия да преразгледа промяната на Пакет Мобилност:

Проучването ясно потвърждава проблема с компаниите пощенски кутии и подчертава, че имаме огромен проблем със шофьорите номади. Въведено бе правило за връщане на превозното средство, за да се обърне внимание именно на това. Настоятелно препоръчваме на законодателите да не „люлеят лодката“, а да се придържат към компромисите и значителните резултати, постигнати с Пакет Мобилност.

Проф. Дирк Енгелхард, изпълнителен директор на германската BGL, също смята, че много източноевропейски превозвачи са пощенски кутии:

В рамките на осем седмици преди да се върне у дома в държавата, в която е установен, един камион може да измине лесно до 22 000 км и да обслужва всяка дестинация в ЕС в рамките на двупосочно пътуване от ЕС. Ако източноевропейските компании оперират почти изключително в Западна Европа, то те са компании пощенски кутии, което е неприемливо на пазара на автомобилни превози.

Междувременно германските превозвачи вече обявиха, че на 25 март ще протестират в Берлин срещу чуждестранните превозвачи. Организаторите планират да използват траурни мотиви, символизиращи смъртта на местните превозвачи, убити от чуждестранни конкуренти.


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Автор
Флагман.БГ
4
Коментара
Флагман.БГ Това са тайните синове на Путин Това са тайните синове на Путин 10/12/2025, Сряда 20:40 3
Тервел ИЛИЕВ Въвеждат нови правила по кафетата в Турция Въвеждат нови правила по кафетата в Турция 10/12/2025, Сряда 20:20 0
Тервел ИЛИЕВ Почина известна писателка Почина известна писателка 10/12/2025, Сряда 20:00 2
Димитър КИРЯКОВ Бургас се включи в антиправителствения протест Бургас се включи в антиправителствения протест 10/12/2025, Сряда 18:28 48
4
Коментара по темата
4.
да бе
26.02.2021 16:21:43
1
5
Къде остана свободата на придвижване труд и бизнес...Повече работят по добри цени предлагат по добри са....ама те ония са учили само събиране в тяхните училища изваждането е за нас..винаги е било така така и ще бъде...Едно време старият брат вземаше ама и даваше...тия новите господари само вземат...останалото е бош лаф...
3.
Пламен
26.02.2021 12:23:33
0
1
Чудесен момент и повод да ограничат правото на труд на командировани работници. Трябва да решат - ще съхранят ли малкото ценности от начина си на живот, или ще продължатдасе търкалят в урвата. В крайна сметка - "настанало е време, да се ебътроднини"
2.
Европейски капитализъм
26.02.2021 12:00:21
0
26
На никой не му пука за шофьорите, нито за вредните емисии. Искат да принудят големите фирми да си преместят седалището в централна Европа, за да си плащат данъците там. А малките превозвачи които не издържат и фалират, ще освободят работна ръка за недостига на шофьори койъо имат. А със сриването на икономиката на държави роби като нашата, ще осигурят още много евтина работна ръка за всички сектори. Честито живейте сводно в Европа.
1.
Иван
26.02.2021 11:41:41
8
4
Кажи му Тираджия...и повече не казвай...
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
33-ма в ареста след протеста, нов опит за провокации в София 33-ма в ареста след протеста, нов опит за провокации в София Има задържани с ножове, наркотици и бомбички в столицата – полицията разследва и открити големи суми пари Асен Василев: Ако утре няма оставка, протестът ще е още по-голям и няма да си тръгнем Асен Василев: Ако утре няма оставка, протестът ще е още по-голям и няма да си тръгнем Опозицията заплаши с граждански натиск без отстъпление, ако правителството не падне след вота на недоверие Бургазлия призна за афера в Руен, съпругата му го разкри Бургазлия призна за афера в Руен, съпругата му го разкри Връзка, започнала на работа, се превръща в бурен роман с тежки последици Как да запазим паметта си с възрастта - съвети срещу когнитивен спад и деменция Как да запазим паметта си с възрастта - съвети срещу когнитивен спад и деменция Учените все още не знаят със сигурност защо паметта намалява с възрастта, но имат няколко теории за това как да се намали този риск Какво правеше тази чаша на масата на Мария Цънцарова Какво правеше тази чаша на масата на Мария Цънцарова Вместо традиционните с логото на медията, днес сутринта тя беше поставила пред себе си чаша с надпис Time to make real change (Време е да направим истинска промяна) Синя България с алтернатива на бюджета на Асен Василев: 1% дефицит, без нов дълг Синя България с алтернатива на бюджета на Асен Василев: 1% дефицит, без нов дълг Дясната коалиция предлага дългосрочна финансова стабилност без нови дългове и без данъчни увеличения Това са тайните синове на Путин Това са тайните синове на Путин Путин яростно пази в тайна предполагаемите си деца и ги държи в изолация - от страх, че може да бъдат убити Хиляди скандираха „Оставка“, „Долу мафията“ в Бургас, хвърляха и пиратки Хиляди скандираха „Оставка“, „Долу мафията“ в Бургас, хвърляха и пиратки Площад „Атанас Сиреков“ едва побра големия наплив от недоволни граждани Докато световните сили строят бъдеще, Европа разглобява себе си Докато световните сили строят бъдеще, Европа разглобява себе си Предстоят затваряне на въглищни електроцентрали, рестрикции за индустрията, ограничаване на транспорта и още по-строги регулации за земеделието. Ген. Атанасов към правителството: Направете коледен подарък на България и си подайте оставката! (НА ЖИВО) Ген. Атанасов към правителството: Направете коледен подарък на България и си подайте оставката! (НА ЖИВО) Председателят на ДСБ поиска незабавна оставка на кабинета „Желязков“, докато хиляди протестиращи скандираха „Оставка“ в центъра на София
20 години любов: Как случайната среща на Мат Деймън и Лусиана Баросо се превърна в най-стабилния брак в Холивуд 20 години любов: Как случайната среща на Мат Деймън и Лусиана Баросо се превърна в най-стабилния брак в Холивуд Вижте тази вълнуваща история  Въвеждат нови правила по кафетата в Турция Въвеждат нови правила по кафетата в Турция Наскоро допълнителните такси, добавени към сметките в много кафенета и ресторанти, особено в Истанбул, предизвикаха критики от гражданите Почина известна писателка Почина известна писателка С разбито сърце съобщаваме за кончината тази сутрин на нашата скъпа Софи (известна още като Мади, известна още като Мама) Не съм терорист, оплака се германският принц Хайнрих XIII Ройс Не съм терорист, оплака се германският принц Хайнрих XIII Ройс Принцът отрече да е членувал или ръководил терористична организация Пробив: Комета може да е донесла живот на Земята! Учени откриха уникални градивни елементи Пробив: Комета може да е донесла живот на Земята! Учени откриха уникални градивни елементи Междузвездната комета 3I/ATLAS има безпрецедентни нива на метанол и циановодород, ключови за ДНК и РНК Учени с плашеща информация за ледник в Антарктида Учени с плашеща информация за ледник в Антарктида Става дума за най-бързото свиване на сухоземен ледник, регистрирано някога Патинсън и Зендая „обявиха годеж“, но какъв Патинсън и Зендая „обявиха годеж“, но какъв Маркетолози превърнаха романтичната си комедия „The Drama“ в истинско вирусно явление, след като двете звезди се „сгодиха“ само за нуждите на Холивуд Коя е Нобеловата лауреатка за мир и защо Тръмп не е доволен Коя е Нобеловата лауреатка за мир и защо Тръмп не е доволен Говорителят на Белия дом Стивън Чунг смята, че отличието е трябвало да бъде спечелено от президента Доналд Тръмп Салах и Ливърпул на ръба на раздяла – Арне Слот го замрази, а клубът посочи наследник Салах и Ливърпул на ръба на раздяла – Арне Слот го замрази, а клубът посочи наследник Легендата на „Анфийлд“ е извлечена от групата, готви се самостоятелно и е всичко близо до трансфера в Близкия изток, докато Ливърпул планира живота си без него. Малък самолет падна върху кола на натоварена магистрала във Флорида  Малък самолет падна върху кола на натоварена магистрала във Флорида  Драмата се разигра в час пик, но шофьорите оцеляха благодарение на секунди и добър късмет
Володимир ЗЕЛЕНСКИ Володимир ЗЕЛЕНСКИ Готов съм за избори, ако САЩ и Европа гарантират сигурността им Виц на деня Виц на деня - Добър ден! Колко струва кафето?
- 1,50 лв.
- А захарта?
- Тя е безплатна.
- Дайте ми 5 кг. захар!
Виц на деня Виц на деня Когато нещата ми вървят, решенията са си мои. Когато не - божа работа, съдба... Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако на жена ти, внезапно и се подобри настроението, значи трябва да си криеш парите на друго място!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори