Кога се налага повторна карантина
Сега се приема, че след десетия ден човек не е заразен
Първоначално пълното излекуване от COVID-19 се доказваше с PCR тест, а сега се приема, че след десетия ден човек вече не е заразен. Въпреки това, ако някой реши да си направи контролен PCR и тестът излезе положителен, независимо дали се чувства здрав, подлежи на нова карантина.
В не един и два случая, след като отминат симптомите, заболели от коронавирус продължават да дават положителни проби при РCR тестване. Това се случи и със звездата на "Ювентус" Кристиано Роналдо. Според португалската телевизия TV1 той е дал над 18 положителни теста, като част от тях си е направил след 14 дни карантина.
"Обикновено по-тежко болните пациенти дават по-продължително време положителни проби", казва пред Нова тв доц. Любомира Николаева-Гломб – завеждащ отдел "Вирусология" в Националния център по заразни и паразитни болести.
Според нея най-често човек дава положителни проби ден - два преди началото на симпоматиката и до 7 дни след появата на първите симптоми. Практиката обаче показва, че при някои пациенти частици от вируса се задържат и повече от месец в тялото.
"Някои хора продължават доста дълго време - 2-3, а и повече седмици да дават продължителни резултати на PCR без да са де факто инфекциозни. Тоест, те не са опасни за обществото", посочва тя.
Какво се случва? Къванч Татлъту изчезна от социалните мрежи
„Галъп“: Йотова и Вълчев водят с 44,9%, Гюров и Кандев изостават с 20 пункта
Трагедия на пътя! Жена загина при челен удар между кола и микробус, четирима са ранени
Разследват схема за избягване на глоби в Синя зона с "такса спокойствие"
Костите на цар Самуил разкриват тежки заболявания и стара травма на лявата ръка
Световен шампион по кикбокс срещу претендент за световната титла MAX FIGHT 67
МВнР ще привика Митрофанова, ако се докаже, че атаката срещу корабите е руска
След провала с Криста Пайк: Тексас екзекутира 46-годишен мъж със смъртоносна инжекция
Български лекари ще могат да прегледат Ива Михайлова
Фотографи, модели се събират на есенна фото-разходка в Бургас
До 2 ноември се декларират дължими данъци за третото тримесечие на 2026 г.
