×
Култура Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • До 17 ч. днес движението при км 205 на АМ "Тракия" в посока София се осъществява в активната и аварийната лента
  • КНСБ призова депутатите да гласуват редовния бюджет
  • Токът за бизнеса поскъпва с 22% от утре
  • Близо четвърт от енергията, произведена в България през 2024 г. е от ВЕИ
  • Бивш пилот на NASCAR загина при катастрофа със самолет в Северна Каролина
  • Тръмп спира лотарията за зелени карти в САЩ
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Френски, германски и скандинавски асоциации скочиха срещу източноевропейските камиони


26 Февруари 2021, Петък, 11:26 ч.
Автор: Флагман.БГ

Те се връщат у дома само веднъж или два пъти годишно, смятат западняците

Френски, германски и скандинавски транспортни асоциации заявиха, че резултатите от неотдавнашното проучване на Европейския съюз за ефекта от Пакета Мобилност, са доказателство, че задължителното връщане на камионите до мястото им на установяване е необходимост. Те твърдят, че много източноевропейски компании не прибират камионите си вкъщи повече от веднъж или два пъти годишно.

На 22 февруари Европейската комисия публикува своето проучване относно задължението за връщане на камиони до държавата-членка на установяване на всеки 8 седмици.

След проучване на констатациите от доклада ЕС стигна до заключението, че някои разпоредби на Пакет Мобилност вероятно ще увеличат емисиите на CO2. Следователно ЕС ще започне дискусии с държавите-членки, Европейския парламент и „всички заинтересовани страни“, пише сайтът kamioni.bg.

Френските, немските и скандинавските транспортни асоциации обаче виждат резултатите от проучването по различен начин. FNTR, BGL и NLA смятат, че проучването доказва, че камионите на много източноевропейски компании се връщат само веднъж или два пъти годишно в страната си на установяване. По тази причина организациите твърдят, че регулациите са изключително необходими.

Въпросните асоциации отбелязват, че проучването показва, че 62% от флотите на компаниите работят постоянно извън държавата по уседналост. Това, както се твърди, означава, че някои компании се възползват от външните пазари, като същевременно имат по-ниски разходи за труд в държавата, в която са установени.
Това изявление е пореден пример за атаките срещу превозвачи от Централна и Източна Европа, някои от които се радват на силни позиции на европейския пазар.

Самите западноевропейски компании, както и правителствата в държавите им, често посочват, че ограниченията върху тяхната дейност в ЕС вредят на единния пазар и представляват протекционизъм. В същото време, тези, които подкрепят Пакет Мобилност и други ограничения, твърдят, че са необходими правила, за да се осигурят равни условия.

Изпълнителният директор на френската FNTR Флоранс Бертло казва, че съществуващите изисквания създават по-добри условия за шофьорите на камиони. Според него констатациите от проучването показват, че затягането на критериите за установяване върви в правилната посока и води до по-добри условия на труд за шофьорите.

Ерик Йостергард, директор на Датската асоциация за автомобилен транспорт (DTL), също е възмутен от решението на Европейската комисия да преразгледа промяната на Пакет Мобилност:

Проучването ясно потвърждава проблема с компаниите пощенски кутии и подчертава, че имаме огромен проблем със шофьорите номади. Въведено бе правило за връщане на превозното средство, за да се обърне внимание именно на това. Настоятелно препоръчваме на законодателите да не „люлеят лодката“, а да се придържат към компромисите и значителните резултати, постигнати с Пакет Мобилност.

Проф. Дирк Енгелхард, изпълнителен директор на германската BGL, също смята, че много източноевропейски превозвачи са пощенски кутии:

В рамките на осем седмици преди да се върне у дома в държавата, в която е установен, един камион може да измине лесно до 22 000 км и да обслужва всяка дестинация в ЕС в рамките на двупосочно пътуване от ЕС. Ако източноевропейските компании оперират почти изключително в Западна Европа, то те са компании пощенски кутии, което е неприемливо на пазара на автомобилни превози.

Междувременно германските превозвачи вече обявиха, че на 25 март ще протестират в Берлин срещу чуждестранните превозвачи. Организаторите планират да използват траурни мотиви, символизиращи смъртта на местните превозвачи, убити от чуждестранни конкуренти.


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Автор
Флагман.БГ
4
Коментара
Тервел ИЛИЕВ Мария Цънцарова не е освободена от работа Мария Цънцарова не е освободена от работа 19/12/2025, Петък 18:35 0
4
Коментара по темата
4.
да бе
26.02.2021 16:21:43
1
5
Къде остана свободата на придвижване труд и бизнес...Повече работят по добри цени предлагат по добри са....ама те ония са учили само събиране в тяхните училища изваждането е за нас..винаги е било така така и ще бъде...Едно време старият брат вземаше ама и даваше...тия новите господари само вземат...останалото е бош лаф...
3.
Пламен
26.02.2021 12:23:33
0
1
Чудесен момент и повод да ограничат правото на труд на командировани работници. Трябва да решат - ще съхранят ли малкото ценности от начина си на живот, или ще продължатдасе търкалят в урвата. В крайна сметка - "настанало е време, да се ебътроднини"
2.
Европейски капитализъм
26.02.2021 12:00:21
0
26
На никой не му пука за шофьорите, нито за вредните емисии. Искат да принудят големите фирми да си преместят седалището в централна Европа, за да си плащат данъците там. А малките превозвачи които не издържат и фалират, ще освободят работна ръка за недостига на шофьори койъо имат. А със сриването на икономиката на държави роби като нашата, ще осигурят още много евтина работна ръка за всички сектори. Честито живейте сводно в Европа.
1.
Иван
26.02.2021 11:41:41
8
4
Кажи му Тираджия...и повече не казвай...
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Делян Добрев с предупреждение: Забравете за по-високи заплати през 2026 година Делян Добрев с предупреждение: Забравете за по-високи заплати през 2026 година  Дано да сме успели да прехвърлим отговорността на опозицията, каза той Атанас Зафиров предупреждава за криза след Нова година заради протестите Атанас Зафиров предупреждава за криза след Нова година заради протестите Той уверява, че няма с другарите си от властта да абдикират под силата на удара, който се задава. Ще е и ценови, и инфлационен, пророкува той Предсрочните избори (не)избежни – 22 март или 5 април са най-вероятните дати Предсрочните избори (не)избежни – 22 март или 5 април са най-вероятните дати Процедурата за мандатите започва, но партиите не показват воля за стабилно управление. РИОСВ потвърди: Производството на „Кроношпан“ е в екологичните норми РИОСВ потвърди: Производството на „Кроношпан“ е в екологичните норми Контролните измервания на РИОСВ и ИАОС не отчитат превишения на нормите за качество на въздуха във Велико Търново Официално: Съдът отмени избора на Весела Лечева за председател на БОК Официално: Съдът отмени избора на Весела Лечева за председател на БОК Софийският градски съд анулира резултата заради процедурни нарушения Засиленият интерес към Приморско не е случаен, а резултат от целенасочена политика Засиленият интерес към Приморско не е случаен, а резултат от целенасочена политика Морето и крайбрежието, признати сред най-чистите в Европа, девствени плажове, дюни, лонгозни гори и уникална природа, са най-големите богатства на общината Внимание  шофьори! Блокират глоби и услуги на МВР заради еврото Внимание шофьори! Блокират глоби и услуги на МВР заради еврото Незавършените електронни плащания ще бъдат анулирани, ако не се приключат до 30 декември   По-малко фирми планират коледни бонуси По-малко фирми планират коледни бонуси Несигурната икономическа среда кара все повече работодатели да се въздържат от празнични доплащания   Как „Лукойл Нефтохим Бургас“ се справя без дефицит на нефт, докато съседни държави изпитват криза Как „Лукойл Нефтохим Бургас“ се справя без дефицит на нефт, докато съседни държави изпитват криза Доставките са гарантирани за следващите няколко месеца, постигната е диверсификация - 21 сорта нефт, 15 държави, 4 континента  Задържаха 29-годишен мъж за разпространение на порнографски материали с малолетни Задържаха 29-годишен мъж за разпространение на порнографски материали с малолетни Материалите са сваляни от чуждестранни сайтове и споделяни чрез торент клиенти, разследването продължава  
ЕС се раздира от спорове заради заема за Украйна - Орбан: Европа е пред война с Русия ЕС се раздира от спорове заради заема за Украйна - Орбан: Европа е пред война с Русия Решението на ЕС за безлихвен заем към Украйна предизвика политически трусове в Брюксел и дълбоко разцепление между страните членки Синът на Джон Траволта има неочаквана връзка с наследниците на Елвис Пресли Синът на Джон Траволта има неочаквана връзка с наследниците на Елвис Пресли Съдебен спор извади наяве документи, които хвърлят нова светлина върху една от най-пазените тайни в Холивуд Трейлърът на „Аватар: Огън и пепел“ впечатлява, но критиците охлаждат очакванията Трейлърът на „Аватар: Огън и пепел“ впечатлява, но критиците охлаждат очакванията Третият филм на Джеймс Камерън обещава по-мрачно завръщане на Пандора, но ранните оценки повдигат въпроси за бъдещето на франчайз Турците откриха 160 кг хероин в тир с хранителни стоки, пътуващ за България Турците откриха 160 кг хероин в тир с хранителни стоки, пътуващ за България Дрогата е била скрита в буркани Намериха над 160 кг хероин в тир с храни, пътуващ за България Намериха над 160 кг хероин в тир с храни, пътуващ за България Дрогата е била скрита в буркани с храна Това не е Москва, а Брюксел - европейските фермери излязоха, за да защитят препитанието си Това не е Москва, а Брюксел - европейските фермери излязоха, за да защитят препитанието си Над 10 000 земеделци протестираха срещу споразумението с Меркосур и аграрната политика на Брюксел   Българин почина в арест в САЩ, води се разследване Българин почина в арест в САЩ, води се разследване Мъжът се казва Ненко Ганчев на 56 г.  Изкуственият интелект замърсява колкото Ню Йорк за година Изкуственият интелект замърсява колкото Ню Йорк за година Според проучване - бумът на AI води до огромни емисии, водна консумация и енергийно натоварване Тръмп променя класификацията на марихуаната - какво означава това? Тръмп променя класификацията на марихуаната - какво означава това? Подобна прекласификация от страна на Агенцията за борба с наркотиците (DEA) няма да направи марихуаната законна за развлекателна употреба в национален мащаб Румънският съд праща Уиз Калифа в затвора заради джойнт на сцената Румънският съд праща Уиз Калифа в затвора заради джойнт на сцената Той бе задържан от румънската полиция през лятото на миналата година, след като запали джойнт на сцената на фестивала "Beach, Please" в черноморския курорт Костинещ
Бойко Борисов Бойко Борисов Паметта на ПП-ДБ е толкова къса, че забравиха как Радев ги нарече директно шарлатани – и защо го направи Виц на деня Виц на деня - Изядох пет кюфтета, преди да си взема лекарството...
- Какво лекарство вземаш?
- Капки за уши...
Виц на деня Виц на деня - Бих отишъл и на края на света заради теб!
- Аууу... колко мило!!!
- Ама ти сигурно и там ще дойдеш?
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Един евреин търговец разбрал, че синът му е опростил дълг на клиент и моментално поискал ДНК тест...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори