×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • 30 месеца затвор за лекаря, продавал кетамин на актьора Матю Пери
  • Прокуратурата е осъдена да плати близо 50 000 лв. на бивш шеф на разузнаването
  • Заместник-председателят на Съвета за сигурност на Русия Дмитрий Медведев заплаши ЕС с репарации в натура
  • ИТН иска парламентът да изслуша Васил Терзиев за протестите в София
  • Папа Франциск оставил средства в завещанието си за линейки за Украйна
  • Полицията проверява кой хвърли димки по време на протеста в Сливен
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Френски, германски и скандинавски асоциации скочиха срещу източноевропейските камиони


26 Февруари 2021, Петък, 11:26 ч.
Автор: Флагман.БГ

Те се връщат у дома само веднъж или два пъти годишно, смятат западняците

Френски, германски и скандинавски транспортни асоциации заявиха, че резултатите от неотдавнашното проучване на Европейския съюз за ефекта от Пакета Мобилност, са доказателство, че задължителното връщане на камионите до мястото им на установяване е необходимост. Те твърдят, че много източноевропейски компании не прибират камионите си вкъщи повече от веднъж или два пъти годишно.

На 22 февруари Европейската комисия публикува своето проучване относно задължението за връщане на камиони до държавата-членка на установяване на всеки 8 седмици.

След проучване на констатациите от доклада ЕС стигна до заключението, че някои разпоредби на Пакет Мобилност вероятно ще увеличат емисиите на CO2. Следователно ЕС ще започне дискусии с държавите-членки, Европейския парламент и „всички заинтересовани страни“, пише сайтът kamioni.bg.

Френските, немските и скандинавските транспортни асоциации обаче виждат резултатите от проучването по различен начин. FNTR, BGL и NLA смятат, че проучването доказва, че камионите на много източноевропейски компании се връщат само веднъж или два пъти годишно в страната си на установяване. По тази причина организациите твърдят, че регулациите са изключително необходими.

Въпросните асоциации отбелязват, че проучването показва, че 62% от флотите на компаниите работят постоянно извън държавата по уседналост. Това, както се твърди, означава, че някои компании се възползват от външните пазари, като същевременно имат по-ниски разходи за труд в държавата, в която са установени.
Това изявление е пореден пример за атаките срещу превозвачи от Централна и Източна Европа, някои от които се радват на силни позиции на европейския пазар.

Самите западноевропейски компании, както и правителствата в държавите им, често посочват, че ограниченията върху тяхната дейност в ЕС вредят на единния пазар и представляват протекционизъм. В същото време, тези, които подкрепят Пакет Мобилност и други ограничения, твърдят, че са необходими правила, за да се осигурят равни условия.

Изпълнителният директор на френската FNTR Флоранс Бертло казва, че съществуващите изисквания създават по-добри условия за шофьорите на камиони. Според него констатациите от проучването показват, че затягането на критериите за установяване върви в правилната посока и води до по-добри условия на труд за шофьорите.

Ерик Йостергард, директор на Датската асоциация за автомобилен транспорт (DTL), също е възмутен от решението на Европейската комисия да преразгледа промяната на Пакет Мобилност:

Проучването ясно потвърждава проблема с компаниите пощенски кутии и подчертава, че имаме огромен проблем със шофьорите номади. Въведено бе правило за връщане на превозното средство, за да се обърне внимание именно на това. Настоятелно препоръчваме на законодателите да не „люлеят лодката“, а да се придържат към компромисите и значителните резултати, постигнати с Пакет Мобилност.

Проф. Дирк Енгелхард, изпълнителен директор на германската BGL, също смята, че много източноевропейски превозвачи са пощенски кутии:

В рамките на осем седмици преди да се върне у дома в държавата, в която е установен, един камион може да измине лесно до 22 000 км и да обслужва всяка дестинация в ЕС в рамките на двупосочно пътуване от ЕС. Ако източноевропейските компании оперират почти изключително в Западна Европа, то те са компании пощенски кутии, което е неприемливо на пазара на автомобилни превози.

Междувременно германските превозвачи вече обявиха, че на 25 март ще протестират в Берлин срещу чуждестранните превозвачи. Организаторите планират да използват траурни мотиви, символизиращи смъртта на местните превозвачи, убити от чуждестранни конкуренти.


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Автор
Флагман.БГ
4
Коментара
Тервел ИЛИЕВ 3 основни правила за щастлива и стабилна връзка 3 основни правила за щастлива и стабилна връзка 04/12/2025, Четвъртък 22:00 1
Флагман.БГ Почина обичан български кмет Почина обичан български кмет 04/12/2025, Четвъртък 21:20 0
Тервел ИЛИЕВ Украински дрон унищожи изтребител МиГ-29 в Крим Украински дрон унищожи изтребител МиГ-29 в Крим 04/12/2025, Четвъртък 19:20 2
4
Коментара по темата
4.
да бе
26.02.2021 16:21:43
1
5
Къде остана свободата на придвижване труд и бизнес...Повече работят по добри цени предлагат по добри са....ама те ония са учили само събиране в тяхните училища изваждането е за нас..винаги е било така така и ще бъде...Едно време старият брат вземаше ама и даваше...тия новите господари само вземат...останалото е бош лаф...
3.
Пламен
26.02.2021 12:23:33
0
1
Чудесен момент и повод да ограничат правото на труд на командировани работници. Трябва да решат - ще съхранят ли малкото ценности от начина си на живот, или ще продължатдасе търкалят в урвата. В крайна сметка - "настанало е време, да се ебътроднини"
2.
Европейски капитализъм
26.02.2021 12:00:21
0
26
На никой не му пука за шофьорите, нито за вредните емисии. Искат да принудят големите фирми да си преместят седалището в централна Европа, за да си плащат данъците там. А малките превозвачи които не издържат и фалират, ще освободят работна ръка за недостига на шофьори койъо имат. А със сриването на икономиката на държави роби като нашата, ще осигурят още много евтина работна ръка за всички сектори. Честито живейте сводно в Европа.
1.
Иван
26.02.2021 11:41:41
8
4
Кажи му Тираджия...и повече не казвай...
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Три катамарана положиха началото на модерно корабостроене в Бургас Три катамарана положиха началото на модерно корабостроене в Бургас Bering Yachts стартира производството на катамарани в Бургас – проект със стратегическо значение за морската индустрия Рекордно голям шаран от язовир край Божура впечатли рибарите за Никулден Рекордно голям шаран от язовир край Божура впечатли рибарите за Никулден Традицията оживява: шаранът отново е главен герой на Никулден, въпреки високите цени и променящия се риболовен пейзаж Арестуваха педофил, блудствал с две момчета в Бургас Арестуваха педофил, блудствал с две момчета в Бургас Известни са само инициалите на извратеняка – З.В.С., повдигат му обвинение за „хомосексуални блудства“ Министър Тахов: "Магазин за хората" ще обхване цялата страна през 2026 година Министър Тахов: "Магазин за хората" ще обхване цялата страна през 2026 година До дни се очаква вълна от магазини в Пловдивска област Почина обичан български кмет Почина обичан български кмет Отиде си Стойчо Стойчев СДВР опроверга майката на задържан по време на протеста - не е бит СДВР опроверга майката на задържан по време на протеста - не е бит Две коренно различни позиции за състоянието на младежа България затвърждава позиции на изгодна и търсена туристическа дестинация в Европа България затвърждава позиции на изгодна и търсена туристическа дестинация в Европа Природните предимства, облекчаване на визовия режим и доброто съотношение между цена и качество носят ръст в интереса към страната ни през 2025 г. Протестиращи срещу Даниел Митов: Оставка, за да спасим хиляди българи Протестиращи срещу Даниел Митов: Оставка, за да спасим хиляди българи Движение БОЕЦ обвини Митов в политически чадър над репресии и призова за масови блокади в цялата страна Нов скейт парк, паркур зона и спортни игрища преобразяват „Меден рудник“ Нов скейт парк, паркур зона и спортни игрища преобразяват „Меден рудник“ Община Бургас реализира мащабен проект по настояване на млади спортни ентусиасти от квартала Похвално: Левскари дариха пари за лечението на Любо Пенев Похвално: Левскари дариха пари за лечението на Любо Пенев Феновете показаха, че преди всичко трябва да сме човечни
САЩ разрешиха на бензиностанциите на „Лукойл“ да работят въпреки санкциите САЩ разрешиха на бензиностанциите на „Лукойл“ да работят въпреки санкциите Вашингтон удължи разрешението за чуждестранната дейност на „Лукойл“, докато Унгария се готви да изкупи активи на компанията в Европа и Азия Украински дрон унищожи изтребител МиГ-29 в Крим Украински дрон унищожи изтребител МиГ-29 в Крим Атаката на военното летище "Кача" е осъществена от специалното звено "Примари" на ГУР Организират специална вечеря за Путин в Индия, президентът на Русия отговори с красноречив жест Организират специална вечеря за Путин в Индия, президентът на Русия отговори с красноречив жест Лидерът на Кремъл наруши официална традиция, за да покаже топло отношение към домакина Транспортираха много болна жена директно в моргата, впоследствие тя почина Транспортираха много болна жена директно в моргата, впоследствие тя почина Голям скандал на Острова Минус 17° отчетоха термометрите в Североизточна Турция Минус 17° отчетоха термометрите в Североизточна Турция Студеното време доведе и до заледяване на пътищата, което причини периодични прекъсвания на движението Бивш собственик на ЦСКА вдигнал най-голямата гей сватба Бивш собственик на ЦСКА вдигнал най-голямата гей сватба Прамод вдига пищна сватба на сина си Дивиеш с Джейк Прайър с любовника му, която беше наречена „Първата голяма индийска гей сватба“ Бъдещето на Израел в Евровизия под въпрос - решават днес Бъдещето на Израел в Евровизия под въпрос - решават днес Словения, Ирландия, Испания и Нидерландия заплашват с бойкот заради конфликта в Газа Любо Пенев е свалил над 30 кг за месец, състоянието му се влошава Любо Пенев е свалил над 30 кг за месец, състоянието му се влошава Тревожните новини съобщи един от най-близките му Втори ден блокада на "Кулата": Над 8 км опашка от тирове заради фермерските протести в Гърция Втори ден блокада на "Кулата": Над 8 км опашка от тирове заради фермерските протести в Гърция Земеделските протести в Северна Гърция парализират движението на камиони, причинявайки сериозни загуби за бизнеса и стотици блокирани шофьори на "Кулата" Трима младежи загинаха при мистериозен инцидент във Франция: кола падна в частен басейн Трима младежи загинаха при мистериозен инцидент във Франция: кола падна в частен басейн В колата са намерени и флакони с азотен оксид – вещество, известно като „райски газ“
Депутатът от "Величие" Христо Расташки към вътрешния министър Даниел Митов Депутатът от "Величие" Христо Расташки към вътрешния министър Даниел Митов Протестираха срещу вас и така се уплашихте, че ви се накъдриха косите Виц на деня Виц на деня По времето на комунизма двама си говорят:
- Как мислиш, има ли живот зад граница?
- Не знам, оттам още никой не се е върнал да разкаже.
Виц на деня Виц на деня На интервю за работа:
- Защо напуснахте предишната си работа?
- Фирмата се премести в нов офис, но не ми казаха къде се намира...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Навремето влизах в бара с думите "За мен както обикновено", а сега - в аптеката.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори