×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Гледат делото „Корал“ за документна измама срещу Лена Бориславова
  • Над 22 млн. души могат да умрат до 2030 г. заради съкращения на международната помощ
  • Ресорните парламентарни комисии ще разгледат бюджетите на държавата, НЗОК и ДОО
  • Тръмп обяви, че ще продаде изтребители Ф-35 на Саудитска Арабия
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Маслото на скоростната кутия: Кога да го сменим


23 Октомври 2020, Петък, 10:00 ч.
Автор: Флагман.бг

Маслото в трансмисията е подложено на повече тормоз

Всеки - или почти всеки - шофьор знае колко важна е редовната смяна на маслото в двигателя. Но далеч по-малко са онези, които се замислят за маслото в скоростната кутия. А много често то се нуждае повече от вниманието им. Защо е необходимо да се обслужва трансмисията? Маслото в нея всъщност е подложено на повече тормоз. Маслото в двигателя по-често работи при оптималните температури, за които е създадено - просто защото двигателят се загрява от вътрешното горене, и има по-ефективно охлаждане.

В скоростната кутия нагряването идва само от силите на триене, и тя доста по-често прегрява. При топло време и натоварен режим на работа температурата в трансмисията може да надвиши тази на двигателя с 15-20 градуса по Целзий. А прегряването ускорява деградацията на маслото. Отделните компоненти в скоростната кутия се износват от триенето един в друг. Стружките попадат в маслото и единственият начин да се отстранят, преди да са започнали да запушват тънките канали, е именно подмяна на маслото. В редукторните кутии тези стружки са основно стоманени. В механичните скоростни кутии към това се добавят частици от износените синхронизатори - месингови, бронзови и от различни композити.

При автоматиците и вариаторните кутии има и отпадъци от фрикционните дискове. Да не забравяме също и за праха, който прониква през клапаните при цикъла прегряване/охлаждане. При газене в дълбоки локви вътре може да попадне и вода. Съвременните "даунсайзнати" двигатели с турбокомпресори влошават положението, защото създават по-висок въртящ момент и товарят повече трансмисията. Изглежда очевидно, че тя се нуждае от известно внимание, за да се справи. Но колко внимание? Тук производителите не са в състояние да дадат еднозначни отговори, пише Аитомедия.

Руското списание "За Рульом" наскоро се обърна за препоръки към няколко основни производители и получи отговори, които се разминаваха дори за марки от един и същи концерн (и с едни и същи агрегати в тях). Причините вероятно са много, и сред тях е фактът, че всяка марка си има своя политика за следпродажбено обслужване.

Kia
Макар да ползва по същество същите агрегати като Hyundai, Kia например изобщо не препоръчва смяна на маслото в ръчната трансмисия за бестселъра си Sportage и за Rio. При версиите с автомат маслото се сменя на 90 000 км, а в тези с 4х4 се препоръчва и замяна на течността в предния и задния редуктор на всеки 105 000 км.

Hyundai
Корейците препоръчват маслото в механичните им скоростни кутии да се сменя на всеки 120 000 км, а в автоматиците - на всеки 90 000. При моделите с пълно предаване на всеки 120 000 км трябва да се подменя и маслото в раздатъчната кутия и диференциала.

Renault
Французите твърдят, че работните течности са разчетени за целия жизнен цикъл на трансмисиите и трябва да се сменят само при ремонт на агрегата.

Skoda
Чешката компания също настоява, че и механичните, и автоматичните й трансмисии не се нуждаят от обслужване. Това важи и за редуктора на задния мост. Единствено при роботизираните кутии с двоен съединител тип DSG - всъщност най-често срещаните у нас - се препоръчва смяна на маслото на всеки 60 000 км. 

Volkswagen
При роботизираните кутии DSG (с кодове DQ250 и DQ500) маслото се подменя на 60 000 км. При по-съвременната DQ381 - на всеки 120 000 км. В моделите с пълно задвижване маслото в халдекс съединителя се сменя на всеки три години. При ръчните трансмисии на модели като Polo и Jetta се препоръчва проверка на 30 000 км. При по-старите класически автоматици - на 60 000.


В категории: Животът


Коментари
0
Коментара по темата
 


Опцията за коментиране, от Вашият IP адрес е преустановена!

 

България Всички новини
Ресорните комисии приеха проектобюджетите на ДОО и НЗОК  Ресорните комисии приеха проектобюджетите на ДОО и НЗОК  Трите проекта – за Бюджет 2026, за парите на Касата и Общественото осигуряване, вече получиха одобрението на Министерския съвет Над 18 000 души у нас страдат от хронична уртикария, НЗОК не покрива лечението Над 18 000 души у нас страдат от хронична уртикария, НЗОК не покрива лечението В България 80% от пациентите са жени, а 56% са на възраст 40-50 години Глобален срив заради Cloudflare остави света без новини Глобален срив заради Cloudflare остави света без новини Мащабното прекъсване, което продължава през последните часове, със сигурност е попречило на мнозина от вас да сърфират спокойно в мрежата Волейболната легенда Владо Николов пристига в Поморие Волейболната легенда Владо Николов пристига в Поморие На 24 ноември той ще представи автобиографичната си книга Ще има ли коледни добавки: Деница Сачева с нова информация за пенсионерите Ще има ли коледни добавки: Деница Сачева с нова информация за пенсионерите Запознали сме се с предложенията на работодателите предварително и мисля, че ще бъде изключително трудно да се прави бюджет наново, каза още Сачева САЩ ще определи "Cartel de los Soles" като терористична организация САЩ ще определи "Cartel de los Soles" като терористична организация Докато администрацията на Тръмп засилва натиска върху президента на Венецуела Николас Мадуро   100-километрова гонка: Пиян шофьор бяга от екипи на пет районни управления 100-километрова гонка: Пиян шофьор бяга от екипи на пет районни управления Заради високата скорост и опасността за живота на водача не са използвани принудителни помощни средства България е първенец по инфлация в еврозоната България е първенец по инфлация в еврозоната Годишната инфлация в България към края на октомври е 5,3%, а средната инфлация за страните от еврозоната е 2,1 на сто Експерт: Пазарът на имоти изчаква еврото, но лихвите се променят Експерт: Пазарът на имоти изчаква еврото, но лихвите се променят Икономическата несигурност оказва пряко влияние върху покупко-продажбите, отбеляза Румяна Александрова Румен Спецов освободи Евгени Маняхин от лидерския пост - вижте кои влязоха току-що в бургаската рафинерия (ОБНОВЯВА СЕ) Румен Спецов освободи Евгени Маняхин от лидерския пост - вижте кои влязоха току-що в бургаската рафинерия (ОБНОВЯВА СЕ) Руснакът Михаил Сизов запазва стратегическия си пост като управител на "Лукойл Ейвиейшън България"
Глобален срив заради Cloudflare остави света без новини Глобален срив заради Cloudflare остави света без новини Мащабното прекъсване, което продължава през последните часове, със сигурност е попречило на мнозина от вас да сърфират спокойно в мрежата За първи път в Европа: Влакове ще летят с 350 км/ч За първи път в Европа: Влакове ще летят с 350 км/ч Влаковете по линията Мадрид-Барселона превозват по 15 млн. души годишно Пикап, пълен с диви маймуни и дрога, бе заловен при акция в Тайланд Пикап, пълен с диви маймуни и дрога, бе заловен при акция в Тайланд Местните власти разкриха два свързани случая на трафик на макаци, подчертавайки ролята на страната като ключов център в глобалната незаконна търговия Бившата жена на  Трюдо проговори за романса му с Кейти Пери Бившата жена на  Трюдо проговори за романса му с Кейти Пери В откровен разговор в подкаст, Грегоар сподели как преживява общественото напрежение и непрестанните заглавия около бащата на трите и деца Ужасяващо убийство: Известен футболен съдия застреля бившата си любима Ужасяващо убийство: Известен футболен съдия застреля бившата си любима Трагедия на Балканите Четирима от всеки петима украинци, призовани в армията...дезертират  Четирима от всеки петима украинци, призовани в армията...дезертират  Около 100 000 млади украински мъже са напуснали страната през последните три месеца, много от които се насочват през Полша към Германия Сделка за ядрено сътрудничество подписват САЩ и Саудитска Арабия Сделка за ядрено сътрудничество подписват САЩ и Саудитска Арабия Рамковият договор ще се затвърди по време на визитата на принц Мохамед бин Салман във Вашингтон Орбан: Изпращаме каса водка на алкохолик и си мислим, че помагаме Орбан: Изпращаме каса водка на алкохолик и си мислим, че помагаме От Будапеща са категорично против предложение на Фон дер Лайен за нова финансова помощ към украинското правителство Напрежението между САЩ и Венецуела расте, обявиха наркокартел за терористична организация Напрежението между САЩ и Венецуела расте, обявиха наркокартел за терористична организация Продължава струпването на US военна мощ в Карибско море „Шеврон“ влиза в надпреварата за активи на „Лукойл“? „Шеврон“ влиза в надпреварата за активи на „Лукойл“? „Карлайл“ също проучва възможности да ги закупи
Калин СТОЯНОВ, депутат от ДПС-Ново Начало: Калин СТОЯНОВ, депутат от ДПС-Ново Начало: Радев "тактично" замени Шкодата с чисто ново BMW X7 Виц на деня Виц на деня Ядосан мъж се прибира вкъщи и крещи на жена си:
- Всичко знам!
Жена му реагира веднага.
- Така ли?! Я, кажи тогава кой е петият по височина връх в света?
Виц на деня Виц на деня Mъж се прибира в 2 сутринта.
Жена му:
- Най-накрая. Три часа те чакам да се прибереш, за да заспя.
- По дяволите, аз три часа чакам да заспиш, за да се прибера!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Един мъж винаги ще получи от една жена това, което тя иска!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори