×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • На 1 май отбелязваме Деня на труда
  • Април 2025 година се оказа значително по-студен от предходната – температурите се движиха между 8 и 14°C
  • Плащаме по-скъпи винетки от 1 май 2025 г.
  • 1 май идва с много слънце, следобед на места ще превали и прегърми
  • Без синя и зелена зона в Бургас днес
  • Отбелязваме 149 години от избухването на Априлското въстание
  • В Нови Сад се отбелязват шест месеца от трагедията на жп гарата
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Френски, германски и скандинавски асоциации скочиха срещу източноевропейските камиони


26 Февруари 2021, Петък, 11:26 ч.
Автор: Флагман.БГ

Те се връщат у дома само веднъж или два пъти годишно, смятат западняците

Френски, германски и скандинавски транспортни асоциации заявиха, че резултатите от неотдавнашното проучване на Европейския съюз за ефекта от Пакета Мобилност, са доказателство, че задължителното връщане на камионите до мястото им на установяване е необходимост. Те твърдят, че много източноевропейски компании не прибират камионите си вкъщи повече от веднъж или два пъти годишно.

На 22 февруари Европейската комисия публикува своето проучване относно задължението за връщане на камиони до държавата-членка на установяване на всеки 8 седмици.

След проучване на констатациите от доклада ЕС стигна до заключението, че някои разпоредби на Пакет Мобилност вероятно ще увеличат емисиите на CO2. Следователно ЕС ще започне дискусии с държавите-членки, Европейския парламент и „всички заинтересовани страни“, пише сайтът kamioni.bg.

Френските, немските и скандинавските транспортни асоциации обаче виждат резултатите от проучването по различен начин. FNTR, BGL и NLA смятат, че проучването доказва, че камионите на много източноевропейски компании се връщат само веднъж или два пъти годишно в страната си на установяване. По тази причина организациите твърдят, че регулациите са изключително необходими.

Въпросните асоциации отбелязват, че проучването показва, че 62% от флотите на компаниите работят постоянно извън държавата по уседналост. Това, както се твърди, означава, че някои компании се възползват от външните пазари, като същевременно имат по-ниски разходи за труд в държавата, в която са установени.
Това изявление е пореден пример за атаките срещу превозвачи от Централна и Източна Европа, някои от които се радват на силни позиции на европейския пазар.

Самите западноевропейски компании, както и правителствата в държавите им, често посочват, че ограниченията върху тяхната дейност в ЕС вредят на единния пазар и представляват протекционизъм. В същото време, тези, които подкрепят Пакет Мобилност и други ограничения, твърдят, че са необходими правила, за да се осигурят равни условия.

Изпълнителният директор на френската FNTR Флоранс Бертло казва, че съществуващите изисквания създават по-добри условия за шофьорите на камиони. Според него констатациите от проучването показват, че затягането на критериите за установяване върви в правилната посока и води до по-добри условия на труд за шофьорите.

Ерик Йостергард, директор на Датската асоциация за автомобилен транспорт (DTL), също е възмутен от решението на Европейската комисия да преразгледа промяната на Пакет Мобилност:

Проучването ясно потвърждава проблема с компаниите пощенски кутии и подчертава, че имаме огромен проблем със шофьорите номади. Въведено бе правило за връщане на превозното средство, за да се обърне внимание именно на това. Настоятелно препоръчваме на законодателите да не „люлеят лодката“, а да се придържат към компромисите и значителните резултати, постигнати с Пакет Мобилност.

Проф. Дирк Енгелхард, изпълнителен директор на германската BGL, също смята, че много източноевропейски превозвачи са пощенски кутии:

В рамките на осем седмици преди да се върне у дома в държавата, в която е установен, един камион може да измине лесно до 22 000 км и да обслужва всяка дестинация в ЕС в рамките на двупосочно пътуване от ЕС. Ако източноевропейските компании оперират почти изключително в Западна Европа, то те са компании пощенски кутии, което е неприемливо на пазара на автомобилни превози.

Междувременно германските превозвачи вече обявиха, че на 25 март ще протестират в Берлин срещу чуждестранните превозвачи. Организаторите планират да използват траурни мотиви, символизиращи смъртта на местните превозвачи, убити от чуждестранни конкуренти.


В категории: Бизнес


Става тв водещ
Става тв водещ 01/05/2025, Четвъртък 14:00 0
Отряза го за секс в Ергенът
Отряза го за секс в Ергенът 01/05/2025, Четвъртък 13:41 2
Ще става баща
Ще става баща 01/05/2025, Четвъртък 13:21 2
4
Коментара по темата
4.
да бе
26.02.2021 16:21:43
1
5
Къде остана свободата на придвижване труд и бизнес...Повече работят по добри цени предлагат по добри са....ама те ония са учили само събиране в тяхните училища изваждането е за нас..винаги е било така така и ще бъде...Едно време старият брат вземаше ама и даваше...тия новите господари само вземат...останалото е бош лаф...
3.
Пламен
26.02.2021 12:23:33
0
1
Чудесен момент и повод да ограничат правото на труд на командировани работници. Трябва да решат - ще съхранят ли малкото ценности от начина си на живот, или ще продължатдасе търкалят в урвата. В крайна сметка - "настанало е време, да се ебътроднини"
2.
Европейски капитализъм
26.02.2021 12:00:21
0
26
На никой не му пука за шофьорите, нито за вредните емисии. Искат да принудят големите фирми да си преместят седалището в централна Европа, за да си плащат данъците там. А малките превозвачи които не издържат и фалират, ще освободят работна ръка за недостига на шофьори койъо имат. А със сриването на икономиката на държави роби като нашата, ще осигурят още много евтина работна ръка за всички сектори. Честито живейте сводно в Европа.
1.
Иван
26.02.2021 11:41:41
8
4
Кажи му Тираджия...и повече не казвай...
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Фалшив мед залива пазара у нас, всъщност ядем... захар Фалшив мед залива пазара у нас, всъщност ядем... захар В сектора са регистрирани и други нелоялни практики Става тв водещ Става тв водещ Подготвя онлайн предаване, копие на "Сблъсък" Помните ли търговката на бебета Гюлгес от Камено? Тя иска на свобода, а Гърция я издирва, за да я вкара в затвора Помните ли търговката на бебета Гюлгес от Камено? Тя иска на свобода, а Гърция я издирва, за да я вкара в затвора Съдът в Бургас я остави в ареста за постоянно Отряза го за секс в Ергенът Отряза го за секс в Ергенът „Тук ще правим зайко-байковци“, посочи той романтично подреденото ложе на двойката, но Даниела има други планове Ще става баща Ще става баща Гаджето му публикува снимка с бременно коремче Мъж без книжка се размаза и почина на АМ "Хемус" Мъж без книжка се размаза и почина на АМ "Хемус" Инцидентът е станал на 384 км Преди 30 години турците идваха да се лекуват у нас. А сега Преди 30 години турците идваха да се лекуват у нас. А сега Сега са светлинни години пред нас Акция на полицията в Бургас: Разбиха нелегално казино до Военния клуб, задържани са 9 души Акция на полицията в Бургас: Разбиха нелегално казино до Военния клуб, задържани са 9 души Играчите били хванати в разгара на нелегална игра – чипове, размяна на пари и хиляди левове на масата Съгласи ли се Зуека да участва във финала на Капките Съгласи ли се Зуека да участва във финала на Капките Рачков и Геро отидоха чак до Испания, за да агитират колегата си да излезе с тях на една сцена БСП възроди 1 май в Бургас с шествие и концерт БСП възроди 1 май в Бургас с шествие и концерт Завръщат се знакови фигури в редиците на партията 
На 116 години почина най-възрастният човек в света На 116 години почина най-възрастният човек в света Бразилската монахиня Ина Канабаро Лукас беше призната за най-възрастния човек на планетата след смъртта на Томико Итоока през януари т.г. Даниелите и синдромът на лъскавото нищо Даниелите и синдромът на лъскавото нищо Да, Даниела се държи и изказва като парвеню, а аурата ѝ на самозабравила се новобогаташка дразни като песъчинка в презерватив Meta е в играта с AI, пусна в действие... Meta е в играта с AI, пусна в действие... Потребителите ще имат възможност да използват приложението, за да изследват как други използват AI Извънредно! Трима загинаха при тежка катастрофа Извънредно! Трима загинаха при тежка катастрофа ПТП-то стана между Враца и Мездра Терористична атака вероятно е причинила огненото бедствие в Йерусалим Терористична атака вероятно е причинила огненото бедствие в Йерусалим Към тази сутрин 119 пожарни екипа все още работят по всички пожари в Израел Историята на първи май – Деня на труда Историята на първи май – Деня на труда В България Първи май се чества за пръв път още през 1890 г. – само година след решението в Париж Израел поиска помощ от България заради огнения ад край Йерусалим Израел поиска помощ от България заради огнения ад край Йерусалим Наложи се евакуация на жители от поне пет общини заради горските пожари Хвана си 2 пъти по-млада жена и разкри, че... Хвана си 2 пъти по-млада жена и разкри, че... Много я прегръща Тръмп с интересно изказване за Путин Тръмп с интересно изказване за Путин От Белия дом считат, че... Огромна трагедия в Индия Огромна трагедия в Индия Хотел се превърна в "газова камера"
Доналд Тръмп Доналд Тръмп Луди искат да ме отстранят! Щяха да превърнат САЩ в пропаднала дупка от третия свят Виц на деня Виц на деня - Вашето куче ме ухапа. Искам компенсация!
- Тихо, тихо, не викайте. Аз сега ще го хвана, а вие го хапете.
Виц на деня Виц на деня - Какво е шведска маса по нашенски?
- Запой в гараж, върху щайги.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Бракът е като обществена баня - веднъж влезеш ли, трябва да се примириш с каквото има.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори