Липсата на рестарт на пътуванията коства трилиони долари
Пандемията силно засегна авиационната индустрия
Страните от цял свят все още не са постигнали консенсус за безопасното рестартиране на пътуванията на фона на кризата от COVID-19. Това може да струва трилиони долари на световната икономика, посочи Пол Грифитсс, главен изпълнителен директор на Dubai Airports, за бизнес телевизия CNBC.
"Нямаме съгласувана процедура за изпробване на надежден, точен и мащабен тест, а това трябва да се случи", отбеляза той. "На второ място, няма хармонизация между мерките за контрол и необходимостта да има карантинен режим, който да бъде едновременно ефективен и ненатрапчив", допълни Грифитс. От CNBC напомнят, че Dubai Airports са собственици на международните летища в Дубай и Обединените арабски емирства. Пандемията от коронавирус сериозно засегна авиационната индустрия. Пътуванията по въздух в световен план се доближиха до цялостно прекратяване, тъй като все повече страните затвориха границите си през пролетта, за да забавят разпространението на вируса. Част от пазарите отвориха отново, но при въведени различни мерки.
Според Пол Грифитс координацията на три неща - тестване, протокол за пътуване и карантини - е "съществената следваща стъпка, за да може светът да се задвижи отново". "Големият проблем в момента е в световен мащаб, правителствата търсят елиминиране на риска“, посочи той и допълни: "Моето мнение обаче е, че никога няма да стигнем до там".
Грифитс изтъкна, че страните трябва да управляват риска и да намерят баланс между безопасността и рестартирането на световната икономика. Той добави още, че правителствата не са фокусирани върху икономическите и социалните ползи от управлението на вируса по практически начин. "Това трябва да се промени, ако искаме да стигнем донякъде, връщайки се към някаква форма на нормален живот, който всички отчаяно искаме да постигнем".
Относно цената, която световната икономика ще плати, ако пътуванията останат в неизвестност, той каза:
"Мисля, че вече имаме загуби за десетки трилиони долари". Той добави, че от друга страна за сравнение, глобалната цена за коригиране на ситуацията е "просто малка". "Ако бихме могли да съберем група хора с еднакво мислене, които да хармонизират тези три прости стъпки от правилния уеднаквен протокол за карантина, тестване и пътуване, и просто да се съгласим какви са техните стандарти ... тогава ще говорим за малка част от вредата, която се нанася на икономиката в световен мащаб", заключи Пол Грифитс.
Игнажден е, внимавайте кой ще влезе в дома ви
Украински войници превърнаха BMW 7-Series в мобилна ракетна установка
Лионел Меси получи часовник за 1,1 милиона долара
Грешката, която качва разхода на гориво през зимата с до 2 литра на 100 км
Четвърти цвят на светофара: бъдещето на трафика с автономни коли
ЕК отстъпва от забраната на ДВГ, но с нови условия, които може да убият автомобилната индустрия
Празниците насаме: как да превърнем самотата в грижа за себе си
2026: Годината, в която Близнаци, Везни и Водолей спират да отлагат съдбата си
Предсрочните избори (не)избежни – 22 март или 5 април са най-вероятните дати
2025: Рекордна година за златото - поскъпване, търсене и интерес от българските инвеститори
Мария Цънцарова не е освободена от работа
РИОСВ потвърди: Производството на „Кроношпан“ е в екологичните норми
