×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Поскъпват част от основните храни, плодовете и зеленчуците по борсите
  • Двама убити и девет души са в критично състояние след стрелба в американския университет „Браун“
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Френски, германски и скандинавски асоциации скочиха срещу източноевропейските камиони


26 Февруари 2021, Петък, 11:26 ч.
Автор: Флагман.БГ

Те се връщат у дома само веднъж или два пъти годишно, смятат западняците

Френски, германски и скандинавски транспортни асоциации заявиха, че резултатите от неотдавнашното проучване на Европейския съюз за ефекта от Пакета Мобилност, са доказателство, че задължителното връщане на камионите до мястото им на установяване е необходимост. Те твърдят, че много източноевропейски компании не прибират камионите си вкъщи повече от веднъж или два пъти годишно.

На 22 февруари Европейската комисия публикува своето проучване относно задължението за връщане на камиони до държавата-членка на установяване на всеки 8 седмици.

След проучване на констатациите от доклада ЕС стигна до заключението, че някои разпоредби на Пакет Мобилност вероятно ще увеличат емисиите на CO2. Следователно ЕС ще започне дискусии с държавите-членки, Европейския парламент и „всички заинтересовани страни“, пише сайтът kamioni.bg.

Френските, немските и скандинавските транспортни асоциации обаче виждат резултатите от проучването по различен начин. FNTR, BGL и NLA смятат, че проучването доказва, че камионите на много източноевропейски компании се връщат само веднъж или два пъти годишно в страната си на установяване. По тази причина организациите твърдят, че регулациите са изключително необходими.

Въпросните асоциации отбелязват, че проучването показва, че 62% от флотите на компаниите работят постоянно извън държавата по уседналост. Това, както се твърди, означава, че някои компании се възползват от външните пазари, като същевременно имат по-ниски разходи за труд в държавата, в която са установени.
Това изявление е пореден пример за атаките срещу превозвачи от Централна и Източна Европа, някои от които се радват на силни позиции на европейския пазар.

Самите западноевропейски компании, както и правителствата в държавите им, често посочват, че ограниченията върху тяхната дейност в ЕС вредят на единния пазар и представляват протекционизъм. В същото време, тези, които подкрепят Пакет Мобилност и други ограничения, твърдят, че са необходими правила, за да се осигурят равни условия.

Изпълнителният директор на френската FNTR Флоранс Бертло казва, че съществуващите изисквания създават по-добри условия за шофьорите на камиони. Според него констатациите от проучването показват, че затягането на критериите за установяване върви в правилната посока и води до по-добри условия на труд за шофьорите.

Ерик Йостергард, директор на Датската асоциация за автомобилен транспорт (DTL), също е възмутен от решението на Европейската комисия да преразгледа промяната на Пакет Мобилност:

Проучването ясно потвърждава проблема с компаниите пощенски кутии и подчертава, че имаме огромен проблем със шофьорите номади. Въведено бе правило за връщане на превозното средство, за да се обърне внимание именно на това. Настоятелно препоръчваме на законодателите да не „люлеят лодката“, а да се придържат към компромисите и значителните резултати, постигнати с Пакет Мобилност.

Проф. Дирк Енгелхард, изпълнителен директор на германската BGL, също смята, че много източноевропейски превозвачи са пощенски кутии:

В рамките на осем седмици преди да се върне у дома в държавата, в която е установен, един камион може да измине лесно до 22 000 км и да обслужва всяка дестинация в ЕС в рамките на двупосочно пътуване от ЕС. Ако източноевропейските компании оперират почти изключително в Западна Европа, то те са компании пощенски кутии, което е неприемливо на пазара на автомобилни превози.

Междувременно германските превозвачи вече обявиха, че на 25 март ще протестират в Берлин срещу чуждестранните превозвачи. Организаторите планират да използват траурни мотиви, символизиращи смъртта на местните превозвачи, убити от чуждестранни конкуренти.


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Автор
Флагман.БГ
4
Коментара
Тервел ИЛИЕВ Гадно ми е, че остарявам, призна Зуека Гадно ми е, че остарявам, призна Зуека 14/12/2025, Неделя 12:31 0
Тервел ИЛИЕВ Защо в Хърватия проклеха еврото Защо в Хърватия проклеха еврото 14/12/2025, Неделя 12:11 1
Тервел ИЛИЕВ Къде се е намирал първият български мол Къде се е намирал първият български мол 14/12/2025, Неделя 11:40 0
4
Коментара по темата
4.
да бе
26.02.2021 16:21:43
1
5
Къде остана свободата на придвижване труд и бизнес...Повече работят по добри цени предлагат по добри са....ама те ония са учили само събиране в тяхните училища изваждането е за нас..винаги е било така така и ще бъде...Едно време старият брат вземаше ама и даваше...тия новите господари само вземат...останалото е бош лаф...
3.
Пламен
26.02.2021 12:23:33
0
1
Чудесен момент и повод да ограничат правото на труд на командировани работници. Трябва да решат - ще съхранят ли малкото ценности от начина си на живот, или ще продължатдасе търкалят в урвата. В крайна сметка - "настанало е време, да се ебътроднини"
2.
Европейски капитализъм
26.02.2021 12:00:21
0
26
На никой не му пука за шофьорите, нито за вредните емисии. Искат да принудят големите фирми да си преместят седалището в централна Европа, за да си плащат данъците там. А малките превозвачи които не издържат и фалират, ще освободят работна ръка за недостига на шофьори койъо имат. А със сриването на икономиката на държави роби като нашата, ще осигурят още много евтина работна ръка за всички сектори. Честито живейте сводно в Европа.
1.
Иван
26.02.2021 11:41:41
8
4
Кажи му Тираджия...и повече не казвай...
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Гадно ми е, че остарявам, призна Зуека Гадно ми е, че остарявам, призна Зуека По-приятно ми е, когато никой не ме познава на улицата. Мога да ходя както искам – с дрехите, с които рисувам, и никой не му прави впечатление, споделя Зуека Всички основни храни поскъпнаха през седмицата Всички основни храни поскъпнаха през седмицата Най-драстично е увеличението при краставици, чушки и домати България плаща 1,2 млн. лева, за да изтегли блокирания танкер "Kairos" до Бургакия залив България плаща 1,2 млн. лева, за да изтегли блокирания танкер "Kairos" до Бургакия залив Танкерът стои повече от една седмица на котва на почти една морска миля от брега на Ахтопол От 30 г. се занимавам с недвижими имоти, през 25 от тях се говори за "балон" на цените, казва брокер От 30 г. се занимавам с недвижими имоти, през 25 от тях се говори за "балон" на цените, казва брокер Цените на имотите са в евро от 20 години и може би ние сме един от секторите, в които потребителите няма да усетят някаква драматична разлика, смята Александър Бочев Започна операцията по изтегляне на кораба „Кайрос“ край Ахтопол Започна операцията по изтегляне на кораба „Кайрос“ край Ахтопол Танкерът стои повече от една седмица на котва на почти една морска миля от брега на Ахтопол Къде се е намирал първият български мол Къде се е намирал първият български мол Това е една много представителна сграда, имала е колонада и полукръгъл план за засводени конструкции България е била приета в ООН преди точно 70 години България е била приета в ООН преди точно 70 години Страната ни е приета за пълноправен член на 14 декември 1955 г. с резолюция на Общото събрание на световната организация Бъдни вечер под натиск: Между 30 и 40 лева излиза храната на човек за празничната трапеза Бъдни вечер под натиск: Между 30 и 40 лева излиза храната на човек за празничната трапеза Нарастващите цени принуждават някои домакинства да ограничат броя на традиционните ястия  Историята на бургаския дейнотериум, който не познаваше бензина Историята на бургаския дейнотериум, който не познаваше бензина Дейнотериумът се е разхождал по „Богориди“, без да бърза заникъде, и е похапвал от буйната растителност. Не е имало магазини. Нито ресторанти. И „Грамофона“ го е нямало Измамници обещават изцеление от диабет в Бачковския манастир, 30 души са подмамени Измамници обещават изцеление от диабет в Бачковския манастир, 30 души са подмамени Фалшивата обява вече е свалена от мрежата
Ваксините не причиняват аутизъм, казаха от СЗО Ваксините не причиняват аутизъм, казаха от СЗО Доказателства, базирани на 31 първични изследователски проучвания, публикувани между януари 2010 г. и август 2025 г. Защо в Хърватия проклеха еврото Защо в Хърватия проклеха еврото Точно преди три години - друга страна става 20-ият член на еврозоната - Хърватия Българските протести оглавиха първа страница на "Ню Йорк Таймс" Българските протести оглавиха първа страница на "Ню Йорк Таймс" Под кадъра от редакцията на изданието пише: „Корупция разтресе България; Антиправителствено шествие в София през седмицата" Живия Нострадамус направи тежко предсказание за Путин за 2026 г. Живия Нострадамус направи тежко предсказание за Путин за 2026 г. През цялата 2025 г. се носеха различни слухове за здравето на руския президент Последният мач на Джон Сина: Краят на легендата в WWE Последният мач на Джон Сина: Краят на легендата в WWE След 17 световни титли и над 650 сбъднати детски мечти, кечистът излиза на ринга за финален път Стрелба в университет в САЩ, двама студенти са убити, осем са в критично състояние Стрелба в университет в САЩ, двама студенти са убити, осем са в критично състояние Има и девети ранен, но той е вън от опасност Задържаха петима в Германия, подозират ги, че са планирали нападение на коледен базар Задържаха петима в Германия, подозират ги, че са планирали нападение на коледен базар Прокуратурата подозира, че мотивите зад планираното нападение са ислямистки Румънският президент: Готови сме да отвърнем, ако Русия ни атакува Румънският президент: Готови сме да отвърнем, ако Русия ни атакува Не се страхуваме от пряка конфронтация, категоричен е Никушор Дан Лекарят на Матю Пери осъден на едва 2,5 години затвор за незаконно снабдяване с кетамин Лекарят на Матю Пери осъден на едва 2,5 години затвор за незаконно снабдяване с кетамин Д-р Салвадор Пласенсия се призна за виновен, след като стана ясно, че е доставял нелегално упойващото вещество на актьора, въпреки зависимостта му Живот след смъртта: Жена видя Рая, срещна загубеното си дете и се върна да разкаже Живот след смъртта: Жена видя Рая, срещна загубеното си дете и се върна да разкаже Шарлот Холмс описва как в продължение на 11 минути е пребивавала в Рая, срещнала е своето неродено дете и е получила мисия да предаде послание от Бога.
Мартин Димитров, депутат от ДБ Мартин Димитров, депутат от ДБ Шенген и еврозоната са като Шампионската лига: пускат те да играеш там, но, като имаш слабо правителство, нищо не постигаш. Виц на деня Виц на деня Доктор към пациент:
- Първо добрите или лошите новини?
- Първо добрите.
- Ще можеш да паркираш навсякъде...
Виц на деня Виц на деня - Тате, Защо в България един мъж може да има само една жена?
- Законът ни пази, синко!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако чуете, че някой си хвали комшиите, значи си продава имота.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори