×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Възстановен е достъпа до Терминал 2 на летище „Васил Левски“
  • Максимално допустимата скорост по магистрала в Чехия ще бъде повишена до невиждан за Европа размер
  • Фарът на Шабла вече е туристическа атракция, пуска бяла светлина на 17 мили навътре в морето, за да пази корабите
  • Работник пострада поради немарливо изпълнение на занятие на територията на оръжейното предприятие „Арсенал" в Казанлък
  • Русия ще продължи да доставя петрол на Индия, а президентът на страната Владимир Путин ще се срещне с индийския премиер
  • Около 16:00 часа днес над 150 работници от фабрика "Миролио" в Сливен бяха евакуирани заради пожар
  • Кевин Костнър даде обяснение за скандалната сцена с изнасилването
  • Израел става водещ доставчик на газ за Египет
  • В Румъния задействаха системата Ro-Alert заради обекти, падащи от небето след руска атака
  • Перничанин се опита да направи опит за самоубийство в ареста в София
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Френски, германски и скандинавски асоциации скочиха срещу източноевропейските камиони


26 Февруари 2021, Петък, 11:26 ч.
Автор: Флагман.БГ

Те се връщат у дома само веднъж или два пъти годишно, смятат западняците

Френски, германски и скандинавски транспортни асоциации заявиха, че резултатите от неотдавнашното проучване на Европейския съюз за ефекта от Пакета Мобилност, са доказателство, че задължителното връщане на камионите до мястото им на установяване е необходимост. Те твърдят, че много източноевропейски компании не прибират камионите си вкъщи повече от веднъж или два пъти годишно.

На 22 февруари Европейската комисия публикува своето проучване относно задължението за връщане на камиони до държавата-членка на установяване на всеки 8 седмици.

След проучване на констатациите от доклада ЕС стигна до заключението, че някои разпоредби на Пакет Мобилност вероятно ще увеличат емисиите на CO2. Следователно ЕС ще започне дискусии с държавите-членки, Европейския парламент и „всички заинтересовани страни“, пише сайтът kamioni.bg.

Френските, немските и скандинавските транспортни асоциации обаче виждат резултатите от проучването по различен начин. FNTR, BGL и NLA смятат, че проучването доказва, че камионите на много източноевропейски компании се връщат само веднъж или два пъти годишно в страната си на установяване. По тази причина организациите твърдят, че регулациите са изключително необходими.

Въпросните асоциации отбелязват, че проучването показва, че 62% от флотите на компаниите работят постоянно извън държавата по уседналост. Това, както се твърди, означава, че някои компании се възползват от външните пазари, като същевременно имат по-ниски разходи за труд в държавата, в която са установени.
Това изявление е пореден пример за атаките срещу превозвачи от Централна и Източна Европа, някои от които се радват на силни позиции на европейския пазар.

Самите западноевропейски компании, както и правителствата в държавите им, често посочват, че ограниченията върху тяхната дейност в ЕС вредят на единния пазар и представляват протекционизъм. В същото време, тези, които подкрепят Пакет Мобилност и други ограничения, твърдят, че са необходими правила, за да се осигурят равни условия.

Изпълнителният директор на френската FNTR Флоранс Бертло казва, че съществуващите изисквания създават по-добри условия за шофьорите на камиони. Според него констатациите от проучването показват, че затягането на критериите за установяване върви в правилната посока и води до по-добри условия на труд за шофьорите.

Ерик Йостергард, директор на Датската асоциация за автомобилен транспорт (DTL), също е възмутен от решението на Европейската комисия да преразгледа промяната на Пакет Мобилност:

Проучването ясно потвърждава проблема с компаниите пощенски кутии и подчертава, че имаме огромен проблем със шофьорите номади. Въведено бе правило за връщане на превозното средство, за да се обърне внимание именно на това. Настоятелно препоръчваме на законодателите да не „люлеят лодката“, а да се придържат към компромисите и значителните резултати, постигнати с Пакет Мобилност.

Проф. Дирк Енгелхард, изпълнителен директор на германската BGL, също смята, че много източноевропейски превозвачи са пощенски кутии:

В рамките на осем седмици преди да се върне у дома в държавата, в която е установен, един камион може да измине лесно до 22 000 км и да обслужва всяка дестинация в ЕС в рамките на двупосочно пътуване от ЕС. Ако източноевропейските компании оперират почти изключително в Западна Европа, то те са компании пощенски кутии, което е неприемливо на пазара на автомобилни превози.

Междувременно германските превозвачи вече обявиха, че на 25 март ще протестират в Берлин срещу чуждестранните превозвачи. Организаторите планират да използват траурни мотиви, символизиращи смъртта на местните превозвачи, убити от чуждестранни конкуренти.


В категории: Бизнес


Флагман.БГ 72-годишен се удави в река 72-годишен се удави в река 20/08/2025, Сряда 18:45 0
Флагман.БГ Огромен проблем с пчелите в България Огромен проблем с пчелите в България 20/08/2025, Сряда 18:24 0
4
Коментара по темата
4.
да бе
26.02.2021 16:21:43
1
5
Къде остана свободата на придвижване труд и бизнес...Повече работят по добри цени предлагат по добри са....ама те ония са учили само събиране в тяхните училища изваждането е за нас..винаги е било така така и ще бъде...Едно време старият брат вземаше ама и даваше...тия новите господари само вземат...останалото е бош лаф...
3.
Пламен
26.02.2021 12:23:33
0
1
Чудесен момент и повод да ограничат правото на труд на командировани работници. Трябва да решат - ще съхранят ли малкото ценности от начина си на живот, или ще продължатдасе търкалят в урвата. В крайна сметка - "настанало е време, да се ебътроднини"
2.
Европейски капитализъм
26.02.2021 12:00:21
0
26
На никой не му пука за шофьорите, нито за вредните емисии. Искат да принудят големите фирми да си преместят седалището в централна Европа, за да си плащат данъците там. А малките превозвачи които не издържат и фалират, ще освободят работна ръка за недостига на шофьори койъо имат. А със сриването на икономиката на държави роби като нашата, ще осигурят още много евтина работна ръка за всички сектори. Честито живейте сводно в Европа.
1.
Иван
26.02.2021 11:41:41
8
4
Кажи му Тираджия...и повече не казвай...
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Над 100 отровени по време на сватба в България Над 100 отровени по време на сватба в България Тържеството е било със 750 гости Извънредно! Автомобил горя край Атия Извънредно! Автомобил горя край Атия Движението бе пренасочено през селата Атия и Росен в посока Бургас Морето взе още една жертва, 35-годишен се удави в Приморско Морето взе още една жертва, 35-годишен се удави в Приморско Спасители успяха да извадят живи от морето жена, дете и друг мъж 72-годишен се удави в река 72-годишен се удави в река Трагедия в Разлог Огромен проблем с пчелите в България Огромен проблем с пчелите в България Сушата погуби цели пчелини Откараха 16-годишен в болница след инцидент с плаващ дюшек в Слънчев бряг (ОБНОВЕНА) Откараха 16-годишен в болница след инцидент с плаващ дюшек в Слънчев бряг (ОБНОВЕНА) Ударил си е главата, вероятно е с комоцио "Зелената" блокада - защо язовир Черни Осъм няма да се строи "Зелената" блокада - защо язовир Черни Осъм няма да се строи Всеки го може! Ето как да подобрим здравето на очите, трябват ви само тези 6... Всеки го може! Ето как да подобрим здравето на очите, трябват ви само тези 6... Съвременният начин на живот, прекаран пред екрани, в комбинация с възрастови промени и външни фактори, може да отслаби зрението и да доведе до сериозни заболявания Септември идва със смъртоносна жега Септември идва със смъртоносна жега Подобна прогноза бихме отхвърлили, защото според нас е нереалистична и вероятността да се сбъдне е под 40%, пишат от Метео Балканс Винтидж вълна ще докара на мода дрехи и вещи втора употреба у нас Винтидж вълна ще докара на мода дрехи и вещи втора употреба у нас Европа зачеркна консуматорските правила и по най-скъпите търговски улици изчезват познатите световни брандове  
Откриха 6 отрязани мъжки глави край голям път Откриха 6 отрязани мъжки глави край голям път Предполага се, че убитите са били членове на банда, които са жертва на други гангстери Млада красавица отказа секс на гангстер, намериха я изнасилена и мъчително убита Млада красавица отказа секс на гангстер, намериха я изнасилена и мъчително убита Зловещата история е от Бразилия Чехия тества максимална скорост 150 км/ч по магистралите си Чехия тества максимална скорост 150 км/ч по магистралите си Първите знаци вече са факт, досега ограничението беше 130 км/ч Българка отиде в Гърция с кучето си, затвори го за 15 минути в кола и разбра какво е държава с правила Българка отиде в Гърция с кучето си, затвори го за 15 минути в кола и разбра какво е държава с правила Тя е арестувана и глобена Тръмп се превърна в ... матрьошка Тръмп се превърна в ... матрьошка Дървената фигурка с неговия лик е сред най-търсените в Москва Шест загинали при пожарите в Испания и Португалия Шест загинали при пожарите в Испания и Португалия Испанският премиер обяви "национален пакт за климатичната криза" Зеленски отказа среща с Путин, а гаранциите за Украйна неясни Зеленски отказа среща с Путин, а гаранциите за Украйна неясни След като лидерът от Киев отказа да се срещне с руския си колега в Москва, Тръмп се извъртя за разполагането на американски войски в бившата съветска република Арестуваха 16 души заради безредици в Белград Арестуваха 16 души заради безредици в Белград Хора протестират масово срещу Вучич Фалшив Джъстин Бийбър измами цял нощен клуб Фалшив Джъстин Бийбър измами цял нощен клуб В САЩ Жандармерия патрулира на плажове по Черноморието, забраниха къпането Жандармерия патрулира на плажове по Черноморието, забраниха къпането Спасители са развяли червения флаг по цялото румънско крайбрежие, а жандармерия патрулира плажа
Бойко Борисов Бойко Борисов Нали в Гърция са с евро и българите ходят, няма страшно Виц на деня Виц на деня - Тате, каква е разликата между пушката и картечницата?
- Ами, представи си, че първо говоря аз, а после - майка ти...
Виц на деня Виц на деня - Иванчо, кажи честно кой ти написа домашното?
- Госпожо, честно не знам! Легнах си рано.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Фразата, че мъжете искат само едно нещо, обикновено се употребява от жени, от които мъжете и това не искат!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори