Една нощ с линейка: Как минава дежурство по време на COVID-19
Има сериозен дефицит на система
Нощното дежурство на д-р Лунд започва със сигнал за COVID-19. Предпазните костюми се обличат и линейката тръгва към адреса. Пациентът е 70-годишен с доказан коронавирус. По данни на жена му е направил гърч. Няколко минути по-късно екипът е пред входа, съобщава БНТ.
Той обаче се оказва добре познат на доктора. Предишният ден лекарят отново е бил тук. Оказва се, че и пациентът е същият. Вече обаче диша трудно и не може да овладее температурата. Д-р Лунд се качва да го прегледа и констатира невъзможност за прием на лекарства. Причината - тежък стомашен проблем, заради който медикаментите не могат да се абсорбират в организма.
Медикът решава да търси възможност за хоспитализация и след разговор с Координационния център, е насочен към Четвърта градска болница.
Там обаче ги очаква изненада. Малко преди тях в лечебното заведение е приет друг случай на пациент с COVID-19, заради което дежурният лекар е в отделението. 20 минути по-късно той все още не знае, че нов пациент чака в линейката до тротоара.
Д-р Димитър Лунд: Ето кой ни посреща - двамата най-големи специалисти - санитарката и охраната, пушещи, с маски под носа и под брадичката. Дежурен няма - има де, но аз не го виждам!
Минават още 10 минути. Д-р Лунд е сериозно изнервен. А пациентът продължава да чака в линейката.
Д-р Димитър Лунд: Може да имаш дефицит на легла, дефицит на кадри, ние със сигурност, но най-важното е, че имаме дефицит на система. Това е основата! Дори и да си набавиш другите 2 неща, нищо няма да направиш! Една такава форсмажорна ситуация като пандемията, просто разкри истината!
Дежурният лекар в болницата накрая се появява. Заедно с него идва и първият проблем - хоспитализацията е невъзможна без документ от Координационния център и положителен PCR. Спешният екип не разполага с тях - Координационният център ги е насочил към болницата по телефона, а положителният тест не е разпечатан. Налага се това да бъде обяснено няколко пъти - първо на дежурния, след това и на неговия началник. След дълъг административен спор, следва още по-дълъг професионален. Отговаря ли пациентът на условията за хоспитализация или не - двамата лекари излагат своята трактовка по въпроса. Резултатът - пациентът няма да бъде приет.
Началникът нарежда на дежурния лекар какво да напише в документите и линейката трябва да върне болния в дома му. Минали са почти два часа от пристигането им пред болницата. И до този момент никой от лечебното заведение не е видял пациента за да провери състоянието му. Това е и основният упрек на д-р Лунд. Дежурната лекарка обаче решава да го види. Спешният медик пък води нови дълги разговори с Координационния център. Самият пациент коментира случващото се като безобразие. И докато екипът на Бърза помощ ни обяснява по какви причини се е стигнало до тук, дежурната лекарка се появява отново на тротоара и заявява, че на своя глава ще приеме болния. Реакцията на спешния медик:
Бих ви стиснал ръката, но съм мръсен и не мога!
Пациентът все пак ще бъде приет. Когато му го съобщават в линейката не може да повярва. И пита доктора защо още е тук. Отговорът е показателен:
- Те затова снимат, днес ми е последното дежурство, от другия месец съм в Щутгард ... Заминавам...
След еврото: Цените на жилищата у нас ще скочат с до 10% още през 2026 година
Пламен Константинов остава в Локомотив Новосибирск до 2028 година
България и още 7 страни обявиха Русия за най-голямата заплаха за сигурността в Европа
Изискана рецепта с яйца и хайвер
Пиян поляк намушка българка след скандал в апартамент в Германия
ЦСКА финализира втори трансфер преди Коледа - централен защитник от Португалия
Цените на жилищата ще растат и през 2026 г., но с по-бавни темпове
Коледа издава изневерите: най-рисковото време за палавите съпрузи
Светлините на Коледен Бургас събират фотографи и модели на празничния пл. "Тройката"
Кола се вряза в пълен с хора басейн във Франция след объркване на педалите
Три зодии ще имат пробив през 2026 година
Тостът "Скаген" - как един сандвич се превърна в символ на шведската кухня
