Държавните и общинските имоти влизат в единен регистър
С мярката ще се осигури пълна прозрачност при управлението на публичните имоти
Всички имоти държавна и общинска собственост ще бъдат обединени в единна система за управление на собствеността и регистър. Иновативната е-система ще се администрира от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, като ведомствата и общините ще вписват и отразяват промени в системата за територията и имотите, за които отговарят. Тя ще бъде изградена по проект на МРРБ, финансиран от Оперативна програма „Добро управление”. Срокът на проекта е до края на месец юни 2023 г.
С изпълнението на дейностите ще се обединят всички съществуващи към момента регистри за имотите – държавна и общинска собственост, които се поддържат от различните институции на централно, областно и общинско ниво с изключение на тези с гриф за сигурност по смисъла на Закона за защита на класифицираната информация. Целта е да се подобри качеството, пълнотата и сигурността на данните, както и да се оптимизира цялостната организация. Детайлният регистър ще включва и хронология по управлението и измененията в собствеността за всеки имот. Чрез обединяването на регистрите ще се подобри и служебният обмен на информация между администрациите.
Предвижда се за имотите да се съдържат и данни за данъчна оценка, данни за предоставените права за управление, концесии, договори за наем, продажба, замяна, делба, учредени ограничени вещни права, както и за лицето, придобило права, включително и актовете, по силата на които имотът е престанал да бъде държавна/общинска собственост. Съставянето на нови актове за изключителна, публична, частна държавна и общинска собственост съгласно действащото законодателство е друга функционалност, която ще предлага системата. Чрез нея ще могат да осъществяват и всички операции, свързани с управлението на държавната и общинска собственост. Ще могат да се извличат данни, подпомагащи вземането на решения относно управлението и разпореждането с имоти с цел по-голяма прозрачност и проследимост на процеса по управление и разпореждане. Ще бъде разработено електронно ръководство за работа и наръчник за администраторите. Заложени са и специализирани обучения на минимум 700 служители за работа със системата и регистъра.
По проекта ще бъде изготвен и анализ на нормативната уредба и ще се изготвят проекти за изменения на приложимите нормативни актове, във връзка с функционирането на единния регистър и системата, със съответната обосновка и оценка за въздействието. Планиран е и цялостен анализ на текущото състояние на регистрите, поддържани в 28-те областни администрации, първостепенните разпоредители с бюджет и 265-те общини, както и работните процеси и връзки с други информационни системи, включително нивото на тяхната електронизация.
Създаването на системата е предвидено в мярка 66 от Актуализираната пътна карта за изпълнение на Стратегията за развитие на електронното управление в Република България за периода 2019-2023 г.
Катастрофален спад на обявите за работа – експертите предупреждават за трудно време
SOL Bar & Grill – новият фаворит на Бургас за фирмени коледни тържества през 2025
Защо е грешка да отлагате покупката на имот - цените тръгват нагоре
Младите лекари продължават протестите-бюджетът на НЗОК не дава гаранции, а проблемите се задълбочават
Какво да правим с монетите от касичката преди въвеждането на еврото - съвети за плавен преход и без излишни такси
Pegasus превзе Европа: Турският гигант купи най-големия чешки авиопревозвач
Цените пак нагоре: Потребителската кошница премина 100 лева
Световен гигант в брокерския сектор стъпва в България, за да преобърне изцяло пазара
Путин подписа указ, който изправи косите на десетки хиляди мъже
При гонка неправоспособен шофьор падна в дере във Варна
Румен Драганов: Очакваме добър зимен сезон. България е хит в туризма
Без сняг за Коледа: Проф. Георги Рачев прогнозира необичайно топло време в цялата страна
