×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Разследват Андрий Ермак по най-голямото дело за корупция в Украйна
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Френски, германски и скандинавски асоциации скочиха срещу източноевропейските камиони


26 Февруари 2021, Петък, 11:26 ч.
Автор: Флагман.БГ

Те се връщат у дома само веднъж или два пъти годишно, смятат западняците

Френски, германски и скандинавски транспортни асоциации заявиха, че резултатите от неотдавнашното проучване на Европейския съюз за ефекта от Пакета Мобилност, са доказателство, че задължителното връщане на камионите до мястото им на установяване е необходимост. Те твърдят, че много източноевропейски компании не прибират камионите си вкъщи повече от веднъж или два пъти годишно.

На 22 февруари Европейската комисия публикува своето проучване относно задължението за връщане на камиони до държавата-членка на установяване на всеки 8 седмици.

След проучване на констатациите от доклада ЕС стигна до заключението, че някои разпоредби на Пакет Мобилност вероятно ще увеличат емисиите на CO2. Следователно ЕС ще започне дискусии с държавите-членки, Европейския парламент и „всички заинтересовани страни“, пише сайтът kamioni.bg.

Френските, немските и скандинавските транспортни асоциации обаче виждат резултатите от проучването по различен начин. FNTR, BGL и NLA смятат, че проучването доказва, че камионите на много източноевропейски компании се връщат само веднъж или два пъти годишно в страната си на установяване. По тази причина организациите твърдят, че регулациите са изключително необходими.

Въпросните асоциации отбелязват, че проучването показва, че 62% от флотите на компаниите работят постоянно извън държавата по уседналост. Това, както се твърди, означава, че някои компании се възползват от външните пазари, като същевременно имат по-ниски разходи за труд в държавата, в която са установени.
Това изявление е пореден пример за атаките срещу превозвачи от Централна и Източна Европа, някои от които се радват на силни позиции на европейския пазар.

Самите западноевропейски компании, както и правителствата в държавите им, често посочват, че ограниченията върху тяхната дейност в ЕС вредят на единния пазар и представляват протекционизъм. В същото време, тези, които подкрепят Пакет Мобилност и други ограничения, твърдят, че са необходими правила, за да се осигурят равни условия.

Изпълнителният директор на френската FNTR Флоранс Бертло казва, че съществуващите изисквания създават по-добри условия за шофьорите на камиони. Според него констатациите от проучването показват, че затягането на критериите за установяване върви в правилната посока и води до по-добри условия на труд за шофьорите.

Ерик Йостергард, директор на Датската асоциация за автомобилен транспорт (DTL), също е възмутен от решението на Европейската комисия да преразгледа промяната на Пакет Мобилност:

Проучването ясно потвърждава проблема с компаниите пощенски кутии и подчертава, че имаме огромен проблем със шофьорите номади. Въведено бе правило за връщане на превозното средство, за да се обърне внимание именно на това. Настоятелно препоръчваме на законодателите да не „люлеят лодката“, а да се придържат към компромисите и значителните резултати, постигнати с Пакет Мобилност.

Проф. Дирк Енгелхард, изпълнителен директор на германската BGL, също смята, че много източноевропейски превозвачи са пощенски кутии:

В рамките на осем седмици преди да се върне у дома в държавата, в която е установен, един камион може да измине лесно до 22 000 км и да обслужва всяка дестинация в ЕС в рамките на двупосочно пътуване от ЕС. Ако източноевропейските компании оперират почти изключително в Западна Европа, то те са компании пощенски кутии, което е неприемливо на пазара на автомобилни превози.

Междувременно германските превозвачи вече обявиха, че на 25 март ще протестират в Берлин срещу чуждестранните превозвачи. Организаторите планират да използват траурни мотиви, символизиращи смъртта на местните превозвачи, убити от чуждестранни конкуренти.


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Автор
Флагман.БГ
4
Коментара
Флагман.БГ Висш политик хвърли оставка в Румъния Висш политик хвърли оставка в Румъния 28/11/2025, Петък 21:19 1
Тервел ИЛИЕВ Русия атакува Украйна с ракети "Кинжал" Русия атакува Украйна с ракети "Кинжал" 28/11/2025, Петък 20:41 3
Тервел ИЛИЕВ Историческо завръщане на Клоп във футбола? Историческо завръщане на Клоп във футбола? 28/11/2025, Петък 19:03 0
Тервел ИЛИЕВ Владимир Путин се обади на 10-годишно момче Владимир Путин се обади на 10-годишно момче 28/11/2025, Петък 18:37 0
4
Коментара по темата
4.
да бе
26.02.2021 16:21:43
1
5
Къде остана свободата на придвижване труд и бизнес...Повече работят по добри цени предлагат по добри са....ама те ония са учили само събиране в тяхните училища изваждането е за нас..винаги е било така така и ще бъде...Едно време старият брат вземаше ама и даваше...тия новите господари само вземат...останалото е бош лаф...
3.
Пламен
26.02.2021 12:23:33
0
1
Чудесен момент и повод да ограничат правото на труд на командировани работници. Трябва да решат - ще съхранят ли малкото ценности от начина си на живот, или ще продължатдасе търкалят в урвата. В крайна сметка - "настанало е време, да се ебътроднини"
2.
Европейски капитализъм
26.02.2021 12:00:21
0
26
На никой не му пука за шофьорите, нито за вредните емисии. Искат да принудят големите фирми да си преместят седалището в централна Европа, за да си плащат данъците там. А малките превозвачи които не издържат и фалират, ще освободят работна ръка за недостига на шофьори койъо имат. А със сриването на икономиката на държави роби като нашата, ще осигурят още много евтина работна ръка за всички сектори. Честито живейте сводно в Европа.
1.
Иван
26.02.2021 11:41:41
8
4
Кажи му Тираджия...и повече не казвай...
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Отслабен ГЕРБ трудно прави бюджети, призна Дончев и разкри защо партията не може да се откачи от Пеевски Отслабен ГЕРБ трудно прави бюджети, призна Дончев и разкри защо партията не може да се откачи от Пеевски Ген. Атанасов пък предупреди, че узурпирането на репресивната власт е риск за вътрешната сигурност Украинци "брокери" по Черноморието – новата измама без контрол и лиценз Украинци "брокери" по Черноморието – новата измама без контрол и лиценз Вижте как действат схемите и как да се предпазите от тях, преди да е станало късно Знаете ли историята на тази грохнала сграда от времето на цар Борис III и кого ще приюти утре? Знаете ли историята на тази грохнала сграда от времето на цар Борис III и кого ще приюти утре? А допреди 100 години е имало само голи камъни - без следа от една от най-красивите части на днешната Морска градина, която за съвременниците ни е известна като графичната база на художниците Какво е състоянието на 7-годишното дете, което пострада при зловещата катастрофа между тир и семейна кола до Пловдив Какво е състоянието на 7-годишното дете, което пострада при зловещата катастрофа между тир и семейна кола до Пловдив Шофьорът предизвикал ужаса има куп предишни провинения Защо не трябва да сушим прането върху радиатора Защо не трябва да сушим прането върху радиатора Какви проблеми може да си навлечем Плъзна жестока мълва за Сияна от Биг Брадър Плъзна жестока мълва за Сияна от Биг Брадър Фенове реагираха като ужилени Защо Борисов се отказа да изтегля бюджета? Объркан е и за осигуровките Защо Борисов се отказа да изтегля бюджета? Объркан е и за осигуровките Забърка се в глупав спор за това кой му дърпа ушито и накрая пак се извъртя. „Ако трябва ще го изтеглим“, каза той Носи ли Марко Рубио президентски жезъл в раницата си? Носи ли Марко Рубио президентски жезъл в раницата си? Кметът Коцев,  у дома кадър от семейната му идилия Кметът Коцев, у дома кадър от семейната му идилия По-рано днес той беше пуснат на свобода след платена гаранция В кои общини ще има повишаване цената на водата В кои общини ще има повишаване цената на водата В Ямбол,  Сливен, Пазарджик и Перник ще има намаление на цените
23-годишен мъж спечели състезание по мързел 23-годишен мъж спечели състезание по мързел Лежа на матрак над 33 часа Два танкера горят до Босфора Два танкера горят до Босфора Има подозрения, че единият се е взривил след удар в мина Висш политик хвърли оставка в Румъния Висш политик хвърли оставка в Румъния Йонуц Мощяну призна, че в автобиографията си е посочил неверни данни за образованието си Русия атакува Украйна с ракети "Кинжал" Русия атакува Украйна с ракети "Кинжал" Оръжието е страшно Ермак подаде оставка след корупционния скандал, а икономист коментира, че остават 40 разбойници в Киев Ермак подаде оставка след корупционния скандал, а икономист коментира, че остават 40 разбойници в Киев Преди да се оттегли, шефът на кабинета на Володимир Зеленски обяви, че Украйна няма да се откаже от своите територии съгласно плана на Тръмп и веднага бил поет от спецслужбите  Глупак ли брои 288 001 евро за стоманен Ролекс на половин век Глупак ли брои 288 001 евро за стоманен Ролекс на половин век Редкият Rolex Daytona „Paul Newman“ Ref. 6262, произведен само една година, се издирва от колекционери с десетилетия Как притиснаха бедните България, Румъния и Молдова да участват на „Евровизия“ Как притиснаха бедните България, Румъния и Молдова да участват на „Евровизия“ Трите страни са били почти насила вкарани във фестивала, за да го спасят след масовите бойкоти заради Израел, твърди източник Историческо завръщане на Клоп във футбола? Историческо завръщане на Клоп във футбола? Ливърпул може да се обърне за помощ към специалиста Путин изрази благодарност към Орбан за домакинството му за срещата на върха Путин изрази благодарност към Орбан за домакинството му за срещата на върха Руско-американските преговори ще се проведат в Будапеща Абсурден експеримент на инфлуенсър доведе до смъртта му Абсурден експеримент на инфлуенсър доведе до смъртта му Той почина от сърдечен арест, след като се подложи на екстремно предизвикателство с преяждане - за да промотира новата си програма за отслабване.
Благомир Коцев Благомир Коцев Докато гражданите писаха история по площадите, аз можех само да гледам от килията Виц на деня Виц на деня Вчера с детето рисувахме котенце. Сутринта пред вратата си намерихме пухкаво коте. Днес рисуваме къща с басейн, Ферари и сейф със зелени банкноти. Виц на деня Виц на деня Счетоводството е наука, която е възникнала на границата между математиката и черната магия. Статус във фейсбук Статус във фейсбук Време е да направя почистване на "приятели".
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори