×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Земетресение с магнитуд от 4,9 по скалата на Рихтер беше регистрирано в Западна Турция
  • Интензивен трафик за камиони на границата с Турция
  • Доналд Тръмп оглави класацията на „Политико“ за най-влиятелна личност в Европа
  • Излезе книгата на Никола Саркози „Дневникът на един затворник“
  • НАСА загуби връзка с космическия си апарат „Мейвън"
  • Две жалби срещу приемането на еврото в България са подадени в Съда на ЕС
  • Гледат мерките на петима от задържаните при протеста на 1 декември в София
  • Интензивен трафик за камиони на границата с Турция
  • САЩ са задържали петролен танкер край Венецуела
  • Социалните мрежи, а не геймингът, създават проблеми при тийнейджърите, сочи проучване
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Френски, германски и скандинавски асоциации скочиха срещу източноевропейските камиони


26 Февруари 2021, Петък, 11:26 ч.
Автор: Флагман.БГ

Те се връщат у дома само веднъж или два пъти годишно, смятат западняците

Френски, германски и скандинавски транспортни асоциации заявиха, че резултатите от неотдавнашното проучване на Европейския съюз за ефекта от Пакета Мобилност, са доказателство, че задължителното връщане на камионите до мястото им на установяване е необходимост. Те твърдят, че много източноевропейски компании не прибират камионите си вкъщи повече от веднъж или два пъти годишно.

На 22 февруари Европейската комисия публикува своето проучване относно задължението за връщане на камиони до държавата-членка на установяване на всеки 8 седмици.

След проучване на констатациите от доклада ЕС стигна до заключението, че някои разпоредби на Пакет Мобилност вероятно ще увеличат емисиите на CO2. Следователно ЕС ще започне дискусии с държавите-членки, Европейския парламент и „всички заинтересовани страни“, пише сайтът kamioni.bg.

Френските, немските и скандинавските транспортни асоциации обаче виждат резултатите от проучването по различен начин. FNTR, BGL и NLA смятат, че проучването доказва, че камионите на много източноевропейски компании се връщат само веднъж или два пъти годишно в страната си на установяване. По тази причина организациите твърдят, че регулациите са изключително необходими.

Въпросните асоциации отбелязват, че проучването показва, че 62% от флотите на компаниите работят постоянно извън държавата по уседналост. Това, както се твърди, означава, че някои компании се възползват от външните пазари, като същевременно имат по-ниски разходи за труд в държавата, в която са установени.
Това изявление е пореден пример за атаките срещу превозвачи от Централна и Източна Европа, някои от които се радват на силни позиции на европейския пазар.

Самите западноевропейски компании, както и правителствата в държавите им, често посочват, че ограниченията върху тяхната дейност в ЕС вредят на единния пазар и представляват протекционизъм. В същото време, тези, които подкрепят Пакет Мобилност и други ограничения, твърдят, че са необходими правила, за да се осигурят равни условия.

Изпълнителният директор на френската FNTR Флоранс Бертло казва, че съществуващите изисквания създават по-добри условия за шофьорите на камиони. Според него констатациите от проучването показват, че затягането на критериите за установяване върви в правилната посока и води до по-добри условия на труд за шофьорите.

Ерик Йостергард, директор на Датската асоциация за автомобилен транспорт (DTL), също е възмутен от решението на Европейската комисия да преразгледа промяната на Пакет Мобилност:

Проучването ясно потвърждава проблема с компаниите пощенски кутии и подчертава, че имаме огромен проблем със шофьорите номади. Въведено бе правило за връщане на превозното средство, за да се обърне внимание именно на това. Настоятелно препоръчваме на законодателите да не „люлеят лодката“, а да се придържат към компромисите и значителните резултати, постигнати с Пакет Мобилност.

Проф. Дирк Енгелхард, изпълнителен директор на германската BGL, също смята, че много източноевропейски превозвачи са пощенски кутии:

В рамките на осем седмици преди да се върне у дома в държавата, в която е установен, един камион може да измине лесно до 22 000 км и да обслужва всяка дестинация в ЕС в рамките на двупосочно пътуване от ЕС. Ако източноевропейските компании оперират почти изключително в Западна Европа, то те са компании пощенски кутии, което е неприемливо на пазара на автомобилни превози.

Междувременно германските превозвачи вече обявиха, че на 25 март ще протестират в Берлин срещу чуждестранните превозвачи. Организаторите планират да използват траурни мотиви, символизиращи смъртта на местните превозвачи, убити от чуждестранни конкуренти.


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Автор
Флагман.БГ
4
Коментара
Флагман.БГ 2026 г. носи невероятен успех на тези 5 зодии 2026 г. носи невероятен успех на тези 5 зодии 11/12/2025, Четвъртък 20:40 0
Емел МАХМУД ПП-ДБ поиска оставката на кмета на Пловдив ПП-ДБ поиска оставката на кмета на Пловдив 11/12/2025, Четвъртък 18:10 0
4
Коментара по темата
4.
да бе
26.02.2021 16:21:43
1
5
Къде остана свободата на придвижване труд и бизнес...Повече работят по добри цени предлагат по добри са....ама те ония са учили само събиране в тяхните училища изваждането е за нас..винаги е било така така и ще бъде...Едно време старият брат вземаше ама и даваше...тия новите господари само вземат...останалото е бош лаф...
3.
Пламен
26.02.2021 12:23:33
0
1
Чудесен момент и повод да ограничат правото на труд на командировани работници. Трябва да решат - ще съхранят ли малкото ценности от начина си на живот, или ще продължатдасе търкалят в урвата. В крайна сметка - "настанало е време, да се ебътроднини"
2.
Европейски капитализъм
26.02.2021 12:00:21
0
26
На никой не му пука за шофьорите, нито за вредните емисии. Искат да принудят големите фирми да си преместят седалището в централна Европа, за да си плащат данъците там. А малките превозвачи които не издържат и фалират, ще освободят работна ръка за недостига на шофьори койъо имат. А със сриването на икономиката на държави роби като нашата, ще осигурят още много евтина работна ръка за всички сектори. Честито живейте сводно в Европа.
1.
Иван
26.02.2021 11:41:41
8
4
Кажи му Тираджия...и повече не казвай...
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Без хартиена бюлетина на изборите, ако привлекат БСП и ИТН в машинна коалиция Без хартиена бюлетина на изборите, ако привлекат БСП и ИТН в машинна коалиция Радостин Василев от МЕЧ нарече двете партии умиращи, но каза, че са надява на подкрепата им  Емрах Стораро призна: Баща ми не ми е купил книжката, скъсаха ме 5 пъти на листовките Емрах Стораро призна: Баща ми не ми е купил книжката, скъсаха ме 5 пъти на листовките Попфолк певецът отхвърля обвиненията за нередности и гонки на пътя, твърди че атаките срещу него са заради професията му Улицата към новата детска болница в Бургас непоносимо отесня, алармират граждани Улицата към новата детска болница в Бургас непоносимо отесня, алармират граждани Има ли възможност да се промени проекта по ул. „Свети Пантелеймон Лечител“, питат хората буквално в 12 без 5  Николета Лозанова остана без рожден ден, заради критичното състояние на Боби Михайлов Николета Лозанова остана без рожден ден, заради критичното състояние на Боби Михайлов Семейството на Николай Михайлов е в тежък емоционален период, след като легендарният вратар получи инсулт и е в болница; всички празници са отменени Vox populi! А „Банда Банда“ фололърите пият Moët & Chandon Vox populi! А „Банда Банда“ фололърите пият Moët & Chandon А оттук – честит да ни е Радев Задържаха клиенти за кражба на 9000 лв. от таксиметров автомобил Задържаха клиенти за кражба на 9000 лв. от таксиметров автомобил Парите били в различни валути Родените в тези 4 месеца са особено успешни в бизнеса Родените в тези 4 месеца са особено успешни в бизнеса Те имат естествена склонност към предприемачество Какви са вариантите на Румен Радев за служебен премиер Какви са вариантите на Румен Радев за служебен премиер Председателят на Народното събрание - тази възможност традиционно стои в началото Бялото ни завладява от обемните пуловери до букле силуети Бялото ни завладява от обемните пуловери до букле силуети Смесването на текстури остава водещ акцент и през тази година 4 знака ще осъзнаят истинските си потребности към момента 4 знака ще осъзнаят истинските си потребности към момента Вътрешните ни копнежи най-често са диктувани от нашата интуиция
Австрия прие закон, забраняващ носенето на забрадки в училище Австрия прие закон, забраняващ носенето на забрадки в училище Законът забранява на момичета под 14-годишна възраст да носят забрадки, които „покриват главата в съответствие с ислямските традиции“ Брюксел съди България за нарушения в здравния сектор Брюксел съди България за нарушения в здравния сектор От ЕС се твърди, че България неправилно изключва частни лечебни заведения от правилата за обществени поръчки, въпреки че се финансират основно с публични средства   Българска схема с фалшиви чипове удари китайска фирма  Българска схема с фалшиви чипове удари китайска фирма  Полицията разплита измама за стотици хиляди Мария Корина Мачадо стигна Осло след драматично бягство Мария Корина Мачадо стигна Осло след драматично бягство Опозиционната лидерка е напуснала Венецуела по море, за да избегне репресии, и направи първата си публична поява след месеци укриване „Форбс“ обяви кои са 100-те най-влиятелни жени в света „Форбс“ обяви кои са 100-те най-влиятелни жени в света Кристалина Георгиева е на 17-а позиция Трафиканти примамват мигранти с видеа на млади британски момичета Трафиканти примамват мигранти с видеа на млади британски момичета Престъпни мрежи злоупотребяват с видеа в TikTok и Instagram, използвайки видеа на нищо неподозиращи жени, като реклама на нелегални маршрути към Европа и Великобритания   Тръмп не взе Нобеловата награда за мир, но е №1 по влияние за Европа 2026 Тръмп не взе Нобеловата награда за мир, но е №1 по влияние за Европа 2026 Американският президент повлия силно на европейската политика през годината -  от сигурността и Украйна до стратегическата автономия на ЕС, което му донесе първото място в класацията на „Политико“ Шер ще се омъжва 50 години след предишния си брак Шер ще се омъжва 50 години след предишния си брак Американската легенда ще навърши 80 години през май 2026 г. Сърбия пусна на свобода наркобоса Йоца Амстердам-Сретен Йосич Сърбия пусна на свобода наркобоса Йоца Амстердам-Сретен Йосич Апелативният съд в Белград реши, че са изпълнени всички условия за условно освобождаване на Йосич, един от най-емблематичните фигури на балканския наркотрафик, който бе заловен в София през 2002г. Тръмп: Задържахме „най-големия танкер“ край Венецуела Тръмп: Задържахме „най-големия танкер“ край Венецуела Вашингтон твърди, че задържаната плавателна машина  е част от незаконна схема за финансиране на терористични организации, докато Каракас обвинява САЩ в пиратски действия
Иво СИРОМАХОВ Иво СИРОМАХОВ Защо се изплю върху достойнството и честта си, Слави, за няколко левчета ли? Виц на деня Виц на деня - Добър ден! Дошъл съм за изкарване на шофьорска книжка.
- Но тук е болница, не автошкола!
- Знам... навряха ми я отзад, но това е една дълга история...
Виц на деня Виц на деня На манго му се родили близнаци. Носи ги вкъщи, а комшията го пита:
- Двуяйчни или еднояйчни?
- Този е двуяйчен, а това е женско.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Наръфана люта чушка и разведена жена са само за истински търсачи на силни усещания!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори